Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner

    Hallo allemaal,

    Recent heb ik de wondere techniecken kunnen bewonderen van de fotografie!

    En ik zou dan ook graag prachtige fotos willen shooten

    Wat raden jullie dan aan, aan een beginneling die net begint met fotografie?

    Een cursus volgen? Of kan door regelmatige fotoshoots zelf ook lukken?

    Raden jullie dan ook een bepaald type fototoestel aan? Onmiddelijk een spiegel-reflex?

    MVG,

    Alex

  • #2
    Re: Beginner

    Voordat de mensen je hier wat specifieker kunnen helpen zul je jezelf eerst de volgende vragen moeten stellen:

    1. Wat wil ik gaan fotograferen?
    2. Onder welke lichtomstandigheden?
    3. Waar zal ik gaan fotograferen? (studio, in de natuur, etc)
    4. Wat wil ik uiteindelijk met mijn foto's gaan doen? (wil je ze op posters gaan afdrukken? etc.)
    5. Wat is mijn budget?

    Met de antwoorden op deze vragen zal er waarschijnlijk sneller een passende camera voor jouw situatie naar boven komen.
    Fotografie zal je waarschijnlijk sneller (en ik persoonlijk denk ook beter) onder de knie krijgen als je een cursus volgt natuurlijk. Het is natuurlijk niet noodzakelijk.
    Op het internet is ook heel veel informatie te vinden over de technieken rond de fotografie (zoals dit forum, en nog veel meer). Ook zijn er tegenwoordig veel internet cursussen betreffende de fotografie.
    Maar houd er rekening mee dat wanneer je het jezelf wilt aanleren, je ontzettend actief zal moeten zijn op fora's, ook zal het een behoorlijke tijd in beslag nemen. Daarom moet je jezelf nog even de vraag stellen wat je uiteindelijk met je fotografie wilt bereiken? Is het het geld dat je aan een cursus kwijt bent je wel waard? Of houd je het geld liever in je zak (of voor de camera ) en ga je zelf op onderzoek uit?

    Probeer eerst wat antwoorden te vinden op bovenstaande vragen, zodat we je beter kunnen helpen

    Succes
    Last edited by Phoenix; 21 november 2008, 23:20.
    Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
    Webalbum

    Comment


    • #3
      Re: Beginner

      ga mee met Phoenix.
      alleen een vraagje over je eerste zin; hoe of wat bedoel je daar mee.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Beginner

        Heey,

        Eerst bedankt voor de reacties!

        1. Ik zou graag het spontane van de natuur tot mensen met een specifieke cultuur willen fotograferen, dus spontane leven.

        2.Onder de standaardomstandigheden, dus alles natuurlijk.

        3. Natuur zelf é dus vb drukke stad tot zelfs een vrij landschap

        4. Posters, en verzamelen in die zin doordat mijn werk mij zeer veel kansen bied om binnen het jaar naar verschillende landen te gaan zou ik dan ook specifieke cultuuropnames wensen (niet te verwarren met de standaard toerist fotos)

        5. Budget is te bespreken :P

        Grtn,

        Alex

        Comment


        • #5
          Re: Beginner

          Misschien toch even de richting van het budget aangeven? Over welke prijscategorie spreek je?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Beginner

            Als ik u iets mag aanraden (om te beginnen!) Zou ik u een Canon 450D aanraden, ten eerste omdat ik canon freak ben al sinds mijn eerste digitale compact Canon Ixus V2 in 2001 denk ik..
            En ik heb al eventjes een 350D gehad en nu heb ik een 450D want ik ben ook nog de kneepjes va het vak aan het leren..
            Je betaald niet teveel en je kan al de meeste dingen aanleren!
            Een 1000D zou ik bv zeker niet kopen, dat is weggesmeten geld vind ik..
            Je kunt een Nikon gaan kopen, dat is te zien welke smaak je ook hebt.. Het zou best zijn dat je eens naar een winkel gaat en kijkt wat er best in je handen past!

            Je zal dan natuurlijk meer en meer willen, begin met een standaardlens en eens je deze goed kent zou ik beter kopen.. Naargelang budget!

            Grtjs
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

            Comment


            • #7
              Re: Beginner

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
              Een 1000D zou ik bv zeker niet kopen, dat is weggesmeten geld vind ik..
              Grtjs
              Meent u dat nou?
              DPReview geeft een 9 voor beeldkwaliteit en een "hoge aanbeveling"!

              Comment


              • #8
                Re: Beginner

                Een EOS 1000d is gewoon goed. En een hele mooie camera voor zijn geld.

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner

                  Voor zijn prijs is hij zeker niet slecht, maar zoals ik zeg, ik zou hem persoonlijk niet aanbevelen want hij is niet zo goed als de 450D En ik heb altijd geleerd dat 3 cijfers bij canon voor beginners is dus wa is dan 4cijfers?
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginner

                    Hmm budget, kzou eerst wat laag willen beginnen om te greepjes beet te hebben en dan overschakelen naar zwaardere modellen, zelfs tweedehands vind ik niet erg om te leren. Dus jullie raden een cursus aan? En ken er iemand een in de buurt van Gent?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginner

                      Met de 450D gooi je uiteindelijk meer geld weg dan met de 1000D hoor
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginner

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                        Een 1000D zou ik bv zeker niet kopen, dat is weggesmeten geld vind ik..
                        Het is maar een mening gelukkig. Anders was ik wel voor de 450D gegaan.

                        Voordelen 450D t.o.v. de 1000D:

                        +2 megapixel
                        0,5" groter scherm
                        + 2 punten AF

                        Nadeel 450D t.o.v. de 1000D

                        +/- 120 euro prijsverschil (bijvoorbeeld www.Kamera-express.nl)

                        Bovenstaand zijn volgens mij de verschillen. Ik hou dus 120 euro in mijn zak (lees: kan een betere lens kopen) voor dezelfde kwaliteit foto's.

                        Groetjes,
                        Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginner

                          +2 megapixel zie ik niet noodzakelijk als voordeel...(gezien hetzelfde formaat sensor)

                          Helemaal niet voor een beginner...als je in je achterhoofd je eerste body enkel koopt om te oefenen...gooi je meer geld weg met de 450D dat is gewoon een feit


                          Als je kijkt naar prijs/kwaliteit gaat die vergelijking ook op...maar goed, Tjele baseerde zijn uitspraak op het aantal cijfers dat hier voor de D staat...dat zegt al voldoende denk ik
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginner

                            Oorspronkelijk geplaatst door Danny79 Bekijk bericht
                            Het is maar een mening gelukkig. Anders was ik wel voor de 450D gegaan.

                            Voordelen 450D t.o.v. de 1000D:

                            +2 megapixel
                            0,5" groter scherm
                            + 2 punten AF

                            Nadeel 450D t.o.v. de 1000D

                            +/- 120 euro prijsverschil (bijvoorbeeld www.Kamera-express.nl)

                            Bovenstaand zijn volgens mij de verschillen. Ik hou dus 120 euro in mijn zak (lees: kan een betere lens kopen) voor dezelfde kwaliteit foto's.

                            Groetjes,
                            Goed beredeneerd, go Danny go.....
                            De pixels en AF punten maken niks uit en het scherm heeft niet meer resolutie, dus.... 1000D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginner

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              +2 megapixel zie ik niet noodzakelijk als voordeel...(gezien hetzelfde formaat sensor)

                              Helemaal niet voor een beginner...als je in je achterhoofd je eerste body enkel koopt om te oefenen...gooi je meer geld weg met de 450D dat is gewoon een feit


                              Als je kijkt naar prijs/kwaliteit gaat die vergelijking ook op...maar goed, Tjele baseerde zijn uitspraak op het aantal cijfers dat hier voor de D staat...dat zegt al voldoende denk ik

                              Helemaal met je eens...

                              Comment

                              Working...
                              X