Ik zou mij graag eens wagen aan macro fotografie met behulp van de double lense reverse macro techniek (omdat het goedkoop en interessant is).
Hierbij zou ik gebruik willen maken van een Tamron 70-300mm f/4-5.6 en een Sony 50mm f/1.8 prime lens. Het enige probleem dat ik hierbij zie is dat de Tamron een filtermaat heeft van 62mm terwijl de Sony een veel kleinere filtermaat heeft van 49mm.
Dit is natuurlijk wel op te lossen met behulp van wat tussenstukjes, maar dan zou ik bijvoorbeeld uitkomen op:
1x 52/58 double reverse ring
3x omvormer op de prime lens
1x omvormer op de zoom lens
Maw, er zitten 5 extra ringen tussen de zoomlens en de 50mm prime lens. Nu stel ik mij daarbij volgende vragen
Iemand die hier ervaring mee heeft ?
Hierbij zou ik gebruik willen maken van een Tamron 70-300mm f/4-5.6 en een Sony 50mm f/1.8 prime lens. Het enige probleem dat ik hierbij zie is dat de Tamron een filtermaat heeft van 62mm terwijl de Sony een veel kleinere filtermaat heeft van 49mm.
Dit is natuurlijk wel op te lossen met behulp van wat tussenstukjes, maar dan zou ik bijvoorbeeld uitkomen op:
1x 52/58 double reverse ring
3x omvormer op de prime lens
1x omvormer op de zoom lens
Maw, er zitten 5 extra ringen tussen de zoomlens en de 50mm prime lens. Nu stel ik mij daarbij volgende vragen
- Loop ik hierbij niet enorm veel kans op vignettering
- Heeft de extra afstand geen negatief effect op de vergroting van de prime lens ?
Iemand die hier ervaring mee heeft ?
Comment