Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis Thailand: welke touroperator?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Jethro's lounge ben ik nog niet geweest, ik mis meestal het belgisch eten niet eerder het Thai als ik thuis kom
    Is ook nog maar 2 of 3 maand open :-)
    Ik mis vooral de temperatuur!
    Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

    Comment


    • #32
      Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

      Wie krijgt er in Thailand nu heimwee naar de belgische keuken

      ps: zeker geen National Geo. of Insight kopen als reisgids. Dit is goed om ideeën op te doen en voor de foto's. Ter plekke heb je er echter niets aan.

      Comment


      • #33
        Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

        We gaan er dus nog een LP bij halen op aanraden van velen.
        Last edited by DeKevin; 3 november 2010, 19:01.

        Comment


        • #34
          Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

          De LP is echt ideaal. Het verdiend zichzelf terug en maakt het een stuk makkelijker. Daarnaast staat er ook in beschreven hoe je bij bepaalde atracties het beste kan komen. Ik zou ook vooral niet van te voren gaan boeken als ik jou was. Je krijgt daardoor alsnog een strak schema waardoor je ter plekke in de knoop loopt als je ergens een dag langer wilt blijven of blijkt dat je het al snel gezien heb zit je er nog aan vast. Daarnaast is er lokaal altijd te onderhandelen over de prijs en betaal je via internet de toeristenprijs in het kwadraat.
          Groeten Remco.

          Comment


          • #35
            Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

            Ook rekening mee houden dat er in de LP informatie staat die minimum 1 a 2 jaar oud is, meestal klopt de info nog, maar soms zijn er bepaalde plaatsen al gesloten, of zijn er dingen veranderd.
            Over 't algemeen is het wel een super reisgids.

            Nog een misschien wel handige tip...
            µneem in elk hotel of guesthouse een kaartje waar het adres en de naam in het Thais op staat, sommige tuktuk drivers en taxi chauffeurs gaan veel sneller je hotel terugvinden als je het adres in hun eigen taal kan tonen.
            Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

            Comment


            • #36
              Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

              De LP Thailand hebben ze hier tijdelijk niet meer bij de boekhandel. Wel nog de LP Discover.
              Men wist me te vertellen dat die pas ten vroegste eind maart terug te verkrijgen is, vermits er gewerkt wordt aan een update.

              Toch boek ik hotels en binnenlandse vluchten liever op voorhand.
              Iedereen beleeft vakantie op z'n eigen manier, en in mijn geval... als ik ter plekke me niet meer druk hoef te maken om accomodatie te vinden, kan ik meer genieten van m'n reis.

              Juni blijft de voorlopige vertrekperiode.

              Ik vraag me enkel nog af of het echt de moeite loont om de lange trip van Bangkok naar Chiang Mai te maken tijdens een 14-daagse?

              En heeft er iemand al negatieve ervaringen mbt binnenlandse vluchten? Afgelastingen, vertragingen, overboeking etc? Vanuit Chiang Mai zouden we met Air Asia kunnen vliegen tot Bangkok, om van daaruit dan met Bangkok Airways verder te vliegen naar Ko Samui.
              Heb niet meteen een rechtstreekse gevonden of 2 vluchten met zelfde maatschappij.



              Groetjes

              Comment


              • #37
                Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                Volgens mij is dat zeker de moeite, ik vind Chiang mai de leukste plaats in Thailand waar ik al geweest ben. Je zoekt je wel best een hotel binnen de oude stadskern, dan kan je bijna alles tevoet doen en moet je niet elke keer een tuk tuk of taxi nemen om naar de stad te gaan.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #38
                  Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                  Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                  De LP Thailand hebben ze hier tijdelijk niet meer bij de boekhandel. Wel nog de LP Discover.
                  Men wist me te vertellen dat die pas ten vroegste eind maart terug te verkrijgen is, vermits er gewerkt wordt aan een update.

                  Toch boek ik hotels en binnenlandse vluchten liever op voorhand.
                  Iedereen beleeft vakantie op z'n eigen manier, en in mijn geval... als ik ter plekke me niet meer druk hoef te maken om accomodatie te vinden, kan ik meer genieten van m'n reis.

                  Juni blijft de voorlopige vertrekperiode.

                  Ik vraag me enkel nog af of het echt de moeite loont om de lange trip van Bangkok naar Chiang Mai te maken tijdens een 14-daagse?

                  En heeft er iemand al negatieve ervaringen mbt binnenlandse vluchten? Afgelastingen, vertragingen, overboeking etc? Vanuit Chiang Mai zouden we met Air Asia kunnen vliegen tot Bangkok, om van daaruit dan met Bangkok Airways verder te vliegen naar Ko Samui.
                  Heb niet meteen een rechtstreekse gevonden of 2 vluchten met zelfde maatschappij.



                  Groetjes
                  Bibliotheek ?

                  Nerdi
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                    Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                    Iedereen beleeft vakantie op z'n eigen manier, en in mijn geval... als ik ter plekke me niet meer druk hoef te maken om accomodatie te vinden, kan ik meer genieten van m'n reis.
                    Ik reis al bijna 20 jaar op de bonnefooi en maak me daar allemaal geen zorgen meer om. Maar ik mag mij niet met u gaan vergelijken. Ik begrijp je motivatie en als dat u gerust stelt, moet je dat zeker doen. Zo'n eertse individuele reis naar een verre bestemming is toch altijd een leermoment. Een beetje zekerheid kan daarom geen kwaad, zeker wat betreft de eerste twee nachten bvb. Maar probeer om de andere hotels niet op voorhand te betalen, zo kan je nog steeds kosteloos anuleren indien nodig. Indien het eerste hotel in Bangkok je bevalt, kan je alsnog een reservering maken voor de laatste overnachting(en).
                    Die lange trip naar Chiang Mai kan je ook met de nachttrein doen. Maar als je deze regio wil verkennen, zal je andere dingen moeten skippen. Ik kan me voorstellen dat je graag een 2- of 3-daagse trektocht wil doen om de 'hilltribes' te zien, met olifanten en vlotten e.d. In de regio rond Pai eventueel met een rafting. En bij Mae Hong Son de langnekken bekijken (een menselijke zoo). Het is echter allemaal nogal toeristisch geworden. Daarom trekt Chiang Mai mij niet meer (kan ook persoonlijk zijn, want Doc vindt het er wel leuk. Ik ben meer een Bangkok liefhebber). Maar voor een eerste kennismaking met Thailand blijft het een beetje een vast onderdeel op het programma. Aan jou de keuze.
                    Indien je naar Koh Samui ofzo wil, kan je op het treinstation een pakket kopen. Nachttrein - bus - boot voor één prijs. Zeer handig indien je geen vlucht zou hebben. Wel een dag ofzo op voorhand reserveren.
                    Lange afstanden doe ik dus meestal 's nachts over land. Maar wat betreft overboekingen van vliegers: op tijd zijn is de boodschap. Het zijn altijd de laatsten in de rij die pech hebben. Ik zou bvb niet op de dag van je retourvlucht nog een verre afstand afleggen. Zorg dat je minstens 24h op voorhand in Bangkok bent. Dan heb je wat tolerantie moest er iets mis lopen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                      Wij zijn met AirAsia van Bangkok naar Chiang Mai gevlogen voor €80/persoon (retour)
                      Op 1 uur en 10 min. vliegen ben je ter plaatse.
                      Geen last gehad van vertragingen, overboekingen, ...
                      Onze vlucht terug naar Europa vertrok om 12.25, in Chiang Mai de vlucht van 08.30 uur genomen en we waren ruim op tijd in Bangkok om nog wat te eten en ons laatste geld uit te geven in de vertrekhal.

                      Mij sprak Chiang Mai dan veel meer aan dan Bangkok. Maar zoals hier al gezegd, dat is voor iedereen anders.

                      ps.

                      Hier kan je veel informatie vinden en al je vragen stellen aan Belgen (en Nederlanders) die in Thailand wonen.
                      Last edited by Timmen; 3 november 2010, 12:49.
                      Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

                      Comment


                      • #41
                        Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                        Ter plaatse accommodatie vinden kan nog op een zeer gemakkelijke manier, toch als je iets vanaf de betere middenklasse (> 20€) zoekt. Stap gewoon het eerste/beste reisbureautje binnen en laat hen zoeken waar er plaats is. Dikwijls kunnen ze je ook foto's laten zien én betaal je minder dan de 'walk in rate', ondanks hun commissie. Voor budgetguesthouses gaat deze vlieger natuurlijk niet op.

                        Beach: persoonlijk vond ik Koh Chang behoorlijk tegenvallen wat de stranden betreft, maar de ambiance zat wel goed (met partysfeer op sommige stranden). Kijk ook eens naar Koh Samet, hoewel dat misschien niet 'jong' genoeg is voor jullie. Ik vond het daar eind jaren '80 (net voor dé grote toeristentoeloop) zo paradijslijk prachtig, dat ik niet meer durfde weerkeren uit schrik voor een ontgoocheling. Vorig jaar dan toch eens terug geweest en de meeste stranden zijn nog steeds heerlijk rustig!

                        Of kom op 27 feb naar de Reismakt in Brugge (programma binnenkort hier) waar je met al je vragen terecht kunt bij mensen die er recent zijn geweest en die ervaringen met anderen willen delen (in een echt gesprek leer je zoveel meer dan op een forum).

                        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                          De 2 nationale parken in PHITSANULOK zijn super om er te verblijven en te fotograferen. Daarnaast nog een 7-stappige waterval en ander fraais :-)

                          Groeten,

                          Moose
                          Canon 40D + 17-55 2.8 + 70-200 4.0 IS L
                          mountainbiken in nepal

                          Comment


                          • #43
                            Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                            Stel we verblijven 16 dagen in Thailand op volgende plaatsen: Bangkok, Chiang Mai en Ko Samui.
                            Hoeveel dagen kunnen we best in iedere plaats blijven? Iemand voorstellen?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                              Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                              Stel we verblijven 16 dagen in Thailand op volgende plaatsen: Bangkok, Chiang Mai en Ko Samui.
                              Hoeveel dagen kunnen we best in iedere plaats blijven? Iemand voorstellen?
                              Hangt ervan af waar je intresses liggen. Zit je graag in een grote stad, moet je lang in bankok blijven, zit je graag in een gezellig stadje vanwaar je nog mooie uitstappen kan doen moet je lang in Chiang mai blijven, zit je graag aan de zee lang in Ko Samui.

                              Ik zou kiezen voor 4 dagen bankok, 7 dagen Chiang Mai en 5 dagen Ko Samui.
                              Vanuit Chiang mai dan proberen van een dag naar Pai te gaan en daar 1 overnachting te doen.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                                Hangt inderdaad van je interesse af, ik vond Bangkok maar niets en Chiang Mai vond ik geweldig.
                                Maar mijn reisgenoot heeft precies het omgekeerde idee.

                                Ontdekken en ter plaatse je programma aanpassen.
                                Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

                                Comment

                                Working...
                                X