Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbeleik te Doode Bemde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Dubbeleik te Doode Bemde


    Vorige zondag samen met frakske en nog een Camera Libra Clubvriend in alle vroegte naar de Doode Bemde getrokken. Echt niet mijn ding, zo rond vijf uur uit mijn beddeken sukkelen. Sjans dat ik vanaf morgenochtend terug mijn terras zal kunnen bezigen. En er ligt al sneeuw vanaf 2000m of zoiets... Moet dan wel dringend nu in mijn bedde geraken. Soit...
    Wijlie dus zoals gewoonlijk direct naar den dubbeleik, en daar wat fotookes gemaakt. Ik ben daar niet zo lang gebleven, omdat die fantastische boomtweeling ondertussen wat afgezaagd is. maar ja.
    Waarschijnlijk komen binnenkort nog wat andere probeerselkes van die ochtend, al denk ik dat ik begonnen ben met de interessantste (maar moet de andere nog eens echt goed bekijken).

    Om het wat moeilijk te maken, direct twee versies.

    En ja, het kadertje heb ik van ergens hier op BD gepikt. (al moet ik heel dringend de .pdf die Johan ergens hier op BD postte eens op het gemakske lezen, heb er al doorgebladerd maar nog niet "gelezen").


    Updates
    (het worden wel veel foto's, maar ja, ik vind het een leuk experiment om zo te sjacheren met een opname, haha)

    Vierkantig, met iets dunner randje :




    In 4:3 formaat :






    originelen :









    Iets grotere versies :
    kleur
    zwartwit

    Last edited by Iegienie; 21 september 2017, 10:40. Reden: een letter te kort...
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Dubbeleik te Doode Bemde

    Beide versies even mooi wat mij betreft Pieter
    Betreft het kader, normaal vind ik soms een kader wel passend maar in dit geval is het binnenste zwarte lijntje er voor mij net iets teveel aan, op deze manier wordt het al snel een rouwprentje

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Dubbeleik te Doode Bemde

      Interessante opmerking, Sieg. Ik heb geen ervaring met kaders, buiten het feit dat al mijn prints een wit randje hebben.

      Dus, tips welkom !
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Dubbeleik te Doode Bemde

        Prachtig in kleur en het maantje bovenaan maak hem af, zwart wit vind ik geen meerwaarde hier en ik volg Sieg ivm kader. Hoewel ik fan ben van vierkant Pieter vraag ik me af of een gewone rechthoek zij het in landschap zij het in portretstand niet mooier had geweest?
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Dubbeleik te Doode Bemde

          Aha.
          En de witte rand er rond ? Want misschien had ik moeten zeggen : liefst op zwart bekijken ?
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Dubbeleik te Doode Bemde

            Ik vind beiden héél mooi, maar ook ik heb een voorkeur voor de eerste.

            Ivm het kadertje heeft de tweede inderdaad wel iets van een rouwprentje zo, maar ook rouwprentjes hebben hun fans
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Dubbeleik te Doode Bemde

              Voor mij in formaat 3:4 maar dan zonder enig kader.
              Foto in Z/W mag kader hebben maar dan met een gekartelde rand en wat ruis in de foto. Een zwart biesje rond de foto in het kader is voor mij totaal uit den boze.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Dubbeleik te Doode Bemde

                Die in 4:3 formaat krijgt ook mijn stem, maar ik blijf de originele mooi vinden.
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Dubbeleik te Doode Bemde

                  ter info: op mijnen flickr staat een versie zonder kader... hier

                  bedankt voor de commentaren !


                  ben eigenlijk wel benieuwd wat een goede oude flame-war zou opleveren over wel of niet kadertjes, en in welke omstandigheden ?
                  iemand ?
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dubbeleik te Doode Bemde

                    Persoonlijk vind ik de up met het fijne zwarte randje beter Pieter, maar alles is natuurlijk kwestie van smaak hé
                    De 4/3 versie vind ik eigenlijk ook wel knap

                    ben eigenlijk wel benieuwd wat een goede oude flame-war zou opleveren over wel of niet kadertjes, en in welke omstandigheden ?
                    iemand ?
                    Laat maar komen hé Pieter, mss best op een ander plaatske i.p.v. hier in je topic
                    .... mss ergens in een oud bruin cafeeke met een goed glazeken bier

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dubbeleik te Doode Bemde

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      .... mss ergens in een oud bruin cafeeke met een goed glazeken bier

                      grts
                      Sieg
                      dat is/was waarom ik zo graag naar de clubvergaderingen van Camera Libra ging. Jammer genoeg zal ik het de volgende jaren wel wat missen. Maar de (bijna) maandelijkse visites aan den belle gieke worden er wel wat op afgestemd. A ja.

                      Over de net iets te dikke rand heb je imho al gelijk. Over geen rand, tja, ik weet het niet goed. Voor mij is een foto maar een foto als ie afgeprint is. En daar hoort voor mij persoonlijk altijd wel een (witte) rand van het blad bij. heb ook al prints gemaakt met een zwarte rand, en binnenin een wit biezeke. Ik zie niet graag randloze geprintte foto's. Maar op scherm, daar twijfel ik wel wat. Daarom.


                      Ik heb iets geplaatst in het café "Algemeen", met verwijzing naar deze thread : hier
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dubbeleik te Doode Bemde

                        Wat een keuze heb je hier gemaakt zeg....Zowel de vierkante als de 4:3 met dunne zwarte randje zijn voor mij het mooiste...Bomen kunnen we wel aan jouw overlaten..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dubbeleik te Doode Bemde

                          ik ga voor de eerste en het 4-3 formaat ,de andere vind ik ook mooi hoor ,de z/w vind ik minder ,kader is iets persoonlijk ,voor mij geen probleem zolang hij niet met de aandacht gaat lopen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dubbeleik te Doode Bemde

                            Bedankt voor 'de rechthoek' is te proberen Pieter, die vind ik echt heel mooi en sfeervol geworden
                            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                            Groeten
                            Kurt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dubbeleik te Doode Bemde

                              Ik heb geen bepaalde voorkeur (uitzondering ?) en laat formaat en kaders meestal over aan de maker van de foto, het is zijn gevoel - zijn visie Kwa inhoud en sfeer zit de foto mooi in elkaar en dat 'kapje' boven de boom heeft wel iets zeer opvallend speciaal
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X