|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
We krijgen hier regelmatig te maken met auteursrechten. Wat houden ze in?
Sabam heeft nu een specifieke website gemaakt met alle informatie in een notendop. http://www.copypix.be/ Veel leesplezier en een gewaarschuwd fotograaf telt voor twee ![]() .En een leuk weetje, dit jaar, het jubileumjaar is het Atominium vrij van auteursrecht...
|
zoiets ja
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Daarom helpt een beetje bang maken ook....? Groetjes Skitch
|
merci, interessante info!
|
Hey toevallig kom ik vandaag enkele foto's van mij tegen op een site die hier geen toesteming voor heeft gevraagd. Nu wil ik ze niet aanklagen of iets dergelijks. Ik vind het gewoon nogal ongemakkelijk. Nu om dit niet nog eens te laten gebeuren vraag ik mij af wat er zeker op een foto moet staan mocht je toch misschien hen hierop duidelijk willen wijzen dat dat zomaar niet kan.
Dus als ik alles goed heb gelezen is je naam voldoende en eventueel een copyright teken? Jordi Lauwers
|
Citaat:
Als ze niet weten aan wie ze toestemming moeten vragen voor publikatie, mag de foto niet gepubliceerd worden. Zo eenvoudig ligt dat. Maar meestal is het aangewezen om je naam en een (C) teken op je foto's te zetten, dat heeft een psychologisch effect en dan weten ze tot wie ze zich moeten wenden voor een toestemming.
|
Auteursrecht
Hier staat een stukje voor de Nedelanders, ik weet niet of het in Belgie anders is gesteld. http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/ Laatst gewijzigd door Forestwalker; 17 juli 2008 om 21:10 |
|
|||
|
Over het atomium,
Auteursrecht op muziek vervalt na 50jaar, is dit zo ook bij kunst, architectuur en afbeeldingen, want dan mag vanaf dit jaar het atomium vrij worden gefotografeerd? (Het zal wel niet) |
|
||||
|
Citaat:
Dave |
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
||||
|
Ah ik kwam hier net eens kijken omdat een magazine een foto van mij wil publiceren maar nu ik deze topic zie zinkt de moed me in de schoenen want ik lees sabam en ik zie al een berg papierwerk voor de boeg. Ik ben lid van Sabam maar als auteur/componist moet ik dan nog eens een nieuwe aanvraag doen voor fotografie? En moet ik dan elke foto die ik op mijn flickr zet naar sabam sturen of hoe zit dat juist? Had ik dat een maand geleden geweten had ik geen camera gekocht want ik haat papierwerk.
|
Citaat:
volgens mij. Dave |
|
|||
|
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|