Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rust +

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rust +








    Iso 100-1/100s-F/6.3-28mm
    Last edited by bommasien; 3 juli 2013, 15:51.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Rust

    Voor mezelf zou ik knippen links tot aan de kant van het hek.
    Goed scherp!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Rust

      Wat is er met de tweede foto aan de hand?
      Die ziet er niet uit :-)

      Comment


      • #4
        Re: Rust

        Je up vind ik beter omdat het stukje muur nu weg is, alleen vind ik nu het je achtergrond veel te licht. Misschien wat meer contrast proberen in steken? Ma dan wordt de boom op de voorgrond misschien weer te donker...dat kan je dan misschien plaatselijk terug wat gaan oplichten... ik weet het precies niet zo! Nuja, kan ook helemaal verkeerd zijn, zeg maar wat ik aanvoel
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

        Comment


        • #5
          Re: Rust

          Bij de eerste mis ik wat scherpte, noch de voorgrond (het hekwerk), noch de achtergrond zijn scherp.
          Ik weet echt niet waar Marieanne die scherpte ziet .
          De tweede........euh.....trekt op niks, die heb je helaas verknoeid.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Rust

            Ik weet echt niet waar Marieanne die scherpte ziet
            .
            Ik heb de foto even binnengehaald, en idd, je hebt gelijk. Er mist wat scherpte.

            Ik vermoed dat er iets misgegaan is met de tweede Sien!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Rust

              Misschien nog een tipje van mij ivm met wel of niet plaatsen/ter beoordeling van een foto.
              Laat ik voorop stellen dat ik veel respect heb voor je onvoorstelbaar doorzettingsvermogen
              Als je deze foto hebt gemaakt en je bekijkt hem thuis, wees dan vooral -héél kritisch op je eigen werk-. Stel je daarbij enkele vragen: Is mijn compositie goed, is mijn scherptediepte goed, is mijn kleurverhouding goed, staat de foto recht, zit er lijnperspectief in, maar vooral waarom ga ik twee dezelfde foto's plaatsen????? Voeg een korte memo toe bij de foto's waarom je kiest voor deze optie?
              Vergelijk andere foto's met die van jezelf en misschien had je dan wel deze foto's niet geplaatst?

              Ik kan van de twee foto's eigenlijk niet veel schrijven. Twee verschillende benaderingen in kleur, scherpte, belichting. Ik weet ook niet of het zo bedoeld is? Maar eerlijk gezegd zijn beide foto' niet meer te redden en ik zou dan ook dan ook even terugkijken daar waar je geleerd hebt om een compositie samen te stellen in een beeldvorming. Dit is geen voorbeeld van een doorkijk, toch?

              Ga gewoon eens terug en probeer doorheen twee staven iets bijzonders te creëren, waarbij je inzoomt op de grafzerk en ook daarop je focust (naar dit voorbeeld bv.). Zet ook de camera eens in verticale stand(portretstand) en het bespaart je ook veel snijwerk.
              Als je niet hoeft te snijden, moet je het niet doen, het is de fotograaf die probeert om in zijn/haar zoeker de juiste compositie te bepalen. Ik zeg niet dat je NIET mag snijden, begrijp me niet verkeerd aub.

              Ik hoef de foto zelf niet binnen te halen om te zien dat er scherpte mist, want dat zie je zo

              Succes
              Last edited by Beelder; 3 juli 2013, 14:34.

              Comment


              • #8
                Re: Rust

                eigenlijk vind ik die 2e zo slecht nog niet, wanneer omgezet in 'oud' zw
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Rust

                  Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                  eigenlijk vind ik die 2e zo slecht nog niet, wanneer omgezet in 'oud' zw
                  Allez, allez... even serieus blijven hé...
                  http://www.catchlight.be
                  Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                  https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rust

                    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    eigenlijk vind ik die 2e zo slecht nog niet, wanneer omgezet in 'oud' zw
                    Ben bijna zeker dat dit om te lachen is .
                    Mvrgr.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rust +

                      Om te lachen moet er nu naar de link gegaan worden.
                      Weet nu dat ik deze foto niet had moeten plaatsen, maar deze beslissing werd verkeerdelijk genomen door dat ik vandaag een begrafenis had.

                      Wel laat ik deze foto's, volgens de regels, staan al zou ik ze nu liever laten verdwijnen
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rust +

                        Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                        Om te lachen moet er nu naar de link gegaan worden.
                        Weet nu dat ik deze foto niet had moeten plaatsen, maar deze beslissing werd verkeerdelijk genomen door dat ik vandaag een begrafenis had.

                        Wel laat ik deze foto's, volgens de regels, staan al zou ik ze nu liever laten verdwijnen
                        Geeft niet hoor, en nu wel begrijpelijk. Excuses mocht mijn bericht wat hard zijn overgekomen, isd nooit mijn bedoeling

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rust +

                          Tja, de foto achter de link
                          Daar kan je niks goeds van maken.
                          Photography is an art of observation.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rust +

                            schrijft hij zonder te lachen: die zw valt toch wel mee...
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rust +

                              Nou die zw past het best voor het onderwerp. De scherpte vind ik op zich nog niet al te erg. Aangezien het een droevig tafereel is zou ik de foto wat waziger maken. Alsof je door je tranen heen kijkt. Dit zou gevoelsmatig heel gepast zijn. 't is maar een tipje hoor. Het traliewerk vind ik zelfs heel goed uitgekozen. Geeft de scheiding tussen leven en dood weer.

                              Comment

                              Working...
                              X