Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's doormailen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's doormailen

Hallo iedereen ik moet regelmatig foto's doorsturen in oorspronkelijke grote maar dan is het bestand te groot...zijn er soms programma's die de foto's uit hun eigen verkleinen maar toch nog een goede kwaliteit geven.

Ik deed dat met het bijgeleverde view nikon nx maar dit werkt niet meer en als ik het doe via de browster van mijn pc dan kan ik ze wel verkleint doorsturen maar dan is de kwaliteit gewoon bagger...

Graag tips,raad

grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Re: Foto's doormailen

Upload ze naar een fotohostingserver (piscassa, je website, flickr,...) en mail de mensen de link.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Upload ze naar een fotohostingserver (piscassa, je website, flickr,...) en mail de mensen de link.
      Ja dat ken ik maar ik stuur ze graag door zodat je de fotois rechtsreeks kan zien en vroeg me af of er daar een programma voor was.

Grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ye kan jezelf registreren op "Yousendit" daar kan je grote bestanden doorsturen zonder enige verplichting...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Idd, zoals schoonSpikke zegt:
          Simple and secure file sharing with Hightail. Send large files, preview visual assets, collect precise feedback and keep creative projects moving in one easy and secure cloud-based software. Try Hightail for free.

of
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

misschien comprimeren: kan best via WinZip oid
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Een account nemen bij Gmail en dan je foto's daarmee verzenden, maar dan kan er nog altijd een probleem zijn aan de ontvanger kant.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                misschien comprimeren: kan best via WinZip oid
                jpg is al een gecomprimeerde file en die zippen gaat je dus niet veel winst meer opleveren.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Een account nemen bij Gmail en dan je foto's daarmee verzenden, maar dan kan er nog altijd een probleem zijn aan de ontvanger kant.
                  De ontvanger moet een Gmail account aanmaken, dat heb ik ook gedaan voor onze fotoclub (ze moeten hun foto's naar mij sturen, en dan breng ik ze mee naar de club, op die manier verliezen we geen tijd met al die verschillende geheugenstickjes).

Ik stuur ook wel eens foto's door via Yousendit, daarvoor steek ik ze in een gecomprimeerde map. De bestandsgrootte van de jpeg's blijft even groot, comprimeren helpt dus niet als je een kleiner bestand wil doorsturen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    De ontvanger moet een Gmail account aanmaken, dat heb ik ook gedaan voor onze fotoclub (ze moeten hun foto's naar mij sturen, en dan breng ik ze mee naar de club, op die manier verliezen we geen tijd met al die verschillende geheugenstickjes).
                    Leuke tip!
                    Weer iets bijgeleerd!

Comment

Heel simpel om te verzenden.
                      Selecteer de foto's, dan rechtermuisknop kopieer naar... email ontvanger, en de rest gaat vanzelf.
                      Al u foto's worden verkleind verzonden
                      vista, windows mail heb ik

Comment

[Mod-LesC]Goeie poging! Maar als je de beginpost nog eens leest, dan zie je dat de TS zijn bestanden in oorspronkelijke grootte wil versturen.[/Mod]
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                        X