Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeugdpuistjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jeugdpuistjes

    Slechte omstandigheden die dag, was buiten op straat, soms in donkere steegjes afgewisseld met een regenbuitje. Daarom gebruik gemaakt van een flitser. De acteurs zijn opgemaakt ivm met de weergave van de 'pest' in deze periode.





    Last edited by Guest4; 9 februari 2014, 21:03.

  • #2
    Re: Jeugdpuistjes

    Niet zo gezond heb ik de indruk
    Mooi scherp maar jammer van de achtergrond.
    http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

    Comment


    • #3
      Re: Jeugdpuistjes

      Volg babysnake qua gezondheid, scherpte en achtergrond. Foto 1 is ook wat te rood.

      Comment


      • #4
        Re: Jeugdpuistjes

        Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
        Niet zo gezond heb ik de indruk
        Mooi scherp maar jammer van de achtergrond.
        Wat kan ik dan verbeteren aan de achtergrond?
        Last edited by Guest4; 9 februari 2014, 20:19.

        Comment


        • #5
          Re: Jeugdpuistjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Volg babysnake qua gezondheid, scherpte en achtergrond. Foto 1 is ook wat te rood.
          Te rood?? Dacht het niet, kijk eens naar de raamkozijnen? Is dat rood? Dan moet ik echt mijn ogen laten nakijken hoor Is niet slecht bedoeld he Loeky
          Last edited by Guest4; 9 februari 2014, 21:04.

          Comment


          • #6
            Re: Jeugdpuistjes

            Even voor de duidelijkheid, dacht dat het duidelijk zou zijn... Deze mensen hebben de 'pest' en lopen op de laatste stuipen, de sminck is er ook naar gemaakt dus. ...

            Comment


            • #7
              Re: Jeugdpuistjes

              Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
              Niet zo gezond heb ik de indruk
              Mooi scherp maar jammer van de achtergrond.
              Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
              Volg babysnake qua gezondheid, scherpte en achtergrond. Foto 1 is ook wat te rood.

              Wat zouden jullie dan doen met de achtergrond bij straatfotografie??? Geef eens een oplossing? Moet zelf ook nog veel leren.
              Last edited by Guest4; 9 februari 2014, 20:10.

              Comment


              • #8
                Re: Jeugdpuistjes

                Ik geef helemaal geen kritiek om je af te kraken.
                Als je op een forum post Kan je toch wel een opmerking verwachten? Ik heb nooit beweerd dat ik het beter kan, of dat het uberhaubt beter kan. Ik gaf alleen aan, de foto's beoordelend zonder dat er uitleg bij was, wat er ontbreekt (of fout is) om dit een prachtige plaat te vinden. De foto geeft een ander verhaal weer dan jij voor ogen had. Zonder jou verhaal maakt de kijker er dan zijn eigen verhaal en eigen indrukken van.
                Mijn indruk van deze foto's was dat het toneelspelers zijn en dat de foto's back-stage of na de voorstelling zouden gemaakt zijn. Geen moment zou het in me op gekomen zijn dat dit straatfotografie was, zelfs nu je het vermeld hebt kan ik het er niet in terug vinden. Gegrimeerde mensen met op een evenement, Ze zijn zich er van bewust dat ze veel beziens gaan hebben en waarschijnlijk veel gefotografeerd gaan worden. De spontaniteit van straatfotografie mis ik daar volledig in.
                Ik bekeek dit als portretten en zou dan zelf geopteerd hebben om deze mensen te vragen om te poseren, goed gedaan kan dat even spontaan over komen en dan had je zelf de achtergrond kunnen kiezen.
                http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                Comment


                • #9
                  Re: Jeugdpuistjes

                  Voorkeur voor foto 2, de pose is mooier. Mooie scherptediepte in beide foto's.
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jeugdpuistjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                    Wat zouden jullie dan doen met de achtergrond bij straatfotografie??? Geef eens een oplossing? Moet zelf ook nog veel leren.
                    Nu zit je op f8 dus groter diafragma( kleiner getal) gebruiken.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jeugdpuistjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                      Ik geef helemaal geen kritiek om je af te kraken.
                      Als je op een forum post Kan je toch wel een opmerking verwachten? Ik heb nooit beweerd dat ik het beter kan, of dat het uberhaubt beter kan.
                      Wacht even, want ik denk dat je dit verkeerd oppakt hoor Waar heb ik bovenstaande beweerd dat jij mij afkraakt?? Ik heb dat toch nergens geschreven?
                      Ik vraag alleen om een oplossing, meer niet? Wat is nu verder het probleem?

                      Bedankt voor alle reactie's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jeugdpuistjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                        Nu zit je op f8 dus groter diafragma( kleiner getal) gebruiken.
                        Bedankt, dat is inderdaad een optie Moet ik eens uitproberen verder.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jeugdpuistjes

                          Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                          Bedankt, dat is inderdaad een optie Moet ik eens uitproberen verder.
                          Als je naar f2.8 gaat zal je snelheid van 1/80 naar 1/640 gaan,da's mooi meegenomen.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jeugdpuistjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Als je naar f2.8 gaat zal je snelheid van 1/80 naar 1/640 gaan,da's mooi meegenomen.
                            Het nadeel is idd, dat ik hier met een flits heb gewerkt vanwege de snelle verandering van het licht, afgewisseld met regen en donkere steegjes. Maar de 2.8 had dit kunnen opvangen in combinatie met de st., volkomen gelijk heb je. Binnenkort eens wat proefjes uitvoeren hiermee..Thankx

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jeugdpuistjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                              Wacht even, want ik denk dat je dit verkeerd oppakt hoor Waar heb ik bovenstaande beweerd dat jij mij afkraakt?? Ik heb dat toch nergens geschreven?
                              Ik vraag alleen om een oplossing, meer niet? Wat is nu verder het probleem?

                              Bedankt voor alle reactie's
                              Sorry, ik zag pas nu dat je je voorgaande bericht hebt aangepast, en ik reageerde nog op de onaangepaste versie. omdat ik problemen heb me correct schrijven, en ik mijn woorden goed wil afwegen kan ik soms wat meer tijd in een berichtje steken.

                              We zijn hier allemaal om bij te leren, hoop ik toch. Ook mijn opmerkingen zijn geplaatst om dat ik van zulk gesprek kan leren.
                              http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                              Comment

                              Working...
                              X