Gister met de 300D op stap (om fotokes te maken tiens.)
Enfin, kort verhaal lang gemaakt, ikke naar het centraal station (Antwerpen). Dacht van een paar sfeerbeelden te maken met lange sluitertijd. Ik zet mijn statiefke op (een Manfrotto tafelstatiefke - niet eens zo groot.)
Komt er daar iemand voor de lens staan. Ik wou nog zeggen dat hij ff uit het beeld moest verdwijnen tot ik zag dat het een NMBS-medewerker was.
"Wa zaide gai ier vé plén te doen", hij in zijn beste Antwaarps,
"Foto's maken, zie je dat dan niet"
"Ebde gai doar toeloatin' voer"
"Nee"
"Da' moegde gai gien foetoe's moake'"
Bleek dat als ge foto's wilt maken in (eender welk) NMBS station, dat ge daar schriftelijke toestemming voor moet vragen bij de NMBS. Ze geven toelating zolang hat voor privé doeleinden is, maar voor prof doeleinden moet je dokken, man...
Vandaar de titel: waar mag men in België nog wél fotograferen?
Ik weet ondertussen al waar niét:
- niet bij de NMBS,
- niet in de lucht (zie ander topic),
- niet op concerten,
- niet in musea,
- niet in kerken,
...
Word hier moedeloos van .
Nu, ik heb het statiefke opgeborgen, en ben verder blijven fotograferen. Heb mijne 300D dan maar op de grond geplaatst... 't Zijn uiteindelijk nog schoon foto's geworden...
Enfin, kort verhaal lang gemaakt, ikke naar het centraal station (Antwerpen). Dacht van een paar sfeerbeelden te maken met lange sluitertijd. Ik zet mijn statiefke op (een Manfrotto tafelstatiefke - niet eens zo groot.)
Komt er daar iemand voor de lens staan. Ik wou nog zeggen dat hij ff uit het beeld moest verdwijnen tot ik zag dat het een NMBS-medewerker was.
"Wa zaide gai ier vé plén te doen", hij in zijn beste Antwaarps,
"Foto's maken, zie je dat dan niet"
"Ebde gai doar toeloatin' voer"
"Nee"
"Da' moegde gai gien foetoe's moake'"
Bleek dat als ge foto's wilt maken in (eender welk) NMBS station, dat ge daar schriftelijke toestemming voor moet vragen bij de NMBS. Ze geven toelating zolang hat voor privé doeleinden is, maar voor prof doeleinden moet je dokken, man...
Vandaar de titel: waar mag men in België nog wél fotograferen?
Ik weet ondertussen al waar niét:
- niet bij de NMBS,
- niet in de lucht (zie ander topic),
- niet op concerten,
- niet in musea,
- niet in kerken,
...
Word hier moedeloos van .
Nu, ik heb het statiefke opgeborgen, en ben verder blijven fotograferen. Heb mijne 300D dan maar op de grond geplaatst... 't Zijn uiteindelijk nog schoon foto's geworden...
Comment