Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prius 2106 - C-HR of BMW 225xe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

    Batterij gaat langer mee.
    Mijn broer heeft een 7 jaar oude Prius. Hij heeft wel de omvormer al moeten laten vervangen, maar de batterij is nog altijd goed.

    Er zijn Tesla's die >250.000km hebben met de eerste batterij.
    En de veroudering valt erg mee;



    Despite being one of the main concerns with potential new electric vehicle buyers, battery degradation is starting to look less...


    Slechts 5% van de Priussen moet een batterij vervangen na 15 jaar.
    Last edited by Guest14; 19 juni 2017, 14:48.

    Comment


    • #47
      Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Inderdaad Tommy, maar vergeet niet dat je na 5 à 6 jaar je batterij zal moeten vervangen,
      die prijs is momenteel niet bekend voor deze auto maar reken al gauw minstens 2.000€ voor dat soort batterij, ruw geschat +1€ per laadbeurt, komt dus op pakweg 2,5 à 2,6€ per 30 Km
      Elektrisch rijden met een hybrid komt dus al snel op 8,5€ per 100Km, mijn Subaru CVT automaat benzine en continue vier wiel aangedreven kost mij berekend aan de pomp
      9 € per 100 Km. en dat berekend aan de hand van de Kilometers die er kort geleden op stonden en mijn facturen over 18 maand en 17.000 Km
      Ook niet vergeten dat het aan een hybrid verboden is een trekhaak te hangen (geen homologatie)
      Zal voor TS waarschijnlijk wel geen zorg zijn als het een leasing auto is.
      Maar ik wil maar zeggen, dat Hybrid flink overschat wordt ten opzichte van een puur benzine auto, gerekend naar méérkost bij aankoop
      en fiskaal voordeel doe je als particulier op het eind van de rit geen enkel voordeel, integendeel, Hybride auto's zijn gewoon duur.
      Hier komt "voorlopig en zoals het er nu uit ziet" niets anders meer binnen dan een benzine auto.
      Mijn Mercedes C (W204) CDI verbruikte niet minder dan mijn huidige Subaru Benzine, en ik hoef mij geen zorgen te maken over roetfilters, EGR klep
      of peperdure LI batterijen.
      Eén en ander klopt toch niet hoor, ik kan natuurlijk enkel spreken voor Toyota. Maar op de batterij is er een garantie van 10 jaar (5 jaar standaard en 5 jaar extra als je gewoon jaarlijks op onderhoud gaat).
      De batterij vervangen van een Auris kost 2.000 euro, niet echt weinig, maar aan de andere kant mag je niet vergeten dat een hybride: geen startmotor heeft, geen aandrijfriem of -ketting, geen alternator, geen koppeling en volgens Toyota (maar dan kan ik, nog niet, beamen) gaan de remmen ook veel langer mee.

      Je mag wel een trekhaak monteren zei het enkel voor het vervoer van fietsen. Maar met de komst van de RAV4 hybride verandert dit ook, je kan een aanhangwagen of caravan trekken tot 1650 kg.
      Hoe het met de hybrides van andere merken gesteld is weet ik niet.
      Dirk C.

      Comment


      • #48
        Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

        Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
        Eén en ander klopt toch niet hoor, ik kan natuurlijk enkel spreken voor Toyota. Maar op de batterij is er een garantie van 10 jaar (5 jaar standaard en 5 jaar extra als je gewoon jaarlijks op onderhoud gaat).
        De batterij vervangen van een Auris kost 2.000 euro, niet echt weinig, maar aan de andere kant mag je niet vergeten dat een hybride: geen startmotor heeft, geen aandrijfriem of -ketting, geen alternator, geen koppeling en volgens Toyota (maar dan kan ik, nog niet, beamen) gaan de remmen ook veel langer mee.

        Je mag wel een trekhaak monteren zei het enkel voor het vervoer van fietsen. Maar met de komst van de RAV4 hybride verandert dit ook, je kan een aanhangwagen of caravan trekken tot 1650 kg.
        Hoe het met de hybrides van andere merken gesteld is weet ik niet.
        Voor België, en auto's die van enig fiskaal voordeel genieten.
        lees eerste regel. https://www.trekhaakpunt.be/nl/faq/

        Voor BMW.
        Geen brandstofbesparing zonder opladen
        Trekhaak niet gehomologeerd
        Aanzienlijk meergewicht t.o.v. 218i
        Beperkte brandstoftankinhoud
        Elektromotor niet meer actief boven 125 km/h

        Bron.
        - See more at: https://www.autogids.be/autotests/ge....dlUFOQDB.dpuf https://www.autogids.be/autotests/ge...urer-2016.html
        Last edited by Guest42; 19 juni 2017, 21:19.

        Comment


        • #49
          Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Voor België, lees eerste regel. https://www.trekhaakpunt.be/nl/faq/
          Kijk, ik heb op mijn Auris hybride van bij de aankoop een trekhaak, speciaal voor fietsen, ik heb van Toyota een gehomologeerd document. Ik moest zelfs niet naar de schouwing, nu na 4 jaar ben ik naar de schouwing geweest, geen enkel probleem.
          Dirk C.

          Comment


          • #50
            Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

            Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
            Kijk, ik heb op mijn Auris hybride van bij de aankoop een trekhaak, speciaal voor fietsen, ik heb van Toyota een gehomologeerd document. Ik moest zelfs niet naar de schouwing, nu na 4 jaar ben ik naar de schouwing geweest, geen enkel probleem.
            Kan goede info zijn voor de keuze van TS.
            Maar heb je dan ook kunnen genieten van gratis biv.?
            Wat staat er als max sleepgewicht op je homologatie formulier?
            Want op gelijk welke auto waar je een trekhaak op zet moet er wettelijk een eerste keuring van die trekhaak
            gebeuren, ook al is die auto nieuw, met uitzondering van een speciaal voor fietsen, maar dan mag je in wezen
            niets trekken.
            Last edited by Guest42; 19 juni 2017, 21:56.

            Comment


            • #51
              Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Batterij gaat langer mee.
              Mijn broer heeft een 7 jaar oude Prius. Hij heeft wel de omvormer al moeten laten vervangen, maar de batterij is nog altijd goed.

              Er zijn Tesla's die >250.000km hebben met de eerste batterij.
              En de veroudering valt erg mee;



              Despite being one of the main concerns with potential new electric vehicle buyers, battery degradation is starting to look less...


              Slechts 5% van de Priussen moet een batterij vervangen na 15 jaar.
              http://www.consumerreports.org/cro/n...orse/index.htm
              Onze Prius is 11 jaar - nog nooit problemen mee gehad.
              Well één keer een element uit de batterij moeten laten vervangen; heeft ons niets gekost.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #52
                Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Voor België, en auto's die van enig fiskaal voordeel genieten.
                lees eerste regel. https://www.trekhaakpunt.be/nl/faq/

                Voor BMW.
                Geen brandstofbesparing zonder opladen
                Trekhaak niet gehomologeerd
                Aanzienlijk meergewicht t.o.v. 218i
                Beperkte brandstoftankinhoud
                Elektromotor niet meer actief boven 125 km/h

                Bron.
                - See more at: https://www.autogids.be/autotests/ge....dlUFOQDB.dpuf https://www.autogids.be/autotests/ge...urer-2016.html

                Dagelijks opladen is geen probleem.
                Voor -en nadelen heb ik ook grondig bestudeerd. Koffer is ongeveer zoals onze Prius nu en dat is OK voor mij; minder vind ik nipt.

                Ik heb wel gehoord dat de standaard zetels van BMW maar matig zijn en dat ze je haast in de richting van een goede sportzetel duwen....

                Ik ga ook de C-HR van Toyota eens proberen, maar ik vrees voor de achterbank + de koffer lijkt me ook niet zo groot.
                De auto krijgt wél veel goede beoordelingen; als ik in de Toyota garage ben kan ik daar evengoed eens inspringen
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #53
                  Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Ik heb wel gehoord dat de standaard zetels van BMW maar matig zijn en dat ze je haast in de richting van een goede sportzetel duwen....
                  Van "horen zeggen" zijn er al velen bedrogen geweest hoor ... zowel in de positieve als negatieve zin.

                  Welk merk het ook is, waarover het ook gaat ... altijd zelf eens gaan kijken en dan oordelen volgens uw verlangens.

                  Voor de ene is een sportzetel goed, de andere is tevreden met standaard zetels.
                  Maar er is natuurlijk altijd een verschil.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Dagelijks opladen is geen probleem.
                    Voor -en nadelen heb ik ook grondig bestudeerd. Koffer is ongeveer zoals onze Prius nu en dat is OK voor mij; minder vind ik nipt.

                    Ik heb wel gehoord dat de standaard zetels van BMW maar matig zijn en dat ze je haast in de richting van een goede sportzetel duwen....

                    Ik ga ook de C-HR van Toyota eens proberen, maar ik vrees voor de achterbank + de koffer lijkt me ook niet zo groot.
                    De auto krijgt wél veel goede beoordelingen; als ik in de Toyota garage ben kan ik daar evengoed eens inspringen
                    Ook CNG als optie mee genomen bij die die merken Alfa?
                    Ik ken wel enkele mensen die daar zéér tevreden over zijn, vooral wat verbruik betreft, prestaties
                    zijn dezelfde als benzine.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                      @ Alfa Centauri : als ik het goed begrijp, verbeter me als het niet juist is, dan deden jullie het tot op heden met één auto, en krijgt je vrouw nu een auto (enkel de auto dus) van haar werkgever (?).
                      Dan krijgt jouw vrouw een kado van haar werkgever, dat jullie enkel maandelijks meer centen gaat kosten !?

                      Indien jullie reeds een tweede auto hadden, die moet vervangen worden, dan is het andere koek natuurlijk, maar in het eerste geval .

                      Comment


                      • #56
                        Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                        We hebben het zeer lang met 1 (zélf betaalde) auto kunnen doen.
                        Sinds een kleine 2 jaar lukte dat niet meer omdat mijn echtgenote regelmatig op verplaatsing moest - maar dat viel ongeveer samen met het moment dat mijn vader zijn wagen aan de kant liet staan.
                        Ze heeft dan een tijdje zijn wagen mogen gebruiken.

                        Maar daar was natuurkijk ook geen tankkaart bij

                        Ondertussen is mijn vader overleden en we gaan de wagen niet overnemen, ondermeer om de reden dat zij nu een lease wagen kan krijgt, en dit komt ons veel voordeliger uit.

                        En de dochter heeft nu de leeftijd dat ze ook de wagen af en toe zal willen gebruiken

                        Update:

                        Heb deze middag eens in een 225 ex Act. Tourer gaan zitten en ik was zéér aangenaam verrast. Erg ruim binnenin en met mijn 1,92 m enorm comfortabel.Heel veel hoofdruimte! De zetels zaten gewoon goed, een sportzetel geeft natuurlijk wat meer zijdelingse steun, maar de standaard zetels waren zeker niet slecht.
                        Achteraan zit je ook goed, en de koffer was (voor mij) OK.
                        Géén laaddrempel, war bij bv. een C-HR wel is.

                        Het was maar een blitz bezoek om een eerste impressie te hebben, ik moet nog eens terug met mijn madam.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #57
                          Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                          Ik hen sinds kort mijn eerste bmw, en eerlijk, zelfs met gewone stoelen, heb nog nooit zo goed in een auto gezeten, zonder rugklachten bij lange ritten! En kwa opties, bekijk het goed, bmw doet voor bedrijfswagens extra inspanningen. Hun navigatiesysteem pro met het connected drive systeem is uitzonderlijk goed (en jou kennende zal dit in de smaak vallen). En waarschijnlijk zal er een offerte gemaakt moeten worden, of werken ze met lijsten?
                          Ikzelf zou zeker de navipro met de hele internet abonnementen nemen, automaat (is ie altijd geloof ik), sensoren voor en achter, eventueel camera, als je van goed geluid houdt, de dab+hifi optie, en de Hud display. (Aanrader!)
                          Je zult zien dat je de Prius niet meer zoveel zult gebruiken��

                          Comment


                          • #58
                            Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Ik hen sinds kort mijn eerste bmw, en eerlijk, zelfs met gewone stoelen, heb nog nooit zo goed in een auto gezeten, zonder rugklachten bij lange ritten! En kwa opties, bekijk het goed, bmw doet voor bedrijfswagens extra inspanningen. Hun navigatiesysteem pro met het connected drive systeem is uitzonderlijk goed (en jou kennende zal dit in de smaak vallen). En waarschijnlijk zal er een offerte gemaakt moeten worden, of werken ze met lijsten?
                            Ikzelf zou zeker de navipro met de hele internet abonnementen nemen, automaat (is ie altijd geloof ik), sensoren voor en achter, eventueel camera, als je van goed geluid houdt, de dab+hifi optie, en de Hud display. (Aanrader!)
                            Je zult zien dat je de Prius niet meer zoveel zult gebruiken��
                            Ha Rudy ! Waar bleef je zo lang ?

                            Wel het zijn lijsten met auto's, kolom catalogusprijs, kolom eventuele opleg, kolom bedrag gratis opties, kolom tot waar je zelf opleg mag nemen...


                            Ik dacht aan de met Business Pack PLUS (ZB8) en daar zit dit in: (ik plak maar )

                            Inclusief:

                            • * 431, Automatisch dimmende binnenspiegel

                            • * 488, Lendensteun voor bestuurder en passagier

                            • * MET, Metaalkleur

                            • * 508, Park Distance Control (PDC)

                            • * 5DP, Park Assist

                            • * 3AG, Achteruitrijcamera

                            • * 6UP, Navigatiesysteem * Plus met Head-Up Display

                            • *610, Head-Up Display


                            • *302, Alarmsysteem met afstandsbediening

                            • * 430, Spiegelpakket

                            • *313, Buitenspiegels elektrisch inklapbaar


                            De rode dingen vind ik belangrijk.

                            Ik twijfel nog steeds tussen:

                            * Prius 4 ( maar we mogen niet tot aan de lounge versie; alleen tot Business )
                            * C-HR ( hier kan ik wel de C-HIC versie nemen ; goed gevonden hé, die type benaming )
                            * BMW 225ex Act. Tourer

                            Minpuntje aan de BMW is de grote draaicirkel: 11,3 m

                            Maar wel snelle acc van 0-100 in 6,7s ; is niet slecht hé
                            Allez, niet dat ik een racer ben, maar een vinnige auto is toch altijd makkelijk ?
                            Last edited by Alfa Centauri; 20 juni 2017, 20:07.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #59
                              Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                              Marc, ik was een weekje op vakantie in een van mijn lievelingssteden ;-)
                              Lijstje lijkt me mooi. vergeet zeker niet de connected services erbij te nemen. RTTrafic, wifi hotspot en dergelijke, zeer aangenaam.
                              Als er nog budget zou zijn, verdonkerde ruiten, leren zetels, panodak, interieurlijsten, euh....
                              oh ja, zit er bleutooth handsfree in het pakket?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Marc, ik was een weekje op vakantie in een van mijn lievelingssteden ;-)
                                Lijstje lijkt me mooi. vergeet zeker niet de connected services erbij te nemen. RTTrafic, wifi hotspot en dergelijke, zeer aangenaam.
                                Als er nog budget zou zijn, verdonkerde ruiten, leren zetels, panodak, interieurlijsten, euh....
                                oh ja, zit er bleutooth handsfree in het pakket?
                                Ha ha, budget IS al op.

                                BT moet ik wel eens controleren....je zegt daar zo iets.

                                Het is wél zo dat je bij Toyota voor hetzelfde geld veel meer toeters en bellen krijgt.
                                Maar de vraag is of je toeters en bellen nodig hebt ?
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X