Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Picasaweb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Picasaweb

    Hier even een test om te kijken hoe ik mijn foto's van Picasaweb kan linken.

    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

  • #2
    Re: Picasaweb

    mooi gelukt , als het kan op formaat vb 900 *600 en centreren en het is helemaal af.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

    Comment


    • #3
      Re: Picasaweb

      Hoi kan ik 'm via Picasaweb dan op 900x600 linken, het origineel is 1920x1080?
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

      Comment


      • #4
        Re: Picasaweb

        Als je op Picasaweb de mogelijkheid hebt een formaat te kiezen waarvan de langste zijde de 900 pixels niet overschrijd en de bestandsgrootte kleiner is als 400k dan kan
        je hem naar BD linken.
        Anders moet je opnieuw uploaden naar Picasaweb in aangegeven formaat of iets kleiner
        en dan opnieuw linken naar BD.
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

        Comment


        • #5
          Re: Picasaweb

          Picasa geeft je de keuze te linken in verschillende formaten. Kies altijd de grootste. Als de
          foto op Picasa 900 pixels of meer is, wordt je toch beperkt tot 800 pixels. Eenmaal op BD
          geplaatst verander je in de link de 's800' gewoon in 's900'. Zo simpel om toch de volle 900
          te benutten.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Picasaweb

            [Mod-LesC]D'er zijn ook wel geen EXIF-waarden te zien.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Picasaweb

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Picasa geeft je de keuze te linken in verschillende formaten. Kies altijd de grootste. Als de
              foto op Picasa 900 pixels of meer is, wordt je toch beperkt tot 800 pixels. Eenmaal op BD
              geplaatst verander je in de link de 's800' gewoon in 's900'. Zo simpel om toch de volle 900
              te benutten.
              Waar kan ik precies in Picasweb die links vinden?

              Ik heb wel de s576 in de link gevonden




              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              [Mod-LesC]D'er zijn ook wel geen EXIF-waarden te zien.[/Mod]
              Hoe kan ik die er dan bij krijgen via Picasaweb?
              Last edited by HereIsTom; 26 augustus 2011, 22:15.
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

              Comment


              • #8
                Re: Picasaweb

                Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht

                Hoe kan ik die er dan bij krijgen via Picasaweb?
                Geen idee of Picasaweb de EXIF waarden behoudt. Flickr doet dat bv ook niet, tenminste niet met de gratis accounts.

                (ik heb nog nachtmerries als ik aan Picasaweb denk; wat voor rommel dat systeem allemaal op mijn Mac installeerde; ik ben er zeker van dat er nog sporen van achtergebleven zijn)

                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Picasaweb

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Geen idee of Picasaweb de EXIF waarden behoudt. Flickr doet dat bv ook niet, tenminste niet met de gratis accounts.

                  (ik heb nog nachtmerries als ik aan Picasaweb denk; wat voor rommel dat systeem allemaal op mijn Mac installeerde; ik ben er zeker van dat er nog sporen van achtergebleven zijn)

                  Bij Picasaweb staan bij de foto wel de EXIF waarden, maar ik weet niet hoe ik die zou moeten linken?

                  Jij hebt het denk ik over Picasa op je Mac, die gebruik ik niet, ik gebruik alleen Picasaweb online
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Picasaweb

                    Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                    Bij Picasaweb staan bij de foto wel de EXIF waarden, maar ik weet niet hoe ik die zou moeten linken?
                    Door met 900 te uploaden en de /sxxx te verwijderen. Dan blijft de Exif met een viewer uit de jpg te lezen.

                    bijvoorbeeld:



                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Picasaweb

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Door met 900 te uploaden en de /sxxx te verwijderen. Dan blijft de Exif met een viewer uit de jpg te lezen.

                      Jan
                      Als ik de /sxxx verwijder krijg ik dit;


                      Hou kan ik dan zeggen dat hij 900 moet zijn?


                      [Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
                      Last edited by LesC; 27 augustus 2011, 23:02.
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Picasaweb

                        [Mod-LesC]Foto is te groot en dus moet ik 'm eigenlijk achter een linkje plaatsen. Ik laat het nog even staan, als jij intussen wilt uitpuzzelen hoe je nu bij 900px komt.

                        (zal Picasaweb bij gelegenheid nog eens bekijken; ik ben eigenlijk gelukkig met Dropbox.

                        Intussen is te grote foto wel achter link geplaatst.[/Mod]
                        Last edited by LesC; 27 augustus 2011, 23:02.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Picasaweb

                          Maar zie je nu wel alle EXIF waarden?

                          Dropbox heb ik ook, maar nadeel is dat ie vol is met maar 2GB
                          Daarom heb ik nu dus Picasaweb genomen.
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Picasaweb

                            Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                            Als ik de /sxxx verwijder krijg ik dit;


                            Hou kan ik dan zeggen dat hij 900 moet zijn?
                            Dat kun je niet zeggen. Je moet de foto uploaden nadat je hem op je PC geresized hebt naar 900.

                            Jan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Picasaweb

                              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Dat kun je niet zeggen. Je moet de foto uploaden nadat je hem op je PC geresized hebt naar 900.

                              Jan
                              Ja maar ik wil mijn foto's niet resizen, want ik kijk ze ook op mijn HD TV.
                              Is er dan geen mogelijkheid om te linken op 900 met de EXIF waarden
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

                              Comment

                              Working...
                              X