Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Manfrotto statief

Hallo,
    Ik zou mij willen een Manfrotto willen kopen,ik denk dat deze de beste zijn ,niet ???

Zou ik daarvoor extra geld uitgeven voor bvb eentje te kopen van een kleine 200€ of zou ik gaan naar eentje van 400€.
    Iemand een type dat heel degelijk is en gemakkelijk?
    Gr

Re: Manfrotto statief

Kan je ons eens vertellen wat je er allemaal mee wilt doen want hiervan hangt ook de keuze vanaf. Verder is het ook wel handig dat we weten welk materiaal je nu hebt en welke je in de toekomst ook gaat hebben want een tripod koop je maar 1 keer, meestal toch :-)

Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
      Kan je ons eens vertellen wat je er allemaal mee wilt doen want hiervan hangt ook de keuze vanaf. Verder is het ook wel handig dat we weten welk materiaal je nu hebt en welke je in de toekomst ook gaat hebben want een tripod koop je maar 1 keer, meestal toch :-)

Jakke
      Ik heb een Nikon D90 met een 16-85 en een 70-300 en binnenkort een macro,sta nog wat in twijfel tussen een 105 en een 150.

Wat ik mee wil doen zijn foto's trekken,een beetje allround,ben nog nieuw in de fotowereld,ik zoek gewoon een goede stabiele statief met een goede kop dat een beetje handig is ook.
      thanks

Comment

Manfrotto is een goed en degelijk merk maar er zijn altijd betere (en duurdere) spelers op de markt... en er zijn nog veel andere faktoren die meespelen:
        - hoe je naar de plaats gaat waar je de foto neemt? Met de auto of ga je eerst 20km moeten stappen met het statief in je rugzak? Bij het laatste kan je beter een lichter statief nemen.
        - ga je met het vliegtuig op reis? Dan kan je best één nemen dat in je koffer past...
        - welke soort kop wil je er kunnen opzetten? 3-way of ball? Quick release of niet?
        - hoeveel kg moet het kunnen dragen? d90+70-300 weegt niet zoveel maar als je ooit een zwaardere lens koopt, wil je die waarschijnlijk ook wel op je statief kunen zetten
        mvg
        Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
          Manfrotto is een goed en degelijk merk maar er zijn altijd betere (en duurdere) spelers op de markt... en er zijn nog veel andere faktoren die meespelen:
          - hoe je naar de plaats gaat waar je de foto neemt? Met de auto of ga je eerst 20km moeten stappen met het statief in je rugzak? Bij het laatste kan je beter een lichter statief nemen.
          - ga je met het vliegtuig op reis? Dan kan je best één nemen dat in je koffer past...
          - welke soort kop wil je er kunnen opzetten? 3-way of ball? Quick release of niet?
          - hoeveel kg moet het kunnen dragen? d90+70-300 weegt niet zoveel maar als je ooit een zwaardere lens koopt, wil je die waarschijnlijk ook wel op je statief kunen zetten
          Welke heb jij?

Comment

Statieven komen in maten en soorten. Met een goed gekozen statief en goede behandeling kun je het statief lang heelhouden. Wen aan de gedachte dat je over meerdere statieven beschikt, afhankelijk van je fotografie. Met lenzen is dat ook zo.

Manfrotto is zeker geen verkeerde keuze. Draai op de Manfrotto-site de " configurator" eens.

Aan de hand van je wensen geeft Manfrotto een advies voor model en statiefkop. Vul desnoods een paar uitersten in en kijk waartussen je uitkomt.

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h999 Bekijk bericht
              Welke heb jij?
              Ik heb zelf een goedkoop statief dat ik zo goed als nooit gebruik. En telkens ik het gebruik, vind ik dat ik een beter moet kopen omdat het niet stabiel is. Maar het is niet echt handig om een zwaar statief mee te nemen als je gaat wandelen en ik neem heel zelden fotos met een statief. Ik heb wel een manfrotto monopod 680B met tilt head 234RC, die ik wel meeneem op wandelingen.
              mvg
              Bert

Comment

Lees dit eens:

http://bythom.com/support.htm

Dat hielp mij veel.

Grtn en succes

Comment

Working...
                X