Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon camera: 5D of 1D MII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop Canon camera: 5D of 1D MII

Ik ben aan het kijken voor een tweedehands Canon camera en twijfel tussen de 5D en de 1D Mark II. De 7D ziet er mij ook een fijne camera uit, maar nog wat te duur voor mij momenteel.

Welke zou jullie voorkeur genieten en waarom?

Misschien ook even vermelden dat ik reeds volgende lenzen heb:
    17-40mm F/4 USM
    24-70mm F/2.8 USM

Re: Aankoop Canon camera: 5D of 1D MII

eerst vraagje aan u stellen : waarvoor gebruik je de camera hoofdzakelijk? Welke heb je momenteel (hoewel dit er minder toedoet)?

beide zijn nog steeds uitstekende cameras met elk hun voordelen :

5D : goeie IQ tot op ISO1600, full-frame
    1D2 : tank van een body, 100% zoeker, super-AF, "mitraillette-modus" (8 fps )

Als je veel actiefotografie doet, zou ik je de 1D2 aanraden... Zoniet, de 5D...
    Ik heb zelf de 1D2 en ik ben daar supertevreden over
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Denk dat het er nogal van afhangt wat voor foto's je wilt maken. Voor studiowerk of in slechte lichtomstandigheden lijkt de 5D me de betere keus... wil je sport fotograferen dan is de 1D mkII eerder aan te raden....

edi; 'k zie dat Hans mij voor was.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik fotografeer bijna nooit sport, wel soms concerten, maar meestal is het straatfotografie en studiowerk.
        Als ik het goed begrijp is hét grote voordeel van de 1DM2 t.o.v. de 5D de AF, maar aangezien ik nooit sportfotografie doe is dat dus een beetje overbodig. Ben ik juist?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sdx Bekijk bericht
          Ik fotografeer bijna nooit sport, wel soms concerten, maar meestal is het straatfotografie en studiowerk.
          Als ik het goed begrijp is hét grote voordeel van de 1DM2 t.o.v. de 5D de AF, maar aangezien ik nooit sportfotografie doe is dat dus een beetje overbodig. Ben ik juist?
          de AF en de bouw (slaat er een nagel mee de muur in ) en dacht dat de 5D geen 100% zoeker had.

maar gezien jouw soort fotografie zou ik resoluut voor de 5D gaan
          werkt ook perfect samen met je lenzen. Die 17-40 gaat nu wel echt breeeeed worden
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Ok bedankt, dan zal de het de 5D worden.

Comment

Working...
            X