Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MKII vs. Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D MKII vs. Canon 7D

    Interesse fotografie: natuur (landschappen en macro), straatfotografie en af en toe eens een sportmanifestatie (cyclocross, wielerwedstrijd,...).
    Bezit momenteel enkele Canon-EF lenzen dus geen probleem voor beide toestellen.
    Welk keuze zou u me aanraden en waarom de ene verkiezen boven de andere niet enkel rekening houdend met de grotere FF sensor. Dank voor enige reactie.
    JaP.
    Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
    Mvg, Jacky P.

  • #2
    Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

    ik zou m'n keuze laten afhangen van de de lenzen die ik nu reeds heb en of ik naast een nieuwe body nog een extra lens wil kopen op korte termijn.

    Keuze 5DII
    - indien m'n min. brandpuntafstand 24mm is. (landschap).
    - nog meer MP om te croppen bij macro.
    - hoe groot is je tele ? 200mm zou voldoende moeten zijn voor cyclo/wielerwedstrijd denk ik.

    Keuze 7D.
    - indien m'n kleinste brandpuntafstand <24mm is (landschap)
    - snellere burst (voor wie graag mitrailleert).
    - restbudget voor extra glas.

    my2cents
    Sven

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
      ik zou m'n keuze laten afhangen van de de lenzen die ik nu reeds heb en of ik naast een nieuwe body nog een extra lens wil kopen op korte termijn.

      Keuze 5DII
      - indien m'n min. brandpuntafstand 24mm is. (landschap).
      - nog meer MP om te croppen bij macro.
      - hoe groot is je tele ? 200mm zou voldoende moeten zijn voor cyclo/wielerwedstrijd denk ik.

      Keuze 7D.
      - indien m'n kleinste brandpuntafstand <24mm is (landschap)
      - snellere burst (voor wie graag mitrailleert).
      - restbudget voor extra glas.

      my2cents
      Sven
      vergeet niet het verschil in AF
      voordeel voor de 5DmkII bij macro dat betwijfel ik, bij de 7D heb je de crop factor nog hé, dewelke heel wat meer zal doen dan die 2 of 3 pietluttige megapixeltjes
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

        Mijn mening dan eventjes.

        Ervaring en in het bezit van de 5D mkII en 2 maal ervaring met de 7D.

        Beeldkwaliteit en iso-ruis verhouding = 5D mkII
        Focus en snelheid met nog steeds een goeie iso-ruis verhouding = 7D.

        Om eerlijk te zijn, zal de 7D tov de 5D mkII pas kunnen beoordeeld worden na een jaar intensief gebruik en verschillende toepassingen.
        Het grootste probleem is dat er op internet op verschillende fora weer contra's en pro's gaan opduiken. (wat het nog eens extra moeilijk maakt)

        Maar ik blijf erbij, uw eigen ervaring, het gevoel, het doel waarvoor je hem gaat gebruiken ligt toch in eigen handen en niet dat van een mening van één of andere website die grondig deze camera's heeft getest.

        Ik gebruik nu de 5D en de 5D mkII naast elkaar.
        Mss gaat het in de toekomst de 5D mkII en de 7D worden.

        Good luck...
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door jap1951 Bekijk bericht
          Interesse fotografie: natuur (landschappen en macro), straatfotografie en af en toe eens een sportmanifestatie (cyclocross, wielerwedstrijd,...).
          Bezit momenteel enkele Canon-EF lenzen dus geen probleem voor beide toestellen.
          Welk keuze zou u me aanraden en waarom de ene verkiezen boven de andere niet enkel rekening houdend met de grotere FF sensor. Dank voor enige reactie.
          JaP.
          In feite maakt het niet zoveel uit...

          Beide camera's zijn goed genoeg voor al uw interesses. Waarbij je kunt opmerken dat de 7D een meer geavanceerd AF systeem heeft (en in het geheel genomen sneller werkt) en de 5D2 bijna een stop schoner is op hogere ISO waarden.

          Het verschil zit verder in de details en hangt voornamelijk af van persoonlijke stijl van fotograferen en beschikbare lenzen.
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

            Zit precies met hetzelfde dilemma.

            Als beginner schafte ik december 2008 een eos 5D Mark I aan, en heb nu 8200 kliks waarbij ik dikwijls me stoor aan de trage AF,zelfs op statief bij portretten gebruik ik het bovenste AF punt (70-200 f2,8 L reeks) en zit die AF punt (dikwijls) ernaast.

            onverwachts en snelle foto's maken met de kitlens 24-105 f4 is een score van 3/5.

            klik op de links

            en

            deze waren mijn eerste foto's met LR (dus wees mild)


            Hierbij begon ik te denken aan een 5d MarkII maar als ik de reactie's van de snelle AF's van de 7d hoor en lees, begin ik wat neigen om een 7d body aan te schaffen voor het niet-studiowerk....


            Nu de vraag is of al mij L- lensen hierbij kunnen gebruikt worden?

            - 24 -100 f4
            - 70 -200 f 2,8
            - 50 f1,2
            - 85 f1,2
            - 17 visoog

            Heeft iemand hier al ervaring mee?

            Kijk uit naar jullie reactie's

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

              wat is het voordeel van de 5d
              -meeste lenzen zullen beter presteren dan op 7d
              -misschien beter gedrag op hoge ISO (heb dat zelf nog niet echt vergeleken maar ik verwacht dat het zo wel zal zijn, blijft altijd moeilijk om juist in te schatten)
              -meer breedhoek, maar wordt teniet gedaan op tele gebied. Prijs tussen een 300mm en een 4 a500mm lens zelfde kwaliteit is aanzienlijk.(prijs 2de body !)
              -beeldkwalteit op lage ISO zal niet veel verschillen en extra 3mp is te verwaarlozen.

              is instapmodel in FF segment (geen pro-body)

              voordeel 7d
              -heeft in tegenstelling tot 5d een pro-body, met heel wat extra functionaliteit
              -beter bruikbaar voor sportfotografie
              -goedkoper

              is een high-end (pro) model in APS segment

              de 7d zal waarschijnlijk meer dan voldoen aan jou eisen volgens mij.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                Zit precies met hetzelfde dilemma.
                Nu de vraag is of al mij L- lensen hierbij kunnen gebruikt worden?

                - 24 -100 f4
                - 70 -200 f 2,8
                - 50 f1,2
                - 85 f1,2
                - 17 visoog
                Bedoel je of deze lenzen op de 7D gebruikt kunnen worden? Ja natuurlijk, waarom niet?

                EF-S lenzen werken niet goed op FF cameras. Maar op crop cameras kun je zowel EF-S als EF lenzen gebruiken.
                Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                  Intussen bij "het Konijn" geïnformeerd, 7d zou tov een 5d moeten inboeten op de kleuren. Gezien er volgens hen nog steeds een verschil is tussen een APS en FF sensor qua kleuropname.

                  Misschien kunnen de 7D bezitters hier me beter over informeren, en kijk uit naar hun reacties.

                  mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                    Intussen bij "het Konijn" geïnformeerd, 7d zou tov een 5d moeten inboeten op de kleuren.

                    Ach wat zijn nou kleuren bij digitaal?
                    Iets wat je met een paar muisklikken kan veranderen.

                    Softwaar meneertje......:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                      Zit precies met hetzelfde dilemma.

                      Als beginner schafte ik december 2008 een eos 5D Mark I aan, en heb nu 8200 kliks waarbij ik dikwijls me stoor aan de trage AF,zelfs op statief bij portretten gebruik ik het bovenste AF punt (70-200 f2,8 L reeks) en zit die AF punt (dikwijls) ernaast.

                      onverwachts en snelle foto's maken met de kitlens 24-105 f4 is een score van 3/5.


                      Nu de vraag is of al mij L- lensen hierbij kunnen gebruikt worden?

                      - 24 -100 f4
                      - 70 -200 f 2,8
                      - 50 f1,2
                      - 85 f1,2
                      - 17 visoog

                      Heeft iemand hier al ervaring mee?

                      Kijk uit naar jullie reactie's
                      Neen met die 50 f1,2 en 85 f1.2 kunt ge niks doen, die moogt ge aan mij verkopen voor een schoon prijske

                      Neen nu serieus, prachtige lenzen heb je daar als "beginner" en natuurlijk kunnen deze zowel op ff als crop gebruikt worden.

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                        waarom geen tweedehandse 1D mark III ?
                        Als ik moest kiezen tussen 7D 5D2 of 1D3 (tweedhands weliswaar), koos ik voor jouw aangehaalde toepassingen altijd de 1D3

                        Succes met keuze
                        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                          5DmkII is de ideale camera voor breedhoek, landschap, portretten, en krijgt het moeilijker
                          naarmate snelheid en grote tele belangrijker word.
                          5dmkII heeft de beste image quality op high iso, dat staat al vast.
                          7D heeft al de rest wel mee, snelheid, beter af systeem, net die paar toeters en bellen die de 5D niet heeft.
                          Moest ik morgen een nieuwe Canon kopen, zou ik toch serieus de 7D bekijken, want ondertussen zijn er ook zeer goede betaalbare breedhoeken voor de cropcam.
                          Maar aan de andere lant word het al snel heel duur om langer glas op de 5D te zetten (ik spreek over meer dan 400mm)

                          Verkeerd ga je zeker niet kopen, het is tenslotte maar een bakje om foto's mee te maken
                          , een stuk gereedschap ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                            waarom geen tweedehandse 1D mark III ?
                            Als ik moest kiezen tussen 7D 5D2 of 1D3 (tweedhands weliswaar), koos ik voor jouw aangehaalde toepassingen altijd de 1D3

                            Succes met keuze
                            Zou ik toch niet doen. Toen de 1D3 uitkwam waren er problemen met het focus systeem. De vele sensoren voor scherpstelling kwamen in elkaar regelgebied waardoor er fouten waren. Wat overkill zeg maar. Omdat deze laaatste ook maar 10Mpixels heeft op een crop van 1.3 weliswaar valt de beeldkwaliteit tov een 7D en een 5D-MARK2 tegen. HIER kan je testbeelden van deze drie vergelijken.

                            Als we op snelheid afgaan is de 7D in het voordeel.
                            een 7D maakt 8 beelden van 18Mpixels dus 144Mpixels/seconde.
                            Een 5D maakt 4 beelden van 21 dus 84 Mpixels/seconde
                            Een 1DmkIII maakt 10 beelden van 10Mpixel per seconde (100Mpixels/sec).

                            Voor beeldkwaliteit de 5D omwille van de digic 4 en full-frame sensor van 21Mpixels

                            Maar een 7D heeft er twee van, is 18 mpixels. En is wat beeldkwaliteit betreft wel voor op de 1DmkIII.

                            Ik zou een 7D een kleine 1D durven noemen omwille van de snelheid en robuustheid.
                            Last edited by powerkiller; 7 oktober 2009, 19:50.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht

                              Maar een 7D heeft er twee van, is 18 mpixels. En is wat beeldkwaliteit betreft wel voor op de 1DmkIII.

                              Ik zou een 7D een kleine 1D durven noemen omwille van de snelheid en robuustheid.
                              Wees gerust, als je denkt dat de 7D de beeldkwaliteit haalt van een 1D3, no way, het is geen slechte camera daar niet van maar hij komt zeker niet op gelijke hoogte op vlak van beeldkwaliteit
                              Qua robustheid is ie goed, beter dan de 5D maar een straatlengte achter op een 1D...
                              Qua AF nog niet veel ervaring mee maar de eerste testjes zijn heel goed, even goed of de 1D ? ik denk het eerlijk gezegd niet maar ik hoop van wel...
                              Ik zie de 7D wel als een perfecte lichtgewicht birdcam ism een 400F5.6 of 100-400L bvb, stukken comfortabeler dan een 1D3 +500F4L
                              Last edited by RDB; 7 oktober 2009, 19:48.
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment

                              Working...
                              X