Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Niemand verplicht U om op 21' te rijden hé.
    Kan ook met 19'.

    Comment


    • #62
      Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Banden ja.
      Mazda cx5 staat bij levering op Toyo.Mij onbekend.
      Maar grip volgens test in Autogids,bediscuteerbaar.Enige rede:minder rolweerstand etc.Om aan lagere CO2 etc. te hebben.
      De dag dat je met banden met minder grip tegen een boom knalt,en je B..... in de vernieling rijdt,met je Rolex op 12 uur op je stuur (gekend als het Rolex-syndroom;mensen die linker hand nonchalant boven op hun stuur rijden en bij ongeval hun airbag en uurwerk ertussen, in hun aangezicht kriijgen,niet specifiek gebonden aan Rolex,elk uurwerk geeft dit),zul je waarschijnlijk wel wat minder over het milieu inzitten en liever wat breder rijden.Bij regen uiteraard meer kans op aquaplanning etc.
      Maar autorijden is en blijft een kunst,zoals fotografie.

      Comment


      • #63
        Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Voor de meeste Tesla's bekom ik banden die rond de 200 à 230€ liggen zonder korting.
        Kortingen van 20 of 30% en meer zijn geen uitzondering.
        Het zal dus wel in de meeste gevallen veel goedkoper zijn dan 500€. [emoji1]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          China gaat nu ook een ban opleggen voor autos op fossiele brandstof.
          De datum moet nog vastgelegd worden.

          Noorwegen 2025, Frankrijk 2040, Engeland waarschijnlijk ook 2040.

          It is happening!

          Comment


          • #65
            Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Comment


            • #66
              Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Tja, Tesla is een uiterst kleine speler als je vergelijkt met giganten zoals Volkswagen of Toyota.....

              En nu gooien alle grote merken zich op electrische wagens.

              Trouwens de nieuwe electrische Ioniq heeft ook een redelijk bereik én een héle scherpe prijs.....
              Maar zal ook weer niet in elke garage kunnen verkocht worden...
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #67
                Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Klopt ... tijdelijke problemen geven ze aan.

                Ook Audi, VW, Volvo en andere merken hebben al eens maanden achterstand gekend door problemen bij een toeleverancier, maar uiteindelijk komt dat allemaal in orde.
                Hopend dat ook Tesla er door geraakt zonder onherroepelijk financieel ten onder te gaan.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Klopt ... tijdelijke problemen geven ze aan.

                  Ook Audi, VW, Volvo en andere merken hebben al eens maanden achterstand gekend door problemen bij een toeleverancier, maar uiteindelijk komt dat allemaal in orde.
                  Hopend dat ook Tesla er door geraakt zonder onherroepelijk financieel ten onder te gaan.
                  Klopt, maar die bestaande merken hebben een basis waar ze op verder kunnen bouwen of desnoods op terug vallen,
                  iets wat Tesla niet heeft en wat hun enorm kwetsbaar maakt.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    In een land als Noorwegen (dat elektrische auto's promoot) ligt dat anders, heel veel komt daar uit waterkracht.
                    En over de Noren gesproken : die gaan toch binnenkort klassieke brandstof verbieden hé ? Benieuwd hoe ze dat gaan doen met de toeristen.
                    Inderdaad Paul, bijna al hun eigen energie komt uit waterkracht, kan je duidelijk terug vinden op het www.
                    Maar dan vraag ik mij toch af (als ze dan toch zo milieuvriendelijk willen over komen) waarom ze onlangs
                    in Korea de grootste boorplatformen ter wereld hebben laten bouwen, van dubbelzinnigheid gesproken.....
                    Zo van "wij vervuilen niet" maar hebben de grootste boorplatformen ter wereld KLIK ja man
                    Last edited by Guest42; 4 oktober 2017, 08:15.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Voor mij zijn er nog veel vraagtekens waardoor ik niet kan meegaan in een hoera gevoel.



                      "Er is een race begonnen om de thuismarkt van de nieuwe auto-industrie te worden, gewoon door de oude auto-industrie te verbieden. China gaat daarin het verst: het kiest radicaal voor elektrische auto’s en legt vele miljarden subsidies op tafel".

                      Er is ook oversubsidiëring in Noorwegen (je zou gek moeten zijn om er geen elektrische wagen te kopen) en hier te lande…
                      Wie gaat dat uiteindelijk allemaal betalen? U en ik.

                      Macro econoom Geert Noels had een paar serieuze bedenkingen: "Het fiscaal stimuleren van elektrische wagens is vanuit klimaatoogpunt gewoon nonsens, en daarbij ook een geweldig mattheuseffect. De kapitaalkrachtigen kopen zich een geweten, maar vooral een fiscaal vriendelijke wagen. Als Tesla-stichter Elon Musk écht een milieuvriendelijke wagen had willen bouwen, dan had dat geen elektrische sportwagen moeten zijn"

                      Comment


                      • #71
                        Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Klopt, maar die bestaande merken hebben een basis waar ze op verder kunnen bouwen of desnoods op terug vallen,
                        iets wat Tesla niet heeft en wat hun enorm kwetsbaar maakt.
                        Daarom ook de laatste zin van mijn vorige reactie.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Inderdaad Paul, bijna al hun eigen energie komt uit waterkracht, kan je duidelijk terug vinden op het www.
                          Maar dan vraag ik mij toch af (als ze dan toch zo milieuvriendelijk willen over komen) waarom ze onlangs
                          in Korea de grootste boorplatformen ter wereld hebben laten bouwen, van dubbelzinnigheid gesproken.....
                          Zo van "wij vervuilen niet" maar hebben de grootste boorplatformen ter wereld KLIK ja man
                          Soms is Noorwegen zo hypocriet als de pest. Zo zullen ze niet zeggen dat ze al meer dan eens stroom hebben moeten kopen van de Zweden die wél kerncentrales hebben.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                            Voor mij zijn er nog veel vraagtekens waardoor ik niet kan meegaan in een hoera gevoel.



                            "Er is een race begonnen om de thuismarkt van de nieuwe auto-industrie te worden, gewoon door de oude auto-industrie te verbieden. China gaat daarin het verst: het kiest radicaal voor elektrische auto’s en legt vele miljarden subsidies op tafel".

                            Er is ook oversubsidiëring in Noorwegen (je zou gek moeten zijn om er geen elektrische wagen te kopen) en hier te lande…
                            Wie gaat dat uiteindelijk allemaal betalen? U en ik.

                            Macro econoom Geert Noels had een paar serieuze bedenkingen: "Het fiscaal stimuleren van elektrische wagens is vanuit klimaatoogpunt gewoon nonsens, en daarbij ook een geweldig mattheuseffect. De kapitaalkrachtigen kopen zich een geweten, maar vooral een fiscaal vriendelijke wagen. Als Tesla-stichter Elon Musk écht een milieuvriendelijke wagen had willen bouwen, dan had dat geen elektrische sportwagen moeten zijn"
                            Ik zeg het al langer dan vandaag....

                            Comment


                            • #74
                              Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Vraag is of individueel autobezit (of gebruik) op langere termijn nog haalbaar blijft in (onze) dichtbevolkte Europese gebieden.
                              Het is een gegeven dat de files steeds erger worden en dat de spitsuren zich verder uitdijen.
                              Men ziet intussen de gestadige invoering van rekeningrijden, lagere emissiezones en nog zoveel meer ontradingsmaatregelen.
                              Wees maar zeker dat de auto-industrie zich daar terdege van bewust is en de toekomstige markten voor zich probeert te winnen.
                              De industrie staat voor een nooit geziene uitdaging en het is niet te voorspellen in welke richting die uiteindelijk zal gaan.
                              Een aantal merken zullen er aan moeten geloven, kwestie van de juiste keuzes te maken.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Waarmee is de strijd tegen de klimaatopwarming het meest gebaat? Elektrisch rijden met de luxe sedan van Tesla of zich verplaatsen met een kleine Japanse benzineauto van Mitsubishi? Dat laatste, blijkt uit rekenwerk aan het gereputeerde Massachusetts Institute of Technology (MIT).


                                De conclusie is dat grotere elektrische voertuigen een grotere CO2-voetafdruk kunnen veroorzaken dan een kleine klassieke benzinewagen.
                                Daarenboven is de productie van nieuwe en het recupereren van defecte of versleten accu's erg vervuilend.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X