Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewenste mailing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ongewenste mailing

    Ik word sinds weken bestookt met mails van FunMedia uit Zoersel, (en nog een paar andere duistere webwinkeltjes die eronder sorteren (zitkomfort, relax&gifts,.....))
    Ik heb al talloze keren uitgeschreven, online berichten gestuurd, gemaild, gedreigd met gerechtelijke stappen, allemaal zonder resultaat.

    Heeft het enige zin klacht neer te leggen bij de politie ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Ongewenste mailing

    Worden de mails verstuurd via een geldig email adres? anders alle mails gewoon bouncen? (ok, niet erg fatsoenlijk ivm bandbreedte en server belasting maar nood breekt wet?)
    Desnoods steek je er een fake "user unknown error 5xx" header in?

    Comment


    • #3
      Re: Ongewenste mailing

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Worden de mails verstuurd via een geldig email adres? anders alle mails gewoon bouncen? (ok, niet erg fatsoenlijk ivm bandbreedte en server belasting maar nood breekt wet?)
      Desnoods steek je er een fake "user unknown error 5xx" header in?
      Ik stuur ze al terug naar afzender en verwijder ze daarna automatisch. Maar dat is uiteraard niet d bedoeling.
      De meeste worden verstuurd via news@sendspire.com.
      Ik heb dus al wel adres en BTW nummer opgediept van die "firma".
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Ongewenste mailing

        Idem hier, geen idee hoe hun aan mijn adres komen
        Unsubscribe gedaan maar niks lijkt te helpen

        Comment


        • #5
          Re: Ongewenste mailing

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Idem hier, geen idee hoe hun aan mijn adres komen
          Unsubscribe gedaan maar niks lijkt te helpen
          Hier hetzelfde probleem. Rak niet van die "zakken" af.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Ongewenste mailing

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Hier hetzelfde probleem. Rak niet van die "zakken" af.
            Hier idem. Ik heb al enkele keren 'unsubscribe' gedaan maar dat helpt ook niet.
            Ik zal eens mailen of men die zakken ook kan opblazen
            Miel
            Last edited by mil1; 20 juni 2011, 18:52. Reden: Faut verpetert
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #7
              Re: Ongewenste mailing

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik word sinds weken bestookt met mails van FunMedia uit Zoersel, (en nog een paar andere duistere webwinkeltjes die eronder sorteren (zitkomfort, relax&gifts,.....))
              Ik heb al talloze keren uitgeschreven, online berichten gestuurd, gemaild, gedreigd met gerechtelijke stappen, allemaal zonder resultaat.

              Heeft het enige zin klacht neer te leggen bij de politie ?
              De politie neemt deze vorm van "stalkng' zeer serieus, zo heb ik ervaren. Ik heb ooit een pv laten opmaken met de uitgeprinte mails. Dat had niet alleen resultaat, de politie is zich bij mij later ook komen informeren of ik nog last had. Ik moet wel zeggen dat het niet om zomaar een paar mails ging, en dat er ook werd gebeld.

              Ik kreeg bijvoorbeeld ook mails van hun medewerkers die, naar eigen zeggen, met ontslag werden bedreigd als ze me niet konden overtuigen,... en ze hadden ook de telefoonnummers van mijn familie kunnen achterhalen. De zaakvoerder stond op een gegeven moment zelfs voor mijn deur, en reed helemaal naar een collega in Zwitserland, die ook klacht neerlegde. Zijn klacht was al in het Frans, en dus in ons Frans taalgebied sneller verwerkt. Ik mocht in mijn dorp alleen in het Nederlands klagen.
              Last edited by Poza; 20 juni 2011, 19:49.

              Comment


              • #8
                Re: Ongewenste mailing

                Kijk in de headers van de mail van waar ze "echt" komen. Ik bedoel, hun provider of de hostingfirma van waar de mails verstuurd worden (in de headers: X-Originating-IP:******). Zoek op de site van die provider een contactadres (meestal abuse@****.***) en leg de situatie KORT uit en voeg de mail MET VOLLEDIGE HEADERS bij. Vermeld er bij dat de mails een inbreuk zijn op de privacy wetgeving en dat je bij verdere inbreuk klacht zal indienen bij CCU.

                99% kans dat het stopt. Indien niet >> CCU

                Ik heb ooit spam gekregen op een adres dat alleen op een welbepaald forum gebruikt werd (nooit mee gemaild, alleen registratie). Anderen hadden dezelfde spam gekregen. De adressen kwamen van het forum (de spammer was ook mod) en de forumeigenaar deed er alles aan om mensen te overtuigen dat de adressen ergens anders vandaan kwamen. Hij trad niet op tegen de spammer niettegenstaande ook anderen de bewijzen postten waar de schuldigen zaten. Een mail naar de CCU loste alles op (en voor mij en enkele anderen een ban op dat forum )

                off topic: spammende mods zijn gewaarschuwd, ik gebruik overal een verschillend e-mail adres zo dat de bron van spam onomstotelijk vast te stellen is
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Ongewenste mailing

                  Hier heb ik ook al met succes een melding gedaan.
                  http://www.myricreaties.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ongewenste mailing

                    En zie, weer eentje vandaag van Zitzakcomfort.
                    Ecops, here I come

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ongewenste mailing

                      En al van die sitonit zitzakken, edison lampen en hangmatten verlost geraakt (allemaal afkomsting van news@sendspire.com) ?

                      Vandaag was er weer eentje... (en gisteren en eergisteren...)
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ongewenste mailing

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik word sinds weken bestookt met mails van FunMedia uit Zoersel, (en nog een paar andere duistere webwinkeltjes die eronder sorteren (zitkomfort, relax&gifts,.....))
                        Ik heb al talloze keren uitgeschreven, online berichten gestuurd, gemaild, gedreigd met gerechtelijke stappen, allemaal zonder resultaat.

                        Heeft het enige zin klacht neer te leggen bij de politie ?
                        ik denk het wel en het kost niets he

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ongewenste mailing

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                          En al van die sitonit zitzakken, edison lampen en hangmatten verlost geraakt (allemaal afkomsting van news@sendspire.com) ?

                          Vandaag was er weer eentje... (en gisteren en eergisteren...)
                          Sinds ik ze via mail regels eerst terugzend en daarna verwijder, is het al sterk verbeterd.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ongewenste mailing

                            Ik wordt bestookt door spam van ... mezelf en van mijn echtgenote!

                            Het meeste hebben we te danken aan de mailserver van de hosting dat niet echt correct beveiligd is vrees ik. Ook e-mailadressen die ik niet gebruik en dus niet op een pc geconfigureerd zijn (adres enkel ter reservatie aangemaakt op de mailserver) worden gebuikt voor spam. Het kan dus niet van spyware op oner pc's komen maar van de mailserver! (Neen niet Telenet voor wie dit denkt).
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ongewenste mailing

                              Heb de indruk dat het hier ook verbeterd is, maar ze zijn hardnekkig.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X