Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Alles origineel Nikon. Het aantal mm klopt in de exif.
Het lijkt wel of de camera de afstand vermenigvuldigd met de 1,4X van de converter.
De afstand is telkens te groot.
Ik zou eens moeten testen.
Het lijkt wel of de camera de afstand vermenigvuldigd met de 1,4X van de converter. De afstand is telkens te groot.
Ik snap er minder en minder van....
1) klopt de "afstand tot onderwerp" niet in de exif
2) Het aantal mm klopt in de exif
3) De afstand is telkens te groot
Ik vermoed dat er hier een correcte fout zit die juist is
Het lijkt wel of de camera de afstand vermenigvuldigd met de 1,4X van de converter.
De afstand is telkens te groot.
Johan
Wat toch de bedoeling is dacht ik Johan, ook het diafragma wordt mooi voor je omgezet, en zelfs TTL flitsen
houd rekening met je converter.
Ja , het is moeilijk . Ik probeer het uit te leggen met een voorbeeld.
Ik zit ergens vogels te fotograferen op een afstand van +/- 10meter.
Als ik dan later thuis op de computer kijk staat er in de exif "afstand tot onderwerp" 16,3m (voorbeeld hé).
Een afstand die veel groter is dan het in werkelijkheid was .
Als ik dan later thuis op de computer kijk staat er in de exif "afstand tot onderwerp" 16,3m (voorbeeld hé).
Een afstand die veel groter is dan het in werkelijkheid was .
Hoe komt dit?
Is het werkelijk van belang? Ik kijk er eigenlijk nooit naar, want dezelfde situatie komt nooit meer voor en als die wel voorkomt, dan weet je toch mm + converter geeft zo'n foto....
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment