Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke auto GPS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Welke auto GPS?

    Alles verwijderd, was achteraf bekeken echt de moeite niet om op te reageren.
    Elk moet maar ondervinden waar hij of zij best mee is.
    Sorry dat ik inlichtingen heb willen geven.
    Mvrgr.
    Last edited by kriba; 4 juli 2013, 19:39.

    Comment


    • #32
      Re: Welke auto GPS?

      Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
      Inderdaad, zoals ik schreef bvb. Navfree.



      Stippel dan eens een reis uit naar bvb. Zuid-Frankrijk waarbij je onderweg bvb. een 20-tigtal POI's wil bezoeken. Veel plezier met je smartphone.
      Maar OK, ik stop al, je hebt volkomen gelijk. Met de smartphone kost het je niks aan verbindingskosten volgens jou.....wel ik hoop dat iedereen jou gelooft en het ook zo mag ervaren.
      Veel reisgenot nog.

      Mvrgr.
      Bijna al de POI's staan in mijn smartphone, programma is dan ook bijna 3 GB groot, ik heb nog nooit een verbinding moeten maken met het internet.om een POI te vinden, net nog geprobeerd....mobiele data en wifi uit, Tomtom opgestart en gezocht naar restaurant in Parijs......geen enkel probleem, direct gevonden en zonder enige dataverbinding.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #33
        Re: Welke auto GPS?

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Bijna al de POI's staan in mijn smartphone, programma is dan ook bijna 3 GB groot, ik heb nog nooit een verbinding moeten maken met het internet.om een POI te vinden, net nog geprobeerd....mobiele data en wifi uit, Tomtom opgestart en gezocht naar restaurant in Parijs......geen enkel probleem, direct gevonden en zonder enige dataverbinding.
        Ik moet toegeven, die kende ik niet, GRATIS TOMTOM en geen verbinding nodig.
        Prachtig .
        En nu stop ik er mee, want als je zoals ik, er niks van kent, dan stop je beter mee .
        Nogmaals veel reis- en ook fotografeerplezier gewenst.

        Mvrgr.
        Last edited by kriba; 4 juli 2013, 19:55.

        Comment


        • #34
          Re: Welke auto GPS?

          Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
          Ik moet toegeven, die kende ik niet, GRATIS TOMTOM en geen verbinding nodig.
          Waar vermeld ik dat het programma Tomtom gratis zou zijn zoals jij beweert?? Ik reis al jaren met de wagen met TT op de smartphone en gebruik nooit dataverbinding, ik kan enkel maar vertellen wat ik uit eigen ervaring mee maak. Jij bent er blijkbaar van overtuigd dat je wel dataverbinding nodig hebt om een POI te vinden.......geef dan eens een voorbeeld dat ik kan uitproberen op mijn TT. Ik sta open om dingen bij te leren maar wil het wel zelf testen.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #35
            Re: Welke auto GPS?

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Waar vermeld ik dat het programma Tomtom gratis zou zijn zoals jij beweert?? Ik reis al jaren met de wagen met TT op de smartphone en gebruik nooit dataverbinding, ik kan enkel maar vertellen wat ik uit eigen ervaring mee maak. Jij bent er blijkbaar van overtuigd dat je wel dataverbinding nodig hebt om een POI te vinden.......geef dan eens een voorbeeld dat ik kan uitproberen op mijn TT. Ik sta open om dingen bij te leren maar wil het wel zelf testen.
            Cfr. derde lijntje van #33 .
            Mvrgr.

            Comment


            • #36
              Re: Welke auto GPS?

              Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
              Cfr. derde lijntje van #33 .
              Mvrgr.
              ????? Ik zie daar nergens het woord gratis staan???
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Welke auto GPS?

                @ kriba

                1. Het is jouw keuze om eerst iets te posten en dat dan te wissen. Dus als mijn reactie niet helemaal of niet aansluit ligt dat niet aan mij
                2. Ik heb nog geen smartphone, dus mij succes wensen om met mijn smartphone een route uit te stippelen is totaal overbodig. Ik heb dus wel een GPS. Maar ook ik navigeer 90% van de tijd van A naar B.
                3. Wat ik wel weet is dat met Nokia Drive het mogelijk is kaarten gratis te downloaden, via wifi. En ook Google laat dat toe, misschien wel beperkt, ik weet het niet (zeker). En er zijn nog andere gratis programma's.
                4. Met mijn reactie wilde ik niet meer en ook niet minder zeggen dan dat 95 % van de gps gebruikers nooit meer doen dan gewoon navigeren van A naar B. Misschien zelfs nog meer dan 95%. Wat maakt dat nu uit of dat met een smartphone of de meest gesofisticeerde GPS is?
                Last edited by nabi; 4 juli 2013, 20:26. Reden: spelling

                Comment


                • #38
                  Re: Welke auto GPS?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  ????? Ik zie daar nergens het woord gratis staan???
                  Maar wel "zonder dataverbinding"
                  Kriba is blijkbaar niet op de hoogte dat TomTom ook beschikbaar is voor Android smartphones. Net als Sygic, Primo, Navigon, ...

                  Comment


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

                    Maar wel "zonder dataverbinding"
                    Kriba is blijkbaar niet op de hoogte dat TomTom ook beschikbaar is voor Android smartphones. Net als Sygic, Primo, Navigon, ...
                    Ik heb inderdaad geen dataverbinding nodig om poi's te zoeken, TT vindt die in zijn database.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Welke auto GPS?

                      Wat mijn toekomstige GPS betreft is het al beslist, het wordt de Garmin Nuvi 2598LMT-D.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Welke auto GPS?

                        Wens je veel plezier met je toekomstige aanwinst.

                        Vriendelijke groet, jessey

                        Comment


                        • #42
                          Re: Welke auto GPS?

                          Luc een vrouw en wegenkaarten aanschaffen is dat niet goedkoper
                          Tja dan zit je wel met kostelijke updates van die vrouw he

                          Neen alle gekheid op een stokje
                          Was er geen sprake van dat alle nieuwe autos een gps moesten hebben of heb ik dat gedroomd ???
                          Ga hier even verder is een ingebouwde GPS beter of slechter dan een los model zoals de garmin's ?
                          Mijn zoon heeft een tablet waar ie GPS van gemaakt heeft hoe ie dat gedaan heeft weet ik niet maar
                          daar heb ik mijn leesbril niet voor nodig als ik wil zien in welke straat ik op dat moment ben
                          Enige wat je nodig hebt is een ander plaatske dan tegen de voorruit anders kan je er niet meer doorkijken

                          Comment


                          • #43
                            Re: Welke auto GPS?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                            Was er geen sprake van dat alle nieuwe autos een gps moesten hebben of heb ik dat gedroomd ???
                            Gedroomd.

                            't Is te zeggen er gaat verplicht een GPS moeten in zitten met GSM module die, in geval van ongeval waarbij de airbags in werking gaan, automatisch de hulpdiensten verwittigd.
                            Dus de GPS zal er inzitten maar het navigatiesysteem niet
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #44
                              Re: Welke auto GPS?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                              Was er geen sprake van dat alle nieuwe autos een gps moesten hebben of heb ik dat gedroomd ???
                              Ga hier even verder is een ingebouwde GPS beter of slechter dan een los model zoals de garmin's ?
                              Mijn zoon heeft een tablet waar ie GPS van gemaakt heeft hoe ie dat gedaan heeft weet ik niet maar
                              daar heb ik mijn leesbril niet voor nodig als ik wil zien in welke straat ik op dat moment ben
                              Enige wat je nodig hebt is een ander plaatske dan tegen de voorruit anders kan je er niet meer doorkijken
                              Ik heb al ervaring met de 3 systemen:
                              - ingebouwde gps. Voordeel: altijd aanwezig, altijd goede ontvangst, ideaal geplaatst op het dashbord, minder diefstalgevoelig. Nadeel: het is een dure optie, tragere software en omslachtige updates via nieuwe en zeer dure DVD's. De update-DVD's lopen dan nog hopeloos achter.
                              - Garmin extern apparaat. Voordeel: zeer gebruiksvriendelijk, zeer goede software en (in mijn geval) gratis life time updates. Nadeel: software update neemt heel wat tijd in beslag, toestel op voorruit.
                              - Ipad mini. Voordeel: gratis software via Navfree, extreem snelle berekening, fraai scherm. Nadeel: zeer nadrukkelijk aanwezig op de voorruit, bediening minder handig, kaarten zijjn telkens beperkt tot de landsgrenzen.

                              Alle 3 systemen hebben dus hun voor- en nadelen. De ingebouwde Gps wordt uiteraard het snelst gebruikt en daarna de Garmin.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Welke auto GPS?

                                Die Garmin Nuvi 2598LMT-D ziet er inderdaad prima uit, aan de andere kant vind ik de TomTom GO 600 Europe ook een schitterend model, zelfs met een groter scherm....één groot nadeel bij TT, het is ook de eerste keer dat ik lees dat je een internetverbinding en een smartphone nodig hebt om Tomtom Traffic te gebruiken en dat vind ik toch eigenlijk wel een dikke tegenvaller.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X