| |||
|
My two cents: als je geen reflecties hebt in een zonnebril, zal het er altijd fake blijven uitzien volgens mij.
__________________ ______ Canon 350D - Canon 17-40 f4L - Canon 50 1.8 II - Canon 70-200 f4L IS - Canon 580EX - Canonet 28, 40mm 2.8 - Nikon EM (1980) + 28-70 - Canon EOS 5000 |
| |||||
|
Misschien kan je uit volgend topic wat info halen: Reflectie uit zonnebrillen wegwerken |
| ||||
|
dat het er zonder reflectie niet uit ziet weet ik wel, maar die kan ik eventueel later nog toevoegen. dit topic heb ik al gelezen, maar hetgeen wat ik nou net nodig heb wordt hier niet uit de doeken gedaan. de zonnebril moet een beetje een "glaslook" krijgen.
__________________ canon eos 40D, tamron 17-50, canon 28-135, vanguard statief |
| ||||
| Citaat:
dat geeft niet het resultaat dat ik wil bereiken, ik wil als resultaat een neutrale zonnebril, volgens mij ontbreekt er alleen nog maar een soort van gla(n)slaag, om de glazen ook op glazen te doen lijken. Stein
__________________ canon eos 40D, tamron 17-50, canon 28-135, vanguard statief |
| ||||
| Citaat:
maar dit is enkel een crop van de foto, in werkelijkheid staat het ganse gezicht erop. Stein
| ||||
|
Als ik naar de weerkaatsing van dat soort glas kijk, dan zie ik allerlei rare vormen, kronkels en schijnen....nagebootst, zoiets! Let vooral niet op de slechte selectie, dit is héél snel gedaan als example. Deze laag stond op 50%, omdat je niet veel reflectie wou, maar voor mij mag ze zeker hoger! Ik hou nu eenmaal van mooie sprankelende reflecties. Goed leren kijken is hier de boodschap, 100% zwart is dood en geeft geen glaseffect. Zeker niet eenvoudig of te onderschatten. ![]() SF |
| ||||
| Citaat:
uit de foto hierboven wordt ik niets wijzer, enkel dat er iemand is die weet hoe het moet. dus kan je me ook vertellen wat je precies hebt gedaan? Stein
| |||||
|
Google is your friend ![]() Deze hier, of deze misschien, of hier Maar zeker deze Ik wil maar zeggen: Google+'photoshop reflection sunglasses',en je krijgt een hele lijst, niet allemaal even goed, maar goed genoeg om de werkwijze te leren.
__________________ Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5 |
| ||||
|
Ik denk dat het onmogelijk is wat je wilt, want glas lijkt op glas omdat het refledcteert. De vormen die je wilt zien, zie alleen door de refelctie.
__________________ Nikon D700-15-400mm-SB600/800-Manfrotto 055DB + 438 + 141RC-NodalNinja 3 - Feisol CT 3402 |
| ||||
|
Trek de foto opnieuw of bekijk zonnebrillen en brillen in de realiteit en zie hoe ze reageren. Leren kijken is minstens even belangrijk als technieken in PS. En dan ga je ook weten wat je wil .... Nu heb ik de indruk dat je zelf niet weet wat je wil. |
| |||||
![]() Een van de methodes: Neem een 2de foto plaats die op een afzonderlijke layer (laag1) bij je 1ste foto (achtergrond kopie). Selecteer op layer achtergrond kopie de glazen van de bril. Ga naar laag1 en voeg een masker toe . Trek de dekking terug tot het gewenste resultaat.![]() (Foto werd snel gedaan / kopie van achtergrond is niet nodig, is meer een gewoonte van me...) gr, Laatst gewijzigd door viero; 29 augustus 2008 om 15:02 Reden: kleine toevoeging |
| ||||
|
Voor wie er iets aan heeft: Je moet zelf maar met de dekking en aan/uit van de lagen spelen. http://users.skynet.be/fa318429/zonnebril.psd Waarschijnlijk niet de bril die Ts zoekt, maar misschien kan iemand anders hem gebruiken. ![]() En zoals reeds aangehaald hier: de 'glanslaag' op om het even welke bril bestaat niet. Glans ontstaat door reflectie, en dat is nu net wat de Ts heeft weggegooid. Vergelijk het met een 'blinkende' spiegel: zonder reflectie, geen spiegel. |
| ||||
|
Je kan de dingen nu eenmaal niet zien of weergeven, zonder licht en de reflectie hiervan,; hoe minimaal dan ook! Nogmaals, leer goed kijken en dan vooral naar de lichtreflecties en probeer het na te bootsen Er zijn 256 levels waartussen de magie allemaal gebeurd! ![]() SF |
| ||||
|
TS request, om een reflectieloze weergave, even terzijde. Juist dezelfde ingreep als mijn vorige, maar nu naar mijn smaak en inzicht! ![]() .....en 'tverschil is immens!! ![]() Let niet op de vreselijke selectie en nog minder op de "onmogelijke" toegevoegde surrealistische raamreflectie! Ik kon het ff niet laten ![]() Alles staat nu wel op 100% en kan wat gedimmed worden, natuurlijk Als de ogen er ietsjes doorkomen is't nog beter, lees reëler. Zoals ik reeds in mijn 1ste post vermeldde, zoiets moet sprankelen, volgens mijn zeer bescheiden mening. ![]() Anders moet de zonnebril af, punt!! SF *Toevoeging* Met P’P kun je wel ‘altijd’ voor een supermooie, of gerichte reflectie zorgen. Ik bedoel maar …waar moet je model gaan staan om een hippe reflectie van de piramides van Gizehn en/of de Mona Lisa in zijn bril te krijgen? Vooral, als de shoot in A’pen plaatsvindt!! ![]() SF Laatst gewijzigd door StoneFree; 30 augustus 2008 om 19:45 Reden: Adding some.... |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Valerie ( met zonnebril ) | Mordred | Showcase Mensen en Modellen | 9 | 29 mei 2008 00:04 |
| Zonnebril. | Hexagon | Showcase Mensen en Modellen | 8 | 7 februari 2007 18:10 |
| Kimberly met zonnebril | Igoforit | Showcase Mensen en Modellen | 19 | 11 augustus 2006 00:06 |
| Dorp in Zuid-Frankrijk gezien door een zonnebril | cocico | Fotodiscussie | 17 | 23 maart 2006 03:03 |
| Zonnebril filter | brenzef | Camera's | 11 | 26 augustus 2004 22:36 |
![]() |