Pagina 18 van 18 EersteEerste ... 8 14 15 16 17 18
Weergegeven resultaten: 426 t/m 438 van 438
  1. #426

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ze zijn inderdaad nog altijd aan diesels bezig, Bosch zou onlangs een systeem ontwikkeld hebben waar de strengste uitstootnorm nog gemakkelijk mee gehaald wordt.
    Het is natuurlijk ook de vraag of dat systeem niet zo duur uitvalt dat het alleen maar verkocht geraakt in het topsegment, maar een benzine met hybride systeem is ook al een pak duurder dan een gewone benzinewagen.
    Sowieso is de diesel dood voor kleine auto's, dat zie je overal, die trend is onomkeerbaar. De meeste merken brengen voor hun kleine auto's geen dieselversies meer uit.
    Met benzineprijzen gelijk aan dieselprijzen is het ook zo dat de meerkost niet meer terugverdiend wordt.

    Voor grotere auto's ligt dat anders, daar zullen we nog wel langer diesels zien.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

  2. #427

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

    Om brommers sneller te laten gaan verhoogden wij vroeger ook de compressie, de brommers die op die manier opgevoerd waren verbruikten ook minder dan de brommers waar ze een veel grotere carburator op hadden gezet in de hoop om er meer vermogen uit te kunnen halen. (verder werden de spoelpoorten uitgevijld, en bij de brommers met een roterende inlaatschijf zoals mijn Suzuki AC werd daar ook een stuk afgeknipt zodat er meer mengsel naar binnen kon)
    Roterende inlaat is voor 2-takt om minder spoelverliezen te krijgen. 2-takt is al helemaal dood.
    Hoge compressie verhoogt inderdaad het rendement, maar bij benzine ook het gevaar op kloppen en dus schade, en net die hoge compressie is de reden waarom diesels zo rammelen en lawaai maken.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

  3. #428

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Met benzineprijzen gelijk aan dieselprijzen is het ook zo dat de meerkost niet meer terugverdiend wordt.
    Bij vele merken kost een benzine nu 2000€ meer dan een diesel ... daar kan men al wat kilometers mee doen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  4. #429

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Bij vele merken kost een benzine nu 2000€ meer dan een diesel ... daar kan men al wat kilometers mee doen.
    Dat is waarschijnlijk omdat ze met een overschot aan dieselwagens zitten, en die moeten ze ook verkocht krijgen.
    Het is niet alleen de aankoopprijs die telt, zeker iemand die weinig kilometers rijdt (zoals ik bijvoorbeeld) zal niet graag een auto kopen die elk jaar veel kost aan wegentaks, want dan kost het uiteindelijk toch meer om met een diesel te rijden (een dieselmotor heeft doorgaans een grotere cilinderinhoud, toch zeker bij kleinere wagens).
    Die automobilisten die weinig kilometers rijden moeten er dan ook nog de kosten bijtellen van de EGR klep en de roetfilter die er niet tegen kunnen dat er korte afstanden mee worden gereden, daar heeft een benzinemotor weinig last van.

    Maar een dieselmotor is nog altijd interessant voor wie met een grote wagen veel kilometers wil rijden.

    Een paar jaar geleden kocht bijna iedereen een diesel, ook de automobilisten die beter af zouden geweest zijn met een benzinemotor in hun wagen.
    Ze kochten gewoon een diesel omdat iedereen dat deed (er was zelfs een periode dat je dan belastingvoordeel kreeg op de aankoop...).
    Toen ik (nu zo'n 17 jaar geleden) een Clio kocht heb ik de rekening gemaakt (afschrijving, taks, verbruik, verzekering) en voor het aantal kilometers dat ik er mee zou rijden was een benzinemotor veruit de voordeligste keuze.
    En toen ik (3,5 jaar geleden) mijn Dacia MCV TCe 0.9L kocht was dat voor mij heel duidelijk de voordeligste keuze ten opzichte van de dieselversie.
    Maar er zijn er die nog altijd alleen maar naar de kostprijs aan de pomp kijken, zonder rekening te houden met alle andere kosten (inschrijving, taks, verzekering, onderhoud, te verwachten onkosten door altijd korte afstanden te rijden met een diesel...).

  5. #430

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Dat is waarschijnlijk omdat ze met een overschot aan dieselwagens zitten, en die moeten ze ook verkocht krijgen.
    Vooral vraag en aanbod, waar ze het meest van verkopen daar vragen ze het meest voor.
    Het is niet alleen de aankoopprijs die telt, zeker iemand die weinig kilometers rijdt (zoals ik bijvoorbeeld) zal niet graag een auto kopen die elk jaar veel kost aan wegentaks, want dan kost het uiteindelijk toch meer om met een diesel te rijden (een dieselmotor heeft doorgaans een grotere cilinderinhoud, toch zeker bij kleinere wagens).
    Hangt af vanuit welk standpunt men koopt.
    De ene wil zo goedkoop mogelijk, de andere zo comfortabel mogelijk, nog iemand anders zo sportief mogelijk.
    Aantal kilometers speelt dan weinig rol voor deze mensen.

    Die automobilisten die weinig kilometers rijden moeten er dan ook nog de kosten bijtellen van de EGR klep en de roetfilter die er niet tegen kunnen dat er korte afstanden mee worden gereden, daar heeft een benzinemotor weinig last van.
    De enige wagen met EGR-problemen die ik had, dat was eentje waar alle dagen 200km snelweg mee gereden werd.
    Op die met weinig kilometers nooit een probleem gehad, alleen regelmatig eens goed warm rijden.
    Een benzine heeft andere problemen ... benzine dat niet goed blijft, wat stotteren, gevoeliger voor vuiltjes, ... elk type motor heeft zo zijn voor- en nadelen.

    En toen ik (3,5 jaar geleden) mijn Dacia MCV TCe 0.9L kocht was dat voor mij heel duidelijk de voordeligste keuze ten opzichte van de dieselversie.
    Maar er zijn er die nog altijd alleen maar naar de kostprijs aan de pomp kijken, zonder rekening te houden met alle andere kosten (inschrijving, taks, verzekering, onderhoud, te verwachten onkosten door altijd korte afstanden te rijden met een diesel...).
    Zelfs met weinig kilometers komt een diesel hier nog steeds goedkoper uit en ja we hebben beiden ... diesel en benzine.
    Diesel kost iets meer in rijtaks maar komt goedkoper in verzekering en verbruik.

    Zoals eerder geschreven, de ene mens heeft een andere voorkeur dan de andere, een 900cc mag nog goedkoop zijn ... dat is meer een brommer dan een wagen (voor ons) en bevalt me helemaal niet wat rijcomfort en rijplezier betreft.
    Dat wil niet zeggen dat dit voor u zo niet kan zijn, ieder zijn goesting.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  6. #431

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Hier een grote diesel (firmawagen en dik 40k per jaar) en een kleine comfortabele benzine 1.2TSI DSG.
    Op de autostrade voor lange afstanden dikke voorkeur voor de diesel, stil, comfortabel krachtig.
    Maar in de stad is die auto eerder een plaag dan een genot.
    Dan is die kleinere benzine een zegen, en meer dan voldoende krachtig om een autostraderit te doen.

    En ja, je koopt of kiest volgens het budget, en wat je er aan kwijt wil. Mijn vrouw vindt het bijna een straf om met de grote auto te rijden.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

  7. #432

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Hier een grote diesel (firmawagen en dik 40k per jaar) en een kleine comfortabele benzine 1.2TSI DSG.
    Op de autostrade voor lange afstanden dikke voorkeur voor de diesel, stil, comfortabel krachtig.
    Maar in de stad is die auto eerder een plaag dan een genot.
    Dan is die kleinere benzine een zegen, en meer dan voldoende krachtig om een autostraderit te doen.

    En ja, je koopt of kiest volgens het budget, en wat je er aan kwijt wil. Mijn vrouw vindt het bijna een straf om met de grote auto te rijden.
    Absoluut, als je veel km's moet doen is een sterke motor en rijcomfort erg belangrijk.
    Voor mij is kofferruimte belangrijk, maar we zijn zo stilaan met 2 aan het eindigen, dus nu kan de achterbank al eens plat.
    Veel km's doen wij niet, maar comfort en veiligheid vind ik wel belangrijk.
    Het is wel zot om te zien hoe een aantal opties de prijs van een wagen bijna kunnen verdubbelen....
    ( vooral Duitse wagens) - kijk maar eens naar de basisprijs, en klik dan eens tot je de uitrusting van een goede Japanner hebt....
    In een té kleine auto voel ik me dan weer minder veilig, maar dat zal wellicht een subjectief gevoel zijn....
    Alhoewel ik zit liever in een Toyota Landcruiser dan in een "cinquecento" als ze in mijne koffer zitten.
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

  8. #433

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Het is wel zot om te zien hoe een aantal opties de prijs van een wagen bijna kunnen verdubbelen....
    ( vooral Duitse wagens) - kijk maar eens naar de basisprijs, en klik dan eens tot je de uitrusting van een goede Japanner hebt....
    Als je dat thuis zelf doet, dan kiest je 9/20 een verkeerde samenstelling en zit je met dubbele opties.
    Laat hem identiek samenstellen in de garage en het is al een pak “goedkoper” ... ik zeg niet “goedkoop”.
    Maar kijk ook eens wat je daarna voor een Duitse wagen nog krijgt tegenover een Japanse ... dan win je het verschil terug uit.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  9. #434

    Standaard Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Maar in de stad is die auto eerder een plaag dan een genot.
    Dan is die kleinere benzine een zegen, en meer dan voldoende krachtig om een autostraderit te doen.
    Klopt, maar dat is dan eerder door de grootte van de wagen en niet zozeer van de motor of al dan niet benzine.

    Maar iemand met rugklachten, die zal toch nog steeds liever met een comfortabele grote wagen in stad rijden dan met een kleine waarin hij bekrompen zit.
    Parkeren is wel iets anders natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  10. #435

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als je dat thuis zelf doet, dan kiest je 9/20 een verkeerde samenstelling en zit je met dubbele opties.
    Laat hem identiek samenstellen in de garage en het is al een pak “goedkoper” ... ik zeg niet “goedkoop”.
    Maar kijk ook eens wat je daarna voor een Duitse wagen nog krijgt tegenover een Japanse ... dan win je het verschil terug uit.
    Ja dat zou best kunnen, want de site van bv. BMW is alles behalve duidelijk - eerst bieden ze 4 types van het model aan - dat is sowieso al een verplichte meerprijs zoals ik dat lees, maar daarna kan je nog allerlei opties kiezen en en dan veranderen ze naargelang van de opties ook al je eerste keuze.
    Maar ik geloof nooit dat je "meer" krijgt dan bij een Japanse wagen. Ik ga nu geen Toyota met BMW vergelijken, maar vergelijk Lexus eens met BMW - zal niet heel veel verschillen hoor

    Hé - hoor ik nu REGEN ???? EINDELIJK !!!!!!
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

  11. #436

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Maar ik geloof nooit dat je "meer" krijgt dan bij een Japanse wagen. Ik ga nu geen Toyota met BMW vergelijken, maar vergelijk Lexus eens met BMW - zal niet heel veel verschillen hoor
    Vroeger met Japanse wagens gereden Marc en procentueel gezien nooit zoveel voor teruggekregen dan van een BMW.
    Twee keer een BMW verkocht na +- 11 jaar rijden en op twee dagen verkocht voor een derde van de aankoopprijs.
    Bekijk ook de onderhoudskost, ook al vaak aangekaart ... de BMW kostte maar een derde in onderhoud dan bijvoorbeeld een Nissan.

    Klopt dat uw initiële aankoop een grotere investering is met BMW, maar op de looptijd heb je nadien niet veel meer uitgegeven om toch een heel ander rijplezier te hebben.

    Lexus is misschien een apart geval, maar ook de aankoop is duurder dan een gewone Toyota.

    Heb eens de pech dat ene u aanrijdt als de wagen vijf jaar is, kijk dan ook eens hoe snel ze een Japanse financieel totaalverlies verklaren tegenover een Duitser.
    Dan ben je pas helemaal de pineut.

    Is een Japanse wagen daarom slecht?
    Neen, helemaal niet en met de jaren ook fors verbeterd en zeker ook betrouwbaar.

    Het is ieders keuze iets naar zijn zin te hebben en ge moet kopen waar ge u goed bij voelt en wat naar budget is.

    Het enige wat ik nog wil meegeven, baseer u nooit op de prijs dat je via de website bekomt door ene te configureren, die prijs is veel te hoog.
    Ik snap niet dat ze dit zo laten, veel mensen die de eerste BMW overwegen knappen daardoor al meteen af.
    Idem bij Audi en andere merken met grote optielijst, te veel keuzes en zeker met die packs bijna onbegonnen werk zonder raad van de garage.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  12. #437

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Hier ook nog met BMW gereden, dan 15 jaar met Peugeot, met regelmatig de Franse miserie in die tijd,
    roesten en olie verliezen, in 1989 kocht ik mijn eerste Subaru omdat een vriend van mij deze verdeelde,
    op een bepaald moment stonden hier drie Subaru’s, toen ik afzwaaide bij Philips (2007) kreeg ik een nieuwe
    Mercedes (220CDI Klasse model W204) nog nooit zo een slechte auto gehad, miserie met pinkermodule koste
    méér dan 700€, miserie met egr, dan roetfilter, lekkende injector dichting en noem maar op, altijd iets dat mankeerde.
    Dan terug een Subaru gekocht, in totaal onze achtste Subaru binnen ons huisgezin, en in totaal één keer een
    waterpompje moeten vervangen.
    De Subaru Forester die ik verkocht aan mijn schoonbroer toen de Mercedes er kwam heeft ondertussen
    550.000 probleemloze Km op de teller staan.
    Subaru verbruikt meer dan de Mercedes, maar is een véél betere auto en bovendien continu awd (all weel drive)
    de huidige is ook een CVT automaat met alle denkbare opties.
    Gemiddeld benzine verbruik op de eerste 33.000Km staat op 7,3 liter wat in werkelijkheid aan de pomp 7,5 is.
    Morgen een rit van 1.080Km naar ons huis in Castellane voor de boeg, hopelijk terug eentje zonder problemen.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 5 juli 2018 om 16:57

  13. #438

    Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Subaru verbruikt meer dan de Mercedes, maar is een véél betere auto.
    Dat zal in uw geval ook zo zijn, anders bleef je niet bij dat merk.
    Maar er zijn ook mensen die slechtere ervaringen hebben met Subaru (of eender welk merk) en die nooit meer willen.

    Permanente vierwielaandrijving is altijd een voordeel, dat ervaar ik zelf ook met de Quattro.
    En ook zonder gek doen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 18 van 18 EersteEerste ... 8 14 15 16 17 18

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 april 2016, 15:05
  2. Reacties: 51
    Laatste bericht: 24 juli 2015, 11:12
  3. USB -> stopcontact <> power out -> stopcontact
    Door 2010 in forum Chit Chat
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 13 maart 2010, 22:16
  4. dé elektrische wagen: rijdt als een sportwagen
    Door jejochen in forum Chit Chat
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 24 juni 2008, 18:02

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •