Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benro Statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Benro Statief

    Heeft iemand ervaring met de Benro Flexpod? Ik vind daar zo weinig reviews/ervaringen over? Dit lijkt mij het enige statief waarvan de middelkolom ondersteboven kan, of heb ik het mis?

    Buiten de kwestie dat het een chinees namaakmerk is (mijn budget kan jammer genoeg geen Gitzo aan), had ik graag geweten of dit een betrouwbaar statief is?

    Ik heb vooral interesse in macro, landschaps, ministudio en stadsfotografie...
    Ben in het bezit van een Canon 550d met kitlens, op termijn wil ik wel een macro-lens en zoomlens aanschaffen.

  • #2
    Re: Benro Statief

    Oorspronkelijk geplaatst door Nieketje Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met de Benro Flexpod? Ik vind daar zo weinig reviews/ervaringen over? Dit lijkt mij het enige statief waarvan de middelkolom ondersteboven kan, of heb ik het mis?

    Buiten de kwestie dat het een chinees namaakmerk is (mijn budget kan jammer genoeg geen Gitzo aan), had ik graag geweten of dit een betrouwbaar statief is?

    Ik heb vooral interesse in macro, landschaps, ministudio en stadsfotografie...
    Ben in het bezit van een Canon 550d met kitlens, op termijn wil ik wel een macro-lens en zoomlens aanschaffen.
    ik heb er ééntje... een carbon versie... al een 4tal jaar, werkt prima!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Benro Statief

      Ik heb onlangs een balhoofd B2 van Benro gekocht. Voor die prijs vindt je echt niets beter.
      Gelijkaardige balhoofden van de merken Markins, RSS, Arca Swiss,..... kosten ongeveer 4 x zoveel.

      Comment


      • #4
        Re: Benro Statief

        ik heb onlangs ook een benro statief + balhoofd gekocht en ben er tot hier toe zeer tevreden van! wel geen flexpod.

        Comment


        • #5
          Re: Benro Statief

          Zelf heb ik een monopod van Benro MP98 m8 - dat was betaalbaar, en ik gebruik 'm of met een manfrotto 234 of met een ballhead - BH1 van Benro. Er zit een schroefkoppeling bij die je kan omdraaien - dus beide types schroefdraad zijn mogelijk.

          Het is behoorlijk in orde - uiteraard is Manfrotto of Gitzo beter - maar prijs/kwaliteit lijkt het me in orde.

          De handleiding is beknopt, die zal bij het superdeluxe gerief zeker uitgebreider zijn. Hetgeen er bij zat was duidelijk genoeg - met mooie tekeningetjes.

          Een statief gebruiken is net zoals bij een camera iets persoonlijks - dus denk ik dat je best eens naar een store gaat waar je dat ding kan bekijken en liefst ook even mag "proberen" - je kan dankzij heel wat tips al behoorlijk wat elimineren - maar de echte keuze tussen de overblijvers zou ik zowiezo niet enkel op basis van wat men on-line schrijft doorvoeren.

          Comment


          • #6
            Re: Benro Statief

            Hallo,
            ik heb twee maand geleden een flexpod carbon statief van benro aangeschaft met vier secties en draaischroef. Gecombineerd met een markins ballhoofd ben ik hierover heel tevreden.Er is nogal wat kritiek op benro omdat het een kloon van gitzo zou zijn.Als consument kan je hier maar wel bij varen zou ik zeggen : het prijsverschil is te groot om enigzins aanvaardbaar te zijn en voor dit verschil kan je zonder probleem een top balhoofd bijkopen.In de prijs zit bovendien een mooie draagtas, draagriem en inschroefbare spikes.
            De afwerking van het statief is top en de onderdelen ( magnesium alloy /carbon ) zijn van goede kwaliteit. Het gewicht is laag maar toch voldoende om trillingen door wind tegen te gaan.
            De middenzuil is kantelbaar in alle hoeken wanneer uitgetrokken en dat kan handig zijn bij macrofotografie.Meestal blijft hij echter ingeschoven zitten omdat het statief zelf hoog genoeg kan.
            Ik heb geen ballhoofd van benro gekocht omdat sommige reviews niet zo goed zijn maar persoonlijk kan ik hierover dus geen mening geven.
            Wat mij betreft een aanrader.
            A picture says more than a thousand words

            Comment


            • #7
              Re: Benro Statief

              Oorspronkelijk geplaatst door luc.merckx Bekijk bericht
              Hallo,
              ik heb twee maand geleden een flexpod carbon statief van benro aangeschaft met vier secties en draaischroef. Gecombineerd met een markins ballhoofd ben ik hierover heel tevreden.Er is nogal wat kritiek op benro omdat het een kloon van gitzo zou zijn.Als consument kan je hier maar wel bij varen zou ik zeggen : het prijsverschil is te groot om enigzins aanvaardbaar te zijn en voor dit verschil kan je zonder probleem een top balhoofd bijkopen.In de prijs zit bovendien een mooie draagtas, draagriem en inschroefbare spikes.
              De afwerking van het statief is top en de onderdelen ( magnesium alloy /carbon ) zijn van goede kwaliteit. Het gewicht is laag maar toch voldoende om trillingen door wind tegen te gaan.
              De middenzuil is kantelbaar in alle hoeken wanneer uitgetrokken en dat kan handig zijn bij macrofotografie.Meestal blijft hij echter ingeschoven zitten omdat het statief zelf hoog genoeg kan.
              Ik heb geen ballhoofd van benro gekocht omdat sommige reviews niet zo goed zijn maar persoonlijk kan ik hierover dus geen mening geven.
              Wat mij betreft een aanrader.
              Het zijn vooral de merkenjuppen die kinnezinnen over Benro en Redged (beide merken waarschijnlijk uit de zelfde fabriek) Ik heb ze voor iemand getest waarbij de uit drie delen bestaande poten enorm stabiel en trillingsvrij bleken vooral de RedGed RTT-330 is een robuust statief die zonder problemen een camera met lange objectieven kan dragen.
              Deze komt dicht in de buurt van mijn 7x duurdere Gitso statief en mijn 2x duurdere Manfrotto statief heeft er het nakijken bij. Kloon of niet: Van 79 tot 89 euro een aluminium/titanium statief dat zijn geld dik waard is.
              Last edited by Binnenuit; 12 november 2010, 18:27.

              Comment


              • #8
                Re: Benro Statief

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                merkenjuppen die kinnezinnen
                met zo'n woordenschat durven de statieven niet meer trillen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Benro Statief

                  de RedGed RTT-330 is dus een degelijk statief voor rond de 100 euro ?
                  hoe zit het met de balhoofden van RedGed ?

                  ik heb een D7000 met een 70-200 f2.8 als grootste en zwaarste lens.
                  na nieuwjaar komt er daar nog een teleconverter 2.0 type 3 bij op, maar die zal het gewicht en de lengte niet echt veel vergroten.

                  welk balhoofd zouden jullie me aanraden?

                  graag een antwoord van iemand die goed weet waar hij het over heeft, er zelf mee werkt of gewerkt heeft, of van dichtbij zulke statieven en balhoofden volgt .

                  als ik voor een kleine 200 euro een nieuw en degelijk statief en balhoofd kan kopen , ga ik geen 700-800 euro of meer uitgeven omdat het een ' merk ' is .
                  statief zou af en toe gebruikt worden voor meer algemene dingen.
                  t'is dus niet dat het wekelijks door de gietende regen en modder gesleurd word, bij wijze van spreken.

                  als ik bijvoorbeeld scherpstel op de maan ( max zoom ) en ik draai het balhoofd vast, laat de camera los, dan zou hij moeten blijven staan precies op de plek waar ik hem op gericht heb. dus niet een paar mm vergaan.
                  dat is dus wat ik nu voorheb heb met mijn goedkoop velbon statief en bijbehorende velbonbalhoofd .
                  2 body's en wat lenzen ..

                  older and wiser ... my arse

                  Comment


                  • #10
                    Re: Benro Statief

                    Ik heb een Benro A385ex met een BH2 balhoofd. Dit statief (nu ongeveer 2 maand in mijn bezit) is een vrij zwaar alu statief en draagt een D300 met een 70-200 F2.8. Ik ben wel tevreden met dit statief(gebruik als hobby). Als je wil kan je altijd eens komen proberen. Voor het geheel (statief en bh2) heb ik 194 euro betaald.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Benro Statief

                      .....
                      Last edited by pieke; 30 december 2013, 20:00.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Benro Statief

                        Oorspronkelijk geplaatst door pieke Bekijk bericht
                        Benro heeft in den beginne nogal wat negatieve publiciteit gehad agv de toen mindere kwaliteit, maar de Chinezen leren snel en zijn inmiddels misschien alleen op punten wat minder dan de "grote merken" zoals Sachtler, Gitzo, Manfrotto.
                        Je kunt bij Benro voor relatief weinig geld een leuk stabiel statief kopen.
                        benro werd op een gegeven moment (jaren geleden) zwart gemaakt door één enkele post waar iemand een balhoofd van benro had opengemaakt een aantoonde dat hij het slechte kwaliteit vond.

                        ik heb al 3 jaar een carbon benro statief met een benro balhoofd KJ-1
                        de combinatie is super stabiel en werkt nog altijd even perfect...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Benro Statief

                          ik heb een redged om mee te nemen op reis, kwestie dat je geen zware kosten maakt voor iets dat eventueel tijdens transport zou kunnen stuk gaan, redged is net hetzelfde als benro (waarschijnlijk zelfde fabriek). Tja het komt van de chinezen, maar het werkt prima bij mij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Benro Statief

                            ......
                            Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:59.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Benro Statief

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                              Ik heb een Benro A385ex met een BH2 balhoofd. Dit statief (nu ongeveer 2 maand in mijn bezit) is een vrij zwaar alu statief en draagt een D300 met een 70-200 F2.8. Ik ben wel tevreden met dit statief(gebruik als hobby). Als je wil kan je altijd eens komen proberen. Voor het geheel (statief en bh2) heb ik 194 euro betaald.

                              Bedankt voor je aanbod
                              indien het nodig zou zijn, zal ik zeker iets laten weten.
                              2 body's en wat lenzen ..

                              older and wiser ... my arse

                              Comment

                              Working...
                              X