Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson of Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson of Canon

    Graag had ik mij een printer aangeschaft om zelf geboortekaartjes af te drukken , met foto.
    Een laserprinter komt hier niet voor in aanmerking, daar de fotokwaliteit niet optimaal is.( maar de kostprijs aan verbruik is wel veel minder)
    Ik ben vorige week gaan kijken naar een Epson stylus pro 7890, maar ben geschrokken van de grootte.
    Ook de stylus pro 4900 en 3850 vond ik wel ok, maar deze zijn veel kleiner. en hebben ook een groter inktverbruik.
    Volgende week ga ik kijken naar een canon IPF 5100.
    Heeft iemand ervaring met deze printers? Vooral het verbruik interesseert mij.

  • #2
    Re: Epson of Canon

    hier tevreden over Canon.
    tis al een oudje (8 jaar) maar werkt nog goed.
    volgende weer een Canon maar deze wil niet stuk.,,(klop...klop)
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Epson of Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
      Graag had ik mij een printer aangeschaft om zelf geboortekaartjes af te drukken , met foto.
      Een laserprinter komt hier niet voor in aanmerking, daar de fotokwaliteit niet optimaal is.( maar de kostprijs aan verbruik is wel veel minder)
      Ik ben vorige week gaan kijken naar een Epson stylus pro 7890, maar ben geschrokken van de grootte.
      Ook de stylus pro 4900 en 3850 vond ik wel ok, maar deze zijn veel kleiner. en hebben ook een groter inktverbruik.
      Volgende week ga ik kijken naar een canon IPF 5100.
      Heeft iemand ervaring met deze printers? Vooral het verbruik interesseert mij.
      Ben je niet een beetje aan het overdrijven om direct een A2 printer aan te schaffen voor wat geboortekaartjes ? Is een gewone A3+ of A4 printer niet genoeg voor je geboortekaartjes ? Voor gewone geboortekaartjes is een 4-kleuren printer meer dan genoeg, zelfs met foto's erop. Ik snap het niet goed.

      Tenzij je natuurlijk honderden kaartjes tegelijkertijd wil afdrukken op grote vellen, die nadien gesneden worden in kleinere formaten met een professionele snijmachine.

      Zelf gebruik in mijn Epson Pro 3880 navulinkt van OCP, namelijk de nieuwste Vivid Magenta versie en afdrukken kost nu maar een fractie van de prijs originele inkt (meer dan 90 % besparing). De inkt glanst nu mooier dan de oudere versie, is pigment (lichtbestendig en watervast) en heeft een vergelijkbare kleurbereik als originele Epson K3 Vivid inkt.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Epson of Canon

        Had zelf ook al gedacht van, kan ik niet beter beginnen met een kleinere printer.
        Maar is deze dan niet duurder: kost per print?
        Ben jij tevreden over je Epson pro 3880?
        Ik zou de printer ook gebruiken om vergrotingen mee af te drukken en de kaarten voor de communie, maar dan op dikker papier.

        Comment


        • #5
          Re: Epson of Canon

          Ik heb hier zelf een MG5250 van canon(is wel scanner printer in één) Maar heb al zelf communie kaarten van de dochter afgedrukt. Papier tot ong 240gr gaat heel goed. Uit ervaring heb ik wel ondervonden dat canon minder inkt verbruikt tov een epson(spreek wel van een gewone printer).

          Grt,

          Jean-Pierre

          Comment


          • #6
            Re: Epson of Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
            Had zelf ook al gedacht van, kan ik niet beter beginnen met een kleinere printer.
            Maar is deze dan niet duurder: kost per print?
            Ben jij tevreden over je Epson pro 3880?
            Ik zou de printer ook gebruiken om vergrotingen mee af te drukken en de kaarten voor de communie, maar dan op dikker papier.
            Ik ben meer dan tevreden met mijn Epson Pro 3880. Ik heb trouwens ook een R3000 (A3+) en die werkt met dezelfde inkten. Zowel de Epson R3000 als de Pro 3880 kan prima overweg met dikkere papiersoorten en zelfs dun karton of cardboard dat volledig stijf is, door de rechte papierinvoer in beide printers. De vraag is natuurlijk: tot hoe groot wil je gaan: A3+ of A2 ?

            Met de normale papierinvoer kan de printer denk ik tot 300 gsm zwaar papier aan. Bij dikkere versies neem je de rechte papierinvoer. Vreemd genoeg zijn beide printers bijna even groot. De Epson Pro 3880 is voor een A2 printer uitzonderlijk compact. De Canon IPF 5100 is gewoon een beest van een printer die je niet snel alleen kunt verplaatsen, terwijl dat met "gemak" kan met de Epson Pro 3880. Ik had ook gestaan voor de keuze IPF 5100 of de Pro 3880 en mijn keuze was snel gemaakt.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Epson of Canon

              Volgende week vrijdag ga ik kijken naar de canon IPF 5100. Ze gaan daar ook proefafdrukken mee doen, zodat ik dat kan zien. (op 300 gr papier)
              Ik zou wel graag minimum A3 kunnen afdrukken. ( zodat ik de kaarten zelf kan snijden)
              Weet je wat de Epson Pro 3880 verbruikt op een A4 of een A3 ( 100%kleur)?

              Comment


              • #8
                Re: Epson of Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
                Volgende week vrijdag ga ik kijken naar de canon IPF 5100. Ze gaan daar ook proefafdrukken mee doen, zodat ik dat kan zien. (op 300 gr papier)
                Ik zou wel graag minimum A3 kunnen afdrukken. ( zodat ik de kaarten zelf kan snijden)
                Weet je wat de Epson Pro 3880 verbruikt op een A4 of een A3 ( 100%kleur)?
                Praktisch: 1 ml per A4 formaat volledig bedekt (uiteraard gaan de lichtere light kleuren veel sneller op dan de donkere kleuren). Voor A3 dus 2 ml. In de praktijk uiteraard veel minder, aangezien er veel stukken wit zitten op echt drukwerk, zeker op communiekaartjes. Ik reken 1 ml per A4, rekening houdend met de periodieke en automatische printkopreinigingen meegerekend (de teller zegt: 0,8-0,9 ml per A4 randloos).
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Epson of Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  hier tevreden over Canon.
                  tis al een oudje (8 jaar) maar werkt nog goed.
                  volgende weer een Canon maar deze wil niet stuk.,,(klop...klop)
                  grt,bouk.
                  Ah gij hebt op mijn printer geklopt en daarom is ie naar pierenland.
                  Was een Canon heb nu een oudje boven gehaald een hp ke maar toeme wat een ramp om een foto af te drukken.
                  Dus ik ben ook zoekende en lees hier graag mee, voor mij is een A4 printer meer dan goed genoeg hoor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Epson of Canon

                    De communie kaarten die ik maak zijn meestal volledig in kleur.
                    De achtergrondkleur komt dan uit één van de foto's , meestal uit de kledij die ze dragen.
                    Dus als ik het goed heb een inktcardridges van 80 ml komt op ongeveer €43,50 ( bij 123inkt), dus €0,50 voor een A4 print full colour.
                    Dat is goed te doen , niet?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Epson of Canon

                      Als je afdrukt is het ook verstandig om alles van die week/maand in 1 maal af te drukken, dan werk je ook zuiniger.
                      Persoonlijk heb ik een R2880 en gebruik ik ook vaak een R3880, beide formidabele printers.
                      Geen ervaring met de Canon waar je het over hebt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Epson of Canon

                        Een laserprinter komt hier niet voor in aanmerking, daar de fotokwaliteit niet optimaal is.
                        Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Moet je je eens in de Copy Press technologieën van Océ verdiepen.


                        Vooral het verbruik interesseert mij.
                        Ik vraag me af of het niet verstandiger is het bij een bedrijf uit te besteden, dat ligt natuurlijk aan de hoeveelheden of dit wel of niet goedkoper is, maar zij hebben ook snij, vouw en rillapparaten. Die kunnen veel productiever en sneller werken dan dat je dat zelf kunt dus je bespaart ook uren. Daarbij kunnen ze afhankelijk van hun machines hogere kwaliteit leveren.
                        Ik zou mijn geboortekaartjes liever in offset willen eerlijk gezegd, nu zijn er wel professionele inkjet printers die een zelfde kwaliteit kunnen benaderen (op het blote oog), die zijn alleen doorgaans voor de consument niet de moeite van het aanschaffen waard. Offset ook niet, maar een bedrijf biedt je vaak beide mogelijkheden en de kosten die daaraan verbonden zijn. Is ook sterk afhankelijk van de aantallen.

                        Een fotoprinter is niet bedoeld voor productiewerk. Dat is bedoeld voor foto's. Ook niet voor oorspronkelijk drukwerk. Zeker aan geboorte en rouw kaartjes worden hoge eisen gesteld, vaak ook door degene die het kaartje ontvangt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Epson of Canon

                          Ben vorige week gaan kijken voor een laserprinter, maar de kwaliteit is echt niet mooi.
                          Ik heb het hier vooral over foto's. Zelf ben ik fotografe ( bijberoep) en stel heel hoge eisen aan mijn foto's.
                          Het is spijtig als je heel mooie en scherpe foto's neemt het effect weg is door de druk.
                          Vb; , voor de communie maak ik verschillende exclusieve ontwerpen (collages), op de maat die de klant wil , en dan bestel ik deze foto's. Als de foto's toegekomen zijn komt de klant gevergeerd papier ( heb 25 verschillende kleuren) kiezen dat bij de foto past.
                          Deze snij ik dan allemaal op de gewenste maat en ik kleef de foto's op dat gevergeerd papier. Dit doen ze meestal voor de klas, omdat het papier goedkoper is .
                          Voor de familie kiezen ze meestal een kaart van positiv ( kartonage bedrijf) ; Hier snij ik ook de foto's op gewenste grootte en kleef deze op de kaart.
                          Daar kruipt heel veel tijd in.
                          Als je geboortekaarten wil aanbieden, dan moet dat dezelfde dag nog klaar zijn. Dus ik wil niet afhankelijk zijn van iemand en zeker mijn werk niet uitbesteden. Kleuren zijn voor mij heel belangrijk en ik wil echt de kleur die ik op mijn scherm heb.
                          Als ik dit zelf doe dan heb ik meer controle over die kleuren.
                          Dus het is zeker niet de bedoeling dat ik de geboortekaarten als drukwerk ga aanbieden.
                          Als ik flyers of affiches ontwerp, dan laat ik deze wel bij een drukker drukken.
                          Last edited by gipsi; 23 september 2013, 17:21. Reden: dacht nog aan iets

                          Comment


                          • #14
                            Re: Epson of Canon

                            Vergeet dan zeker ook niet je camera, scherm en printer te callibreren!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Epson of Canon

                              Uw tip, om alles wat samen te laten komen en dan pas af te drukken ga ik zeker onthouden.

                              Comment

                              Working...
                              X