Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's sorteren op uur in LR 3 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's sorteren op uur in LR 3 ?

    Beste leden,

    Bestaat er in Lightroom 3 een tool waarbij je de foto's kan exporteren op het uur dat ze genomen zijn.
    Momenteel doe ik dat allemaal manueel.

    Dit is vooral als je met 2 body's werkt wel handig als alles in de juiste volgorde staat.

    Alvast bedankt.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

  • #2
    Re: Foto's sorteren op uur in LR 3 ?

    Als ik dat goed begrijp, wil je op de harde schijf een nummering maken, die het resultaat is van een merge van 2 andere nummeringen (verschillende bodies).

    Ik zou zeggen: beide reeksen in 1 LR catalogus importeren, sorteren op capture time en exporteren met de rename functie. Simpel denk ik, als de oorspronkelijke nummeringen geen dubbels bevatten en de klokken juist staan.

    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Foto's sorteren op uur in LR 3 ?

      Bij de import doe ik default een rename vd bestandsnaam naar <datum>_<uur/minuut>_<originele-naam>. Zo zijn je fotos ook in de verkenner/... van Windows/Mac/... direkt gesorteerd.
      In een later stadium breid ik soms de naam nog verder uit, afhankelijk van project.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's sorteren op uur in LR 3 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
        Bij de import doe ik default een rename vd bestandsnaam naar <datum>_<uur/minuut>_<originele-naam>. Zo zijn je fotos ook in de verkenner/... van Windows/Mac/... direkt gesorteerd.
        In een later stadium breid ik soms de naam nog verder uit, afhankelijk van project.
        Dat ik daar niet opgekomen ben.
        Lijkt me een tip om zeker eens uit te proberen.
        U bedoelde natuurlijk wel , de import vanaf de CF-kaartjes of vanaf de harde schijf?


        Mercie voor de toelichting.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Foto's sorteren op uur in LR 3 ?

          Gelijk hoe je wil kan het: via import, in je library, of tijdens je export.
          Van wat er al in je library zit kan je het gemakkelijk doen door een reeks (of alle) fotos te selekteren, dan F2 duwen (zoals in windows) en dan een custom rename te doen. In dat nieuwe window heb je heel wat mogelijkheden.
          Wel opletten dat je voor de cijfers altijd de dual-notatie gebruikt, dus niet 7 maar 07, enz. Anders zal de sortering ook maar zozo zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's sorteren op uur in LR 3 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            Als ik dat goed begrijp, wil je op de harde schijf een nummering maken, die het resultaat is van een merge van 2 andere nummeringen (verschillende bodies).

            Ik zou zeggen: beide reeksen in 1 LR catalogus importeren, sorteren op capture time en exporteren met de rename functie. Simpel denk ik, als de oorspronkelijke nummeringen geen dubbels bevatten en de klokken juist staan.

            Dpaul
            Idd, mercie voor de toelichting. Mijn laatste probleem was dat ik idd dubbele nummeringen had.
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment

            Working...
            X