Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regelneverij ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Regelneverij ...

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Banken leven van elektronische betalingen ... dat brengt hun veel op en niet die cash betalingen dat hun veel geld kosten!
    Vroeger hadden ze een bankbediende om u die 50€ te geven dat je ging afhalen, dat hebben ze nu vervangen door een automaat dat eveneens miljoenen kost!
    Loon of apparaat ... cash geld aan de klant overhandigen kost hun altijd veel geld.
    En al het cash geld dat een bediende in handen krijgt is altijd eerst eens elektronisch verhandeld geweest ... wat is het verschil?
    Zwart geld is het enige geld dat niet altijd elektronisch verhaldeld wordt, maar zoals reeds aangehaald heeft het voor een bediende niet veel invloed meer.
    ...en die electronische betalingen zullen heel wat meer gaan kosten aan de klant, bij gebrek aan geld
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #32
      Re: Regelneverij ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Je hebt mensen die mee willen en je hebt mensen die tegendraads zijn . . . meer zeg ik er niet over.... zucht.
      Ook off topic...
      D90 - D70 - F80 + glas

      Comment


      • #33
        Re: Regelneverij ...

        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Als klanten je betalen met briefjes van 500 kan je ze moeilijk in 5 snijden hé Theo
        Ik kom nooit in de Spar of Blokker, maar hebben ze daar geen toestel om vals geld te detecteren?
        Maar je hebt gelijk, de enige plaatsen waar ze biljetten van 500 aannemen zijn, voor zover ik weet, Makro, Metro en ISPC.
        Mil ik denk dat het hier om gaat: de grootten doen en mogen wat ze willen en de
        kleintjes gaan ze nu aanpakken met die maatregel.
        Wat de banken en co hebben gedaan is erger: er blijft niks over > lege handen dus.
        Met zwart geld kan je kopen en je hebt iets in handen
        Alleen de staat heeft minder inkomsten.
        Je benadeelt de gemeenschap in feite.
        Ok, daar kunnen we beiden nog meer over zeggen maar daar gaat te ver nu.
        In Brussel is een familie die alles krijgt, genoeg heeft en géén BTW betaalt.
        Dat mag dan wel
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Regelneverij ...

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          ...en die electronische betalingen zullen heel wat meer gaan kosten aan de klant, bij gebrek aan geld
          Hetgeen op de jaarlijkse afrekening van bankkosten eigenlijk het duurdste is in eenheidsprijs ... cash geld opnemen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Regelneverij ...

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Mil ik denk dat het hier om gaat: de grootten doen en mogen wat ze willen en de
            kleintjes gaan ze nu aanpakken met die maatregel.
            Wat de banken en co hebben gedaan is erger: er blijft niks over > lege handen dus.
            Met zwart geld kan je kopen en je hebt iets in handen
            Alleen de staat heeft minder inkomsten.
            Je benadeelt de gemeenschap in feite.
            Ok, daar kunnen we beiden nog meer over zeggen maar daar gaat te ver nu.
            In Brussel is een familie die alles krijgt, genoeg heeft en géén BTW betaalt.
            Dat mag dan wel
            Daar gaat het over Theo, het plebs wordt uitgeperst als een citroen.
            Als ze jou 'pakken' bij zwartwerk, zal je weten wat het kost...
            Maar de 'elite' in ons landje die is dat toegestaan, die krijgen er nog bonussen voor.
            Ik weet niet of je de gemeenschap benadeelt met zwart werk. Uiteindelijk komt het toch terug in het 'witte circuit'.
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #36
              Re: Regelneverij ...

              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Bedienden zijn de bij de eersten die vragen om 'zonder muziek' te mogen betalen....
              En als je het niet aanvaard, zoeken ze wel iemand anders die het toch doet.....
              En sommige bouwvakkers beginnen niet eens als er niet een stuk anders kan.
              Om mijn werken op tijd af te krijgen was ik bijna verplicht om hier en daar iets te doen. Ik was helemaal geen vragende partij met 6% BTW.

              Ik heb een gratis internetrekening, en krijg nog eens 5ct per verrichting. Dus dat argument vervalt.
              Als ik kon, zou ik alles met plastic betalen.

              Als er ergens wat meer regelneverij mag komen is het wel in die cash betalingen en dan is voor mij alles goed om zwartwerk te vermijden. Ik krijg geen euro zwart geld.

              Comment


              • #37
                Re: Regelneverij ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En sommige bouwvakkers beginnen niet eens als er niet een stuk anders kan.
                Om mijn werken op tijd af te krijgen was ik bijna verplicht om hier en daar iets te doen. Ik was helemaal geen vragende partij met 6% BTW.

                Ik heb een gratis internetrekening, en krijg nog eens 5ct per verrichting. Dus dat argument vervalt.
                Als ik kon, zou ik alles met plastic betalen.

                Als er ergens wat meer regelneverij mag komen is het wel in die cash betalingen en dan is voor mij alles goed om zwartwerk te vermijden. Ik krijg geen euro zwart geld.
                Uitzonderingen bevestigen de regel...
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #38
                  Re: Regelneverij ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  het plebs wordt uitgeperst als een citroen.
                  Ah, vandaar al dat zuur dat ik hier ontwaar!

                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Regelneverij ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Ah, vandaar al dat zuur dat ik hier ontwaar!

                    http://www.youtube.com/watch?v=5Xd_zkMEgkI&feature=fvsr
                    Voorwaar, ik zeg het u: ieder is vrij te ontwaren wat hij/zij wil...
                    Alhoewel dat sommigen wel een bril kunnen gebruiken als ze aan het ontwaren slaan
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • #40
                      Re: Regelneverij ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Mijne vriend is er weer zie, zoals gewoonlijk of topic
                      Maar toch een antwoord, ook off topic

                      Die vosjes doen meer schade aan het wildbestand dan jij ooit zal willen of kunnen inzien...
                      Nee, ik ben totaal on topic. Het gaat over regelgeving. Zie je topic titel.

                      Zelden zo'n verzuurde en verbitterde mens gezien als jij. Gezaag en geklaag. Met een smilieke erbij, om sympathie te wekken.

                      De manier waarop je in die winkel tekeer bent gegaan zegt alles. Een smilieke erbij helpt niet om de mening te veranderen van iedereen die die paragraaf leest. En ik ben er zeker van dat zowat elke lezer er hetzelfe over denkt dan ik.

                      J.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #41
                        Re: Regelneverij ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Binnenkort mag er maar maximum 3000€ met cash geld betaald worden
                        Dit houdt in dat de regering ons verplicht een bankrekening te openen.
                        Gaat ze er dan ook de kosten van dragen?
                        Ik vraag me af of ze dit juridisch kan hard maken?
                        Ik vind dit regelteverij van de ergste soort.
                        Het gaat hem overigens niet om de praktische ongemakken, maar om het principe.
                        Ze willen controle op alles en nog wat.
                        Binnenkort onbemande camera's in de winkels om ons te flitsen wanneer we met cash geld betalen!!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Regelneverij ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Zo is dat.
                          De zaak is toch duidelijk!
                          Het zwart geld aan banden leggen.
                          In de nieuwjaarsperiode (in de makro)zag ik veel klanten met verschillende volle karren die allemaal aanschoven aan kassa's met lange rijen ... ze wilde absoluut met cash betalen.
                          Een kar en aparte rekening meer zal geen probleem maken hé.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Regelneverij ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Nee, ik ben totaal on topic. Het gaat over regelgeving. Zie je topic titel.

                            Zelden zo'n verzuurde en verbitterde mens gezien als jij. Gezaag en geklaag. Met een smilieke erbij, om sympathie te wekken.

                            De manier waarop je in die winkel tekeer bent gegaan zegt alles. Een smilieke erbij helpt niet om de mening te veranderen van iedereen die die paragraaf leest. En ik ben er zeker van dat zowat elke lezer er hetzelfe over denkt dan ik.

                            J.
                            Jochen toch...
                            Ik verbitterd totaal niet... ik heb het je al eerder uitgelegd, ik ben zelfs zeer gelukkig.
                            Wie zou het niet zijn met een zoon die succesvol geneeskunde studeert, ik hoef niet meer te werken, heb zelfs mijn pensioen niet nodig, ik heb een toffe vriendin, mooi huis, toffe vriendenkring... ik beschouw mezelf als gelukkig ja...

                            En in die supermarkt, wel had die gerant geen dreigementen geuit hebben zou ik misschien overwogen hebben op het strijdperk te verlaten.
                            Trouwens zijn mijn centen niet even goed als de jouwe

                            Maar ik ken de onderliggende reden waarom je weeral je gal spuwt op mij...
                            En ik kan er deze keer zelf niets aan doen, niettegenstaande ik er volledig mee akkoord ga
                            Die vosjes hé.... weer een nederlaag van de groenen
                            Ik stel voor dat je bij jouw padvindersclubje blijft, en de vossen aan ons overlaat...
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • #44
                              Re: Regelneverij ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Ik vind dit regelteverij van de ergste soort.

                              Binnenkort onbemande camera's in de winkels om ons te flitsen wanneer we met cash geld betalen!!

                              Stel je voor
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment


                              • #45
                                Re: Regelneverij ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Je hebt mensen die mee willen en je hebt mensen die tegendraads zijn . . . meer zeg ik er niet over.... zucht.
                                De eerste (en later gevolg door eentje van Leonidas) de beste bijdrage tot dit draadje .

                                Comment

                                Working...
                                X