Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Lelijke achtergrond en dito kader. Onvoldoende scherpte op het insect en een barslechte belichting. Schowcase onwaardig. En ik ben echt benieuwd welke forumleden deze foto de hemel in gaan prijzen.
Lelijke achtergrond en dito kader. Onvoldoende scherpte op het insect en een barslechte belichting. Schowcase onwaardig. En ik ben echt benieuwd welke forumleden deze foto de hemel in gaan prijzen.
wat is scherpte op de verkeerde plaats dan?
ik vind m prima. lekker om naar te kijken,mooi contrast, mooi beest.
ik weet niet wat showcase onwaardig is, want ik ben pas net aan het spitten tussen de foto's, en verder hoef ik me daar ook niet zeer wat van aan te trekken..
Er is er iemand ie volgens mij zeer kort door de bocht gaat hier..En op wat voor een mannier.
Je hoeft echt niet te pissen hoor maar dat kort door de bocht gezeik..
Zou gewoon op een fatsoenlijke mannier de TS proberen te benaderen en ja je mag je mening zeggen.
Maar de TS heeft reeds meerdere malen laten zien dat hij echt wel bekwaam is op dit genied en vele andere.
als dit een persoonlijk boodschap was aan hem dan kan je dat beter via PM vind ik..Maar dan ook nog " Game over " roepen ? Das precies een afrekening en geen eerlijke mening.
Wat de foto betreft vind ik het als zo vele van "Duindistel" (bang om te pissen tegen Noellie zeker) een geslaagde plaat en met het aanwezige licht zeker weer geslaagd.Inderdaad heeft het onderwerp deze keer een beetje moeten inboeten maar dat is geen ramp.SCwaardig ? Tja wat is tegen woordig niet of wel SC waardig..Das de keuze van de TS toch?
Ik vind de compo en de DOF wel uitstekend..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Hoe wil je nu dat de TS ooit vooruitgang maakt als hij dit zelf een geweldige foto vindt?
@Leetje: je zegt zelf dat je er niks van weet. Doe een kleine moeite en zoek eens wat jufferfoto's van Pendragon of HVR_oosterzele zodat je al een idee hebt van wat er in showcase verwacht wordt. Wat een mentaliteit weer...
Als ik deze fotokes bekijk zou ik ook beter wegblijven uit SC
Dat zijn nu wel de betere SC foto's hé. Ik wil aan de hand van die voorbeelden tonen dat er voor de TS nog véél vooruitgang te maken valt, en dat hij meer heeft aan kritiek dan aan lofbetuiging (al twijfelt hij daar zelf aan, jammer).
Hoe wil je nu dat de TS ooit vooruitgang maakt als hij dit zelf een geweldige foto vindt?
@Leetje: je zegt zelf dat je er niks van weet. Doe een kleine moeite en zoek eens wat jufferfoto's van Pendragon of HVR_oosterzele zodat je al een idee hebt van wat er in showcase verwacht wordt. Wat een mentaliteit weer...
Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's
Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
DAT is showcase.
De fotos waarnaar je linkte zijn geslaagd. De eerste is voor een deel heel mooi scherp, maar bij het kopje verliest het wat scherpte. Dat is jammer, want dat is juist wat aandacht trekt.
De tweede is ook heel mooi. Vooral om de belichting, degene die ze samen trof had een mooie treffer om ze zo in actie te zien. Hier is scherpte verder ook maar wat je wilt zien. Als ik zou gaan zeuren, dan noem ik op z’n minst dat er een groter gebied scherp zou moeten zijn (en ik heb een wat geprobeerd met een macrolens en weet dat dat verdraaid lastig is).
Is het zo erg dat ik deze leuk vind? De scherpte, tja het is wat glazig, en de TS kan nog wat bijleren. Maar qua kleur en compositie springt het er wel uit.
Tja, als dat jouw mening is, en je vindt dit een goeie foto, so be it
Ik betwijfel of je er nog zo over zou denken als je zelf wat ervaring hebt opgedaan met (macro)fotografie.
In mijn vorige post had ik het wel niet over Duindistel, Leetje of Ticor hun opmerkingen ....Het ging over de eerste reactie...
Dus waarom tegen Leetje die een fatsoenlijke mening gaf?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment