Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 31

Standaard [Nikon] AF-S NIKKOR 28mm f/1.8G

Ineens een link naar de samples:

http://imaging.nikon.com/lineup/lens...le.htm#sample1

OP het eerste zicht toch wel een interessant objectief

Standaard Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 28mm f/1.8G

Eindelijk begint Nikon de vergeten primes eens onder handen te nemen.
    En gelukkig hebben ze er geen onbetaalbare f1.4 van gemaakt.
    Nu nog 35/2, 24/2.8,20/2.8,135/2,180/2.8,300/4 VR....
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Voor de 35 zal niet snel een alternatief komen. Je hebt de 1.4 voor FX en 1.8 voor DX.
    24 en 20 mm is er niet maar daar is de 14-24 die dat bereik dekt met evenzeer een F2.8.
    Die telelenzen zijn inderdaad welkom, vooral een upgrade voor de 300F4 zou leuk zijn.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Of een 20mm F1.8! Dat lijkt mij ook wel wat.
    Groeten Remco.

Ik dacht gehoord te hebben dat er een 135 f2.0 in de maak is
    Nikon D90 / 16-85VR / 70-300VR / 80-200f2.8 / 35f1.8 / 50f1.8 / 85f1.8 / SB600 / Tamron 10-24 / 17-50f2.8 / Sigma 50-150f2.8 / 400f5.6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
    Ik dacht gehoord te hebben dat er een 135 f2.0 in de maak is
    http://nikonrumors.com/category/nikon-patents/ is een indicatie van wat op komst kan zijn

Er is tot nu toe alleen een patent aangevraagd volgens mij. Zal wel een dure lens worden als die ooit uitkomt!
    Groeten Remco.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Eindelijk begint Nikon de vergeten primes eens onder handen te nemen.
    En gelukkig hebben ze er geen onbetaalbare f1.4 van gemaakt.
    Nu nog 35/2, 24/2.8,20/2.8,135/2,180/2.8,300/4 VR....
    Hier nog de enige echte 28mm 1.4.
    Wat niet weet, wat niet deert.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Hier nog de enige echte 28mm 1.4.
    Gewoon even benieuwd: hoe frequent gebruik je dit "specialleke"?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Eigenlijk niet zoveel en eerder te weinig, omdat ik nogal goed voorzien ben in lichtsterke zooms. Maar toch komt die regematig boven in slechte lichtomstandigheden en als ik geen al te zwaar gerief wil meenenen (28mm 1.4, 50mm 1.4m 85mm1.4), en telkens is dit met zeer groot genoegen. Samen met de 50mm en de 85mm, drie toplenzen als je wat wil spelen met boukeh. Maar die 28mm is toch echt een topobjectief en inzetbaar als allround prime op cropcamera . Heb dus geen zicht op wat die zou geven op een FF. Maar samen met een 28-70mm 2.8, 14-24mm2.8 wacht ik geduldig de omschakeling naar FF af. Maar nog geen haast bij. Voor mij zijn objectieven een betere investering dan camera's.

Zes, zeven jaar geleden dezen deze objectieven gebruikt zo rond de 900-1100 euro. Ik gebruikte het toen regelmatig tot vaak.
    Ook na enkele jaren Canon heb ik deze lens weer gekocht, maar de prijs was toen eigenlijk zo hoog geworden dat ik het bijna griezelig vond.
    De 24 en 35mm zijn optisch overigens echt wel nog wat beter, maar dan heb je er weer 2 nodig
    Mooi dus dat er nu een meer betaalbare 28mm komt.
    Laatst gewijzigd door Spanjaart; 20 april 2012 om 19:16
    Nikon + glas en licht
    Fotoseries

Zie wel niets van richtprijs. Iemand een idee?
    Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stessel Bekijk bericht
    Zie wel niets van richtprijs. Iemand een idee?
    Adviesprijs 719 Euro

Dacht op NikonRumors iets van 699 dollar gelezen te hebben.
    Zal zeer waarschijnlijk dus 699 euro worden.

Dat vind ik toch zeer goed meevallen voor een objectief met nanocoating.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Eigenlijk niet zoveel en eerder te weinig, omdat ik nogal goed voorzien ben in lichtsterke zooms. Maar toch komt die regematig boven in slechte lichtomstandigheden en als ik geen al te zwaar gerief wil meenenen (28mm 1.4, 50mm 1.4m 85mm1.4), en telkens is dit met zeer groot genoegen. Samen met de 50mm en de 85mm, drie toplenzen als je wat wil spelen met boukeh. Maar die 28mm is toch echt een topobjectief en inzetbaar als allround prime op cropcamera . Heb dus geen zicht op wat die zou geven op een FF. Maar samen met een 28-70mm 2.8, 14-24mm2.8 wacht ik geduldig de omschakeling naar FF af. Maar nog geen haast bij. Voor mij zijn objectieven een betere investering dan camera's.
    Ik heb in 2005 ook nog getwijfeld om 'm te kopen, maar toen ie uit productie ging schoten de prijzen geweldig de hoogte in zoals Rob al zei.

Het verwondert me wel dat je dan nog geen FF hebt? Ik heb enkele jaren geleden jouw 14-24 eens kunnen testen tijdens een SD/AV in Thorn, heb deze dan tweedehands gekocht van rikketik en gebruik deze nu al enkele jaren met veel plezier op de D700

Ik heb in 2005 ook nog getwijfeld om 'm te kopen, maar toen ie uit productie ging schoten de prijzen geweldig de hoogte in zoals Rob al zei.

Het verwondert me wel dat je dan nog geen FF hebt? Ik heb enkele jaren geleden jouw 14-24 eens kunnen testen tijdens een SD/AV in Thorn, heb deze dan tweedehands gekocht van rikketik en gebruik deze nu al enkele jaren met veel plezier op de D700
    Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om naar FF over te stappen maar al steeds uitgesteld ivm de tele-kant die op een crop interessanter is om niet te moeten naar de zeeer dure tele's te gaan. Maar het komt nog wel.

Zouden we onrechtstreeks kunnen concluderen dat er nog een FF camera in de maak is ?
    Gebruikers van D800/D4 ea. zijn toch het duurdere nikon segment.

YMMV Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Ik gebruik geen nikon maar ben erg benieuwd naar de 28mm 1.4. Hij wordt wel errug de hemel in geprezen. Ik ben best tevreden met mijn canon 24mm 1.4 maar de reviews later er niks heel van terwijl ik begin te watertanden als ze het over de 28mm 1.4 van nikon hebben

Met dit objectief op een D3 of D4 kan je binnen overal wel alle kanten uit zonder flash? Ben toch benieuwd hoe die combo het er vanaf brengt.
    Laatst gewijzigd door enero; 23 april 2012 om 15:50

Duur geval KLIK

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Duur geval KLIK
    HIER lijkt het me al iets schappelijker!

Los van de prijs zijn die objectieven met groot diafragma wel leuk, maar ik vind het jammer dat deze nieuwigheden telkenmale zo opzichtig en zwaar zijn.
    De oudere f2.8 lenzen waren licht, klein en handzaam. Helaas zijn deze f2.8-lenzen niet vernieuwd, maar vervangen door soms lompe en zware lichtsterke lenzen (24/1.4,35/1.4); ik vraag mij echt af of bijvoorbeeld een 24/1.4 of een 35/1.4 wel veel gebruikers vinden.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Los van de prijs zijn die objectieven met groot diafragma wel leuk, maar ik vind het jammer dat deze nieuwigheden telkenmale zo opzichtig en zwaar zijn.
    De oudere f2.8 lenzen waren licht, klein en handzaam. Helaas zijn deze f2.8-lenzen niet vernieuwd, maar vervangen door soms lompe en zware lichtsterke lenzen (24/1.4,35/1.4); ik vraag mij echt af of bijvoorbeeld een 24/1.4 of een 35/1.4 wel veel gebruikers vinden.
    Ik begrijp je volledig, ik vind dat ze wat overdrijven zelfs
    Mijn af-d 35 f2.0 voldoet nog steeds, en als ze een vervanger uitbrengen die dan ongeveer hetzelfde kost en beter is zal ik die vervangen.
    De af-s 35mm f1.8 maar dan voor FF zou ik wel zien zitten.
    Maar nu heb je geen keuze, een oude f2.0 of een verschrikkelijk dure f1.4.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Zouden we onrechtstreeks kunnen concluderen dat er nog een FF camera in de maak is ?
    Gebruikers van D800/D4 ea. zijn toch het duurdere nikon segment.

YMMV Nerdi
    daar zijn inderdaad geruchten over. Laatst las ik op Nikonrumours dat de opvolger van de D300s een FF camera zou zijn en niet de D400 maar D500 zou worden. De D100/200/300(s) is altijd door Nikon gezien als voor de serieuze amateur of prof met klein budget. Dat zouden ze dan overlaten aan de D7000 en zijn opvolgers en een nieuwe lijn starten van budgetvriendelijke FF camera's die waarschijnlijk met de 16MP sensor van de D4 zouden werken. De naam D500 zou dan de afstand met de D300s moeten vergroten. Voorlopig nog koffiedik kijken dus. 't mag voor mij rap gaan want van mijn D200 heeft ondertussen de pop up flitser het begeven en er beginnen nogal wat rubbers los te komen.

Maar dat concluderen zou ik niet doen. Wie alles opgehoest heeft om die D4 of D800 te kopen heeft geen geld meer over voor de f/1.4 primes dus moeten ze op deze wijze die mensen uit de klauwen van Sigma en Tamron houden en ze daarna dan toch over de streep te krijgen de f/1.4 primes te kopen waardoor ook de 2de handsmarkt blijft floreren.
    The Knight That Says Ni...kon

Als ik de cijfers goed lees, dan is deze nieuwe 28mm F1.8 toch al de helft van de 24mm F1.4 qua gewicht (300 gram t.o.v. 600 gram).

Persoonlijk ben ik zeer tevreden van de 24mm. Maar goedkoper juich ik altijd toe. En een vernieuwde 35 f1.8 of F2 voor FX zou ik al helemaal toejuichen, de 35 1.8 DX is een zalig lensje, zeker voor de prijs.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten