Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verkleinen met een Mac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's verkleinen met een Mac

Dag iedereen

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik mijn foto's kan laten verkleinen (max 800px). Bedoeling is om alle foto's meteen te verkleinen zodat ik ze niet apart hoef te verkleinen want dit zou teveel tijd in beslag nemen.

Vroeger deed ik dit via xp powertoys, maar aangezien ik overgeschakeld ben naar een Mac zoek ik nu geschikte (gratis) software om mijn foto's in een muisklik te verkleinen.

Wie kan me verder helpen?

Groeten
    Timothy

Re: Foto's verkleinen met een Mac

Ben wat te snel geweest, na wat googlen dit gevonden : http://www.apple.com/downloads/macos...geresizer.html

Comment

heel eenvoudig...en in tien stappen...
      zit standaard in uwe mac ... (natuurlijk)
      1150 foto's in een keer is geen probleem ... (al meerdere keren gedaan met volle mappen)

1) open uw map
      2) selecteer de te verkleinen foto's
      3) kies "openen met" en kies daar voorvertoning
      4) selecteer weer alle foto's
      5) kijk even in de menukes en daar staat ergens "extra's"
      6) scrol naar onder en selecteer "pas grootte aan"
      7) doe de nodige aanpassingen en klik op "OK"
      8) dan naar menu "archief" en kies "bewaar alles" of "bewaren als"
      9) alles saven en tis klaar
      10) kijk naar 't eindresultaat en zeg oooooh

grts
      Last edited by Peter EOS-500D; 28 juni 2010, 23:01.
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

koop eens een boek over het mac OS en je staat echt versteld hoe weinig software je extra moet kopen en hoeveel er standaard zit ...

(niet om Mac voor te trekken hoor, das ne mens zijn goesting hee, maar microsoft kan er nog wel wat van leren ... zo uitgebreid en zo weinig schijfruimte in beslag nemend is OS-X)

grts
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          heel eenvoudig...en in tien stappen...
          zit standaard in uwe mac ... (natuurlijk)
          1150 foto's in een keer is geen probleem ... (al meerdere keren gedaan met volle mappen)

1) open uw map
          2) selecteer de te verkleinen foto's
          3) kies "openen met" en kies daar voorvertoning
          4) selecteer weer alle foto's
          5) kijk even in de menukes en daar staat ergens "extra's"
          6) scrol naar onder en selecteer "pas grootte aan"
          7) doe de nodige aanpassingen en klik op "OK"
          8) dan naar menu "archief" en kies "bewaar alles" of "bewaren als"
          9) alles saven en tis klaar
          10) kijk naar 't eindresultaat en zeg oooooh

grts
          voor de pro's: je kan ook gewoon de map op het icoon van Voorvertoning in het dock slepen
          Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
          Baaah! | Digital Echo Photography

Comment

een goede raad : maak eerst een copie van je map in het geval er iets mis gaat. Dit voorkomt veel ellende

Comment

Een handig en gratis programma is "ThumbsUp":

DEVONtechnologies develops DEVONthink, DEVONagent, and other Mac and iOS apps for document and information management and web research.

En dit is de download link:

DEVONtechnologies develops DEVONthink, DEVONagent, and other Mac and iOS apps for document and information management and web research.

Comment

Bij je Mac heb je iLife. Een onderdeel van iLife is iPhoto. Als je dat (voor de Mac gratis) programma gebruikt voor het opslaan van je foto's kun je heel simpel vanuit iPhoto exporteren in de afmetingen die je wenst. Mocht je meer uitleg willen, geef een seintje, en ik maak een paar screenshots.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Via Iphoto kan je deze toch nier verscherpen? En dat is toch nodig na verkleining?
                  ::: Flickr :::

Comment

Tuurlijk kun je in iPhoto verscherpen, maar dan zal ik een andere workflow moeten voorstellen. In mijn vorige post exporteer ik meteen op de juiste grootte, maar dan zit er inderdaad geen verscherpingsstap in.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Alles zit normaal in de programma's die bij mac geleverd worden. als extra kan ik RapidoResizer of AutoResizer ook aanraden. Google maar eens.

Albert
                      Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

Comment

Working...
                      X