Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief van HAMA star 61

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief van HAMA star 61

Dag allemaal , ik ben begonnen met een cursus digitale fotografie en nu moet ik me een statief aanschaffen. Ik heb interesse in de hama star 61 vanwege zijn comacte opberging, makkelijk om aan m'n rugzag te sjorren, en ook vanwegen de prijs (40 euro bij digicamshop)
    Ik kan alleen niet zien of dat er een waterpas in verwerkt zit, wat me wel aangeraden wordt.
    Heeft er iemand van jullie ervaring met deze statief?
    Groets Johan
    Aan iedereen die me voor '08 de beste wensen heeft gestuurd: dat heeft tot nu toe geen bal geholpen. Stuur me voor '09 aub gewoon geld, mazout, diesel of maaltijdcheques

Re: statief van HAMA star 61

Heb vorige week ook een statief aangeschaft. Ben beginner in fotografie en wou de kosten niet de hoogte injagen. Ik heb me dan maar een Vanguard MK-4 aangeschaft.
    De prijs 65 Euro's en met draagtas. Is ook voorzien van waterpas. Ik heb kunnen vergelijken met een statief van 35 Euro en dat statief is veel minder sterk dan het mijne. Je kan ook een supersterk statief aanschaffen met alle toeters en bellen, maar je moet ergens starten hé.
    Let ook op de hoogte van het statief. Het mijne gaat tot 1.75m
    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jolly Bekijk bericht
      Dag allemaal , ik ben begonnen met een cursus digitale fotografie en nu moet ik me een statief aanschaffen. Ik heb interesse in de hama star 61 vanwege zijn comacte opberging, makkelijk om aan m'n rugzag te sjorren, en ook vanwegen de prijs (40 euro bij digicamshop)
      Ik kan alleen niet zien of dat er een waterpas in verwerkt zit, wat me wel aangeraden wordt.
      Heeft er iemand van jullie ervaring met deze statief?
      Groets Johan
      Welke camera heb je ? Die Hama is enkel geschikt voor compactjes.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik heb een Canon 450.
        Volgens de site digicamshop.be kan deze statief toch 4kg dragen.
        Is er niemand die deze statief gebruikt en me kan zeggen of er een waterpas op zit?
        Aan iedereen die me voor '08 de beste wensen heeft gestuurd: dat heeft tot nu toe geen bal geholpen. Stuur me voor '09 aub gewoon geld, mazout, diesel of maaltijdcheques

Comment

Ik zou voor zo'n camera toch geen te licht statief kopen. En als je later er nog een groot objectief bij wilt. Vindt het toch wel riskant.
          Groeten,
          wistofus.
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

zoek eens op het forum op "budgetstatief", of zelfs maar op "statief". Leesvoer voor dagen...

Comment

Ik heb zelf een Hama Start 61 statief. Er zit een waterpasje op en ik heb zelf een D40 en daarvoor is het statief zeker stevig genoeg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _bram_ Bekijk bericht
                Ik heb zelf een Hama Start 61 statief. Er zit een waterpasje op en ik heb zelf een D40 en daarvoor is het statief zeker stevig genoeg!
                Bedankt Bram,
                Dit was de reactie waarop ik zat te wachten

Comment

Ik heb een hama statief gekocht (gama 72) en ben er zeker niet tevreden over, kan mijn fototoestel niet in portraitstand zetten want mijn toestel zakt naar beneden en kan het niet vaster draaien. Ook staat de kop niet recht, indien je het toch overweegt dit statief te kopen zou je toch best je toestel eens meenemen naar de winkel en het eens uittesten.
                  I love my D500

Comment

heb ook een hama statief!!!!! nikon d40 met 18-55mm dik ok 55-200 al een stuk minder
                    als je de middenzuil nog es omhoog zet is't 0.0 waard!!!!
                    nu een manfrotto 055xprob en 322rc2 en staat als een huis!

dus bespaar u den dubbele kost
                    nikon stuff

Comment

Ik heb mij een half jaar geleden ook een budget statief van 50 euro gekocht (velbon). Ik wou toen ook snel iets hebben dat niet te duur was.
                      Toegegeven, ik heb al veel plezier beleefd aan dit statief. Maar na amper een half jaar begin ik te voelen dat mijn statief hoe langer hoe minder stevig is, het begint nogal te wankelen. Dus nu overweeg ik toch om binnenkort iets meer uit te geven aan een deftiger statief + kop.

Dus, als je snel een licht statief wilt waar je toch een half jaar mee toe komt (ideaal om te beginnen en wat te experimenteren), heb je genoeg aan een budgetstatief.
                      Wil je iets dat langer meegaat en na een half jaar nog steeds stevig is, dan overweeg je best een duurder statief.
                      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
                        Heb vorige week ook een statief aangeschaft. Ben beginner in fotografie en wou de kosten niet de hoogte injagen. Ik heb me dan maar een Vanguard MK-4 aangeschaft.
                        De prijs 65 Euro's en met draagtas. Is ook voorzien van waterpas.
                        Waar heb je die gekocht? ik vind hem bij Studio 73 voor 89,95 euro en bij Konijnenberg voor 76,25 euro en er staat niet bij dat er een tas bij is (Vanguard MG-4 Metal Tripod)
                        Last edited by jolly; 23 januari 2009, 12:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          heb ook een hama statief!!!!! nikon d40 met 18-55mm dik ok 55-200 al een stuk minder
                          als je de middenzuil nog es omhoog zet is't 0.0 waard!!!!
                          nu een manfrotto 055xprob en 322rc2 en staat als een huis!

dus bespaar u den dubbele kost
                          Prijs 4 x de HAMA star 61 ?
                          Sony DSRL-A300 met SONY-lens CZ Vario-Sonnar DT 3.5-4.5/16-80 mm ZA - Flitser HVL-F58AM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massa Bekijk bericht
                            Prijs 4 x de HAMA star 61 ?
                            ja da wel (278 eurookens zeker) maar dees kan wel een 300mm f2.8 aan!
                            op de hama star 61 zou ik da toch wel nie wagen!

en mijn laatste uitstapke voor nachtfoto's leverde een kaartje prullenbak op!
                            alle lichtstrepen golfden!!! door trillingen van't statief.
                            nikon stuff

Comment

Ik vond dat ik als beginner ook niet te veel geld moest steken in een statief en maar eerst werken aan de techniek.
                              Nu ... een goed statief is daarin een wezenlijk hulpmiddel. Het statief moet maar net iets trillen en uw foto's zijn bewegingsonscherp. En dan mag je de theorie kennen ... 't resultaat zal niet naar wens zijn.

Het verhaal komt altijd terug hé ... 'Goedkoop is duurkoop'.
                              Ook zo bij mij. Eind 2007 mijn 400D gekocht, een week later een bilora statief (Bilora 1122 Professional Combi II).
                              Half april al een paar schroefjes kwijt (het statief tenminste), in juni het waterpaske dat lekte, in september nog wat minder schroefkes ... om in december te eindigen met een afgebroken (metalen !) koppelingspunt voor één van de benen.
                              Dan heb je de keuze: nog eens een budget statief of iets degelijks. Ik ben voor het laatste gegaan. Aankoopprijs was een 4-voud van de Bilora, maar het is wel steviger materiaal.
                              De verkoops-peptalk een beetje relativerend ('Ik heb de mijne al 5 jaar en nooooit een probleem mee gehad') denk ik er toch langer gerust mee te zijn dan wanneer ik 4 jaar achter elkaar een budget statief zou kopen dat tegen het einde van zijn eerste trimester al (bij wijze van spreken) begint te ontbinden.

Bepalende factor is natuurlijk het beschikbare budget. Ik begrijp goed dat bvb een student het moeilijk gaat hebben om een dikke € 200 uit te geven. Maar als fotografie meer is dan een tijdelijke bevlieging, dan blijft het een zinvolle investering volgens mij.
                              Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

Working...
                              X