Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vliegenplaag
Collapse
X
-
-
Re: Vliegenplaag
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtRechtse vlieg naar mijn smaak te dicht op de rand.
Sensor schoonmaken? Ik zie een vlekje in het rechterbovendeel.
Lichte naverscherping had hier niet misstaan.mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Comment
-
15 vliegen op één bloem! Je mag hier inderdaad van een plaag spreken.
Voor mij knap gedaan.Study Photographs, not pixels! (Thom Hogan)
Olympus E620/EPL1/9-18mm/14-42mm/14-54mm/50mm2.0macro/40-150mm/70-300mm/Sigma 105mm2.8macro
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtRechtse vlieg naar mijn smaak te dicht op de rand.
Sensor schoonmaken? Ik zie een vlekje in het rechterbovendeel.
Lichte naverscherping had hier niet misstaan.
Jan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
doe mij maar de eerste.
maar zet hem er effe onder.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk berichtZo beter ?
Jan
Ik zie dat je met GIMP werkt en weet niet of je daar ook zeer gedoseerd kan werken met
een high pass filter (wat ik zou aanbevelen voor PS(E)-gebruikers.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtZeker netter afgewerkt maar de verscherping is wat over de top.
Ik zie dat je met GIMP werkt en weet niet of je daar ook zeer gedoseerd kan werken met
een high pass filter (wat ik zou aanbevelen voor PS(E)-gebruikers.
Ik werkt nooit met GIMP. Alleen nu gebruikt om die vlekjes weg te werken (pipet). Dat kan vast beter. Moet toch eens kijken wat verder de mogelijkheden van GIMP zijn. Neem aan meer dan DPP / Picasa.
Jan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk berichtVerscherping vind ik moeilijk. Het origineel had ik in RAW bewerkt/verscherpt met Canon DPP. Daarna export naar 900 en nogmaals enige verscherping in Picasa. Na het commentaar iets meer verscherpt met Picasa.
Ik werkt nooit met GIMP. Alleen nu gebruikt om die vlekjes weg te werken (pipet). Dat kan vast beter. Moet toch eens kijken wat verder de mogelijkheden van GIMP zijn. Neem aan meer dan DPP / Picasa.
Jan
proberen in plaats van Canon DPP. Voor laatste afwerking (maatvoering en
verscherping)gebruik ik nog een klein beetje PS(E) of IDsizer. Geen enkele bewerking doe
ik in Picasa (dat is bij mij uitsluitend plaatjesparkeerplek).Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
Comment