Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

    Wie van jullie heeft er ervaring met telelenzen of telezoom lenzen ?
    Is er nu niemand die eens met een telelens op stap gaat om mooie plaatjes te kunnen maken op verre niet te bereiken plaatsen ?
    Graag uw reactie hierop .

    Mvg,
    Steve .

  • #2
    Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
    Wie van jullie heeft er ervaring met telelenzen of telezoom lenzen ?
    Ik.
    Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
    Is er nu niemand die eens met een telelens op stap gaat om mooie plaatjes te kunnen maken op verre niet te bereiken plaatsen ?
    Ja, natuurlijk wel.

    PS ik snap de vragen en de smilies niet...

    Comment


    • #3
      Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
      Wie van jullie heeft er ervaring met telelenzen of telezoom lenzen ?
      Is er nu niemand die eens met een telelens op stap gaat om mooie plaatjes te kunnen maken op verre niet te bereiken plaatsen ?
      Graag uw reactie hierop .

      Mvg,
      Steve .
      Denk dat de meeste van ons als ze op stap gaan zeker hun tas goed vullen met lenzen .
      Beter een lens teveel als juist eentje te weinig voor dat shot dat je wereldberoemd kan maken.
      Als ik op stap ga neem ik alles mee, mijn voordeel is dat ik nog niet al te veel lenzen heb
      Maar een lens thuis laten, no way dat gebeurt niet.
      En elke zoomlens heeft zijn doelstelling, zoals mijn Sigma is voor als ik de camera rond de nek hangen heb en ik wat door het park wandel.
      Maar ik heb steeds mijn tas bij voor het geval er iets zoals een bloem die ik dan meer close up wil fotograferen dan komt de Tamron er bij te pas, omwille van dat deze ook voor een deel macro funktie heeft welliswaar maar 1/2 maar voor een bloem is dat voldoende.

      Grts
      Formatje
      Last edited by Formatje13; 2 juni 2006, 11:37.

      Comment


      • #4
        Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
        Wie van jullie heeft er ervaring met telelenzen of telezoom lenzen ?
        Is er nu niemand die eens met een telelens op stap gaat om mooie plaatjes te kunnen maken op verre niet te bereiken plaatsen ?
        Graag uw reactie hierop .

        Mvg,
        Steve .
        Tuurlijk wel, we hebben allemaal alicht wel telelenzen. Alleen : ik heb je vorige posts gelezen, ik vrees dat wij een ander idee hebben van het begrip telelens.
        Lenzen van 1200 en 1600 mm sleep ik idd niet mee. Ik kan daar geen geld in steken en kan daar onmogelijk in het veld mee werken aan diafragma's van F22 en hoger. Maar als je ooit eens een 2000 mm F4 te koop weet voor laat ons zeggen 500 €, voor mij Nikon vatting graag
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
          Maar als je ooit eens een 2000 mm F4 te koop weet voor laat ons zeggen 500 €, voor mij Nikon vatting graag
          [even bekomen van de lachtbui]

          voor mij eentje met Minolta-vatting dan. Alvast bedankt.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
            Wie van jullie heeft er ervaring met telelenzen of telezoom lenzen ?
            Is er nu niemand die eens met een telelens op stap gaat om mooie plaatjes te kunnen maken op verre niet te bereiken plaatsen ?
            Graag uw reactie hierop .

            Mvg,
            Steve .
            Dit forum staat werkelijk tjokvol met gebruikerservaringen. Misschien eens de zoekfunctie gebruiken?
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

              misschien eens vragen aan trebs?

              die plaatste hier een 5200mm te koop ...

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

                Ik heb een paar telelenzen en ik ga daar uiteraard ook mee op stap. Ze zijn niet gekocht om in de kast te blijven liggen tenslotte.

                Wat bedoel je met verre, niet te bereiken plaatsen ? Zijn dat plaatsen waar je niet mag komen en waar je toch foto's van wil maken ?

                Als je wat specifieker bent in je vraag denk ik dat meer mensen hier op het forum je kunnen helpen.
                Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                Bezoek mijn foto's online

                Comment


                • #9
                  Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

                  Amai serieuze plannen als ik je voorgaande posts lees. Je hebt de 300-800 van sigma die je al gebruikt met een 2x TC. En nu wil je een 350-1200 met een 2x TC gebruiken? Of een Vivitar 600-1000mm... Op zijn minst nogal uiteenlopende lenzen die maar één ding gemeen hebben; véééél millimeters. Als je veel millimeters wilt kan je misschien beter nog een 2xTC bijsteken, om zo op 3200mm te komen.

                  Mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door karlito
                    Wat bedoel je met verre, niet te bereiken plaatsen ? Zijn dat plaatsen waar je niet mag komen en waar je toch foto's van wil maken ?
                    Ik weet het natuurlijk niet zeker (want bij Scientist en karlito is geen belletje gaan rinkelen) maar het zou zomaar kunnen, hééééél toevallig wellicht, dat deze meneer Steve Billast dezelfde is als Steve B. die ook al op zoek was naar telelenzen om pasfoto's te maken van de andere kant van een meer.

                    Waar en voor welke prijs kan ik een Nikon 360-1200mm zoomlens vinden ? Gelieve contact te willen opnemen via e-mail . Dank U bij voorbaat . Steve B.


                    Ik dacht trouwens dat het niet toegestaan was meer dan 1 ID te bezitten.
                    Last edited by Leonidas; 2 juni 2006, 20:21.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

                      Nu vind ik ook dat er tegenwoordig veel gekke vragen gesteld worden bij Camera's & Accessoires.
                      Ik geloof dat er een aantal met onze voeten aan 't spelen zijn.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                        Ik weet het natuurlijk niet zeker (want bij Scientist en karlito is geen belletje gaan rinkelen) maar het zou zomaar kunnen, hééééél toevallig wellicht, dat deze meneer Steve Billast dezelfde is als Steve B. die ook al op zoek was naar telelenzen om pasfoto's te maken van de andere kant van een meer.

                        Waar en voor welke prijs kan ik een Nikon 360-1200mm zoomlens vinden ? Gelieve contact te willen opnemen via e-mail . Dank U bij voorbaat . Steve B.


                        Ik dacht trouwens dat het niet toegestaan was meer dan 1 ID te bezitten.
                        Ahja, nu je het zegt. Dat ik me dat niet herinnerde
                        Of misschien is het toch niet dezelfde persoon, dan kunnen ze contact met elkaar opnemen voor een Tele-SD ofzo

                        Mvg

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

                          Als ik het goed voor heb komt de Hubble binnenkort voor een prikje te koop wegens geen interesse meer van NASA. Met een Tamron adaptall2-ring voor Nikon ben je dan helemaal gesteld. Wel manueel focussen en diafragma instellen dmv losse belichtingsmeter (Lunasix-3 bv).

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

                            Toch rinkelde er iets Leonidas

                            Daarom dat ik benieuwd was naar zijn antwoord want het vorige topic ivm de overkant van dat meer was ook maar iets raars.
                            Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                            Bezoek mijn foto's online

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

                              Hallo Scientist ;

                              Kan je enkel maar met die 2xTC ook maar 2x mee vergroten daar ik met deze converter geen ervaring heb ?
                              Ik heb maar een Tamron 2x converter met Nikon vatting die ik dan samen met de Sigma 300-800mm zoomlens gebruik .
                              Is het eigenlijk wel aan te raden om 2 maal een converter te gebruiken of bedoel je enkel en alleen maar die 2xTC als tussenring te gebruiken en de andere 2x converter niet te gebruiken ?
                              Ik zou wel graag de 3200mm lens willen bekomen maar kunnen er dan nog duidelijke en heldere foto's gemaakt worden ?

                              Mvg,
                              Steve .

                              Comment

                              Working...
                              X