Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem photoshop met veelhoeklasso.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem photoshop met veelhoeklasso.

Hallo,

ik moet wat medicijnen fotograferen voor een opdracht.
    Ze moeten uitgesneden worden zodat er geen achtergrond is.
    Ik doe dit met de veelhoeklasso in photoshop als ik helemaal klaar ben, en ik heb de hoeken verfijnd enzovoorts, dan lijkt alles in orde.
    Maar als controle doe ik dan de achtergrond met bv. rood invullen met het emmertje.
    En dan krijg ik dit als resultaat:

Als je wat inzoomt, dan zie je een heel duidelelijk een randje rond het medicijn.
    Maar als ik nu weer een stuk eraf snij door het te selecteren en te verwijderen blijft dit randje.
    Terwijl als ik de hoeken verfijn, dan wordt het geselecteerse wit en de rest zwart, dan is het helemaal ok...

Iemand hulp???

groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Re: Probleem photoshop met veelhoeklasso.

ffffffffffff
    Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:13. Reden: gggggggggggg

Comment

Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 10:10. Reden: ***********

Comment

Eventjes gepobeerd.

Selectie maken met pen tool en sie omzetten naar selectie er wel op letten dat je binnen je onderwerp blijft.
        Een kleine feather toepassen en zie hier

Comment

Erg bedankt voor jullie reacties! Nu zal het zeker lukken
          Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Hoi,

nu heb ik het eens uitgeprobeerd, en ik werk nu ook met de toverstaf, maar daar heeft het vergroten geen zin.
            Ik begin met met een gewone foto met een achtergrond, dan maak ik een selectie met de toverstaf, en dan pas ik die tot hij helemaal goed lijkt te zijn.
            En dan keer ik de selectie om en verwijder ik die.
            Dan is alles ook nog goed, maar als ik dan de achtergrond opvul met het emmertje is die rand er weer??
            Hulp?

Comment

Er is gesuggereerd dat je, nadat je je selectie hebt gemaakt, die selectie uitbreidt, of inkrimpt (naargelang wat exact geselecteerd is, je achtergrond of je onderwerp) met 1-2 pixels. Heb je dat wel gedaan? Op die manier moet je een 'randje' kunnen vermijden.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

kan je niet extraheren in plaats.
                soms gaar da toch beter dan gewoon selecteren
                nikon stuff

Comment

Hallo iedereen bedabkt voor jullie reacties!
                  Maar ik heb ondertussen zelf het probleem al opgelost
                  Ik Maak de selectie en verwijder de rest, dan voeg ik een nieuwe laag toe en vul die met een kleur. Zo werkt het perfect

groeten Joep

Comment

Working...
                  X