Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 28mm f/1.8G
Nee ik lees niet iets anders. Je verlangt duidelijk naar een paar f2.8 primes. Maar die zijn obsoleet geworden door de 14-24 en 24-70 die beide beter presteren dan alle oude primes in dat bereik - die niet bijster scherp waren vanaf 2.8. Ik begrijp Nikon wel als ze redeneren het logischer is om een breedhoekzoom te verkopen die excellent presteert over het ganse breedhoekbereik, dan nog een aantal primes te produceren/verkopen die niet veel extra bieden tov die pro zoom. Waarom 2 tot 3 primes kopen aan 600 euro het stuk, als je alles in een enkele lens kan hebben voor minder dan die totaalprijs? Alleen voor de compactheid? Zou mij verbazen, vooral omdat eventuele nieuwe versies ongetwijfeld ook groter zullen zijn dan de oudere.
Een breedhoek met f1.4 of 1.8 biedt wel een extra voordeel, dus die worden geupdate.
Daarom zijn updates van de 20-24-28 f2.8 niet echt prioriteit en denk ik persoonlijk niet dat die nog snel komen.
Is maar een mening natuurlijk, net zoals de mijne. En nog mensen. Sinds ik de 24 1.8 heb, laat ik de 35mm altijd thuis.
24 1.8 - 50 1.4 - 85 1.4 zijn zo beetje mijn werkpaardjes bij opdrachten.
Oorspronkelijk geplaatst door Leopard
Bekijk bericht
Een breedhoek met f1.4 of 1.8 biedt wel een extra voordeel, dus die worden geupdate.
Daarom zijn updates van de 20-24-28 f2.8 niet echt prioriteit en denk ik persoonlijk niet dat die nog snel komen.
Oorspronkelijk geplaatst door Leopard
Bekijk bericht
24 1.8 - 50 1.4 - 85 1.4 zijn zo beetje mijn werkpaardjes bij opdrachten.
Comment