Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geirangerfjord by night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geirangerfjord by night

    eentje 's avonds laat genomen, maar ik denk hier een te laag standpunt te hebben gekozen?

    origineel:




    update:



    Last edited by Stoffograaf; 25 juli 2012, 11:52. Reden: bijplaatsen update
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

  • #2
    Re: Geirangerfjord by night

    beetje donker hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Geirangerfjord by night

      je hebt gelijk bouk, had hem al heel wat bijgelicht omdat het na het posten bijna allemaal dichtgelopen was...
      zal eens zien wat er nog aan te doen valt, in PS zit er natuurlijk heel wat meer detail in.
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

      Comment


      • #4
        Re: Geirangerfjord by night

        heb er een update bijgeplaatst, maar meer krijg ik er niet uit (foto is uit de hand gemaakt).
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Geirangerfjord by night

          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
          heb er een update bijgeplaatst, maar meer krijg ik er niet uit (foto is uit de hand gemaakt).
          Update is heel wat beter maar nog altijd donker.
          PS : ik maak 95% van mijn foto's uit de hand

          Comment


          • #6
            Re: Geirangerfjord by night

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Update is heel wat beter maar nog altijd donker.
            PS : ik maak 95% van mijn foto's uit de hand
            merci Paul, in PS heeft de foto veel meer detail, maar heb ter plaatse geen lichtere versie genomen, dus kan niet blenden
            PS: ik maak 100% van mijn foto's uit de hand
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: Geirangerfjord by night

              Update is stuk beter. Iets te donker ja, maar toch een mooie plaat, door het wat donkere geeft het wel een avondgevoel.

              Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
              merci Paul, in PS heeft de foto veel meer detail,
              PS: ik maak 100% van mijn foto's uit de hand
              Zit er bij jouw zo veel verschil tussen de foto in PS en de Jpeg hier? Moet zeggen dat ze bij mij toch vrijwel identiek zijn, gaat er toch wat verloren bij het uploaden lijkt me.
              Grappig ik maak dan zeker 90% weer met statief, moet ook zeggen dat ik in Noorwegen vrijwel niemand met een statief zag, ik was daar echt een uitzondering. Soms niet handig dat ding continu meeslepen, maar heb er toch te veel profijt van, Zeker met langesluitertijd fotografie.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Geirangerfjord by night

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Update is stuk beter. Iets te donker ja, maar toch een mooie plaat, door het wat donkere geeft het wel een avondgevoel.

                Zit er bij jouw zo veel verschil tussen de foto in PS en de Jpeg hier? Moet zeggen dat ze bij mij toch vrijwel identiek zijn, gaat er toch wat verloren bij het uploaden lijkt me...
                merci jos82.
                ja toch wel duidelijk een verschil, in mijn browser zijn de foto's ook altijd een beetje groener, ik gebruik chrome, welke gebruik jij?
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: Geirangerfjord by night

                  Heel lang met een soortgelijk probleem geworsteld.
                  Sinds ik Firefox gebruik geen problemen meer.

                  Het lijkt er haast op dat de calibratieinstellingen gemaakt door mijn Spyder niet actief zijn in Internet explorer.
                  Chrome heb ik nooit gebruikt.

                  Heb nu zowel IE als Firefox op de computer, en ik vind het echt een wereld van verschil, zeker de moeite waard eens te proberen.

                  Edit: heb er destijds een topic voor geopend, moet je eens proberen de foto die in dat TOPIC staat downloaden. Bij mij zag die er in je eigen viewer heel anders uit kwa kleur, deze foto had dat heel extreem.
                  Last edited by jos82; 25 juli 2012, 17:50.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geirangerfjord by night

                    Je hebt het uiterste uit deze moeilijke lichtsituatie gehaald.

                    Eigenlijk heb je toch een minimum aan lichtinval nodig die deze bergen bestreelt. Nu is het een te donkere, massieve massa.
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geirangerfjord by night

                      Inderdaad iets te donker. Je vroeg ook naar het standpunt? Had ik daar gestaan dan was ik waarschijnlijk nog lager gegaan en de horizon op 1/3e gepakt en met de diagonale lijnen naar de hoeken. Ik weet niet of dat beter was geweest maar dat is waarmee ik naar huis ging gekomen zijn
                      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                      500px FaceBook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geirangerfjord by night

                        lol nog lager! dan lag ik in het water
                        ik stond daar op een houten pierke dat heen en weer schommelde, statief zou dus ook niet gewerkt hebben, moest wel een ietwat lichtere opname gemaakt hebben voor de details,
                        stom van me, maar zo heb ik goeie reden om eens terug te gaan

                        @ jos82, bedankt voor de info, heb je foto eens vergeleken ts viewer en chrome, heel veel verschil zit er niet op, alleen in chrome heel klein beetje meer gesatureerde kleuren en meer contrast.
                        ik ga je raad eens opvolgen en firefox proberen, thx!
                        groeten, Kristof
                        Canon EOS 5D mkII

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geirangerfjord by night

                          Ot: inderdaad een beetje donker. Met zon'n dynamisch bereik ben je haast verplicht om te blenden. Naar compo was het inderdaad zellicht nog beter geweest om de diagonalen uit de hoeken te laten vertrekken, hoewel ik jouw compo absoluut niet slecht vind...

                          Off topic: ik gebruik chrome en sta soms ook verbaasd van het verschil in satuaratie als ik de foto open in PS....
                          facebook

                          500px

                          Comment

                          Working...
                          X