Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tomaat garnaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tomaat garnaal

    Eetbaar?

    Wel genomen tijdens de service, dus niet zeer veel tijd...

    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

  • #2
    Re: Tomaat garnaal

    Het ontbreekt mij hier aan scherpte.
    Ik denk dat je hier een keuze moet maken tussen een foto van garnalen tussen tomaten en een productfoto van een tomaat ganaal. Bij een productfoto is het de bedoeling dat ik het water in de mond krijg en dat heb ik bij deze niet. Bv de schil van de tomaat moet blinken idem voor de garnaal. Deze garnaal ziet er dof uit wat normaal betekend dat hij niet vers is.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Tomaat garnaal

      Eetbaar wel, maar de foto kan veel scherper.
      Scherpstelpunt ligt volgens mij voor de tomaat.

      Comment


      • #4
        Re: Tomaat garnaal

        @robbydorine; de garnalen zijn wel vers hoor!
        @zappa; scherpstelpunt ligt op de voorste garnalen. Misschien moet ik afstappen van de "mode" in foodfotografie om maar een klein deel scherp te hebben en de rest "flew". Ik heb een bibliotheek aan kookboeken en vaktijdschriften, en de laatste jaren is het allemaal van dat... is het mooi? in ieder geval verwarrend dus.
        Volgende neem ik met kleiner diafragma, zodat meer scherp is.
        Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

        Comment


        • #5
          Re: Tomaat garnaal

          Dat de garnalen vers zijn daar twijfel ik niet aan, maar ze komen niet zo over.
          Er mag onscherpte zijn maar de vraag is natuurlijk wat zijn de verhoudingen.
          Ik denk dat het beste is dat je uitprobeerd. Enkele foto's maken van een onderwerp met verschillende instellingen en dan aan mensen vragen of ze uw foto willen beoordelen al dan niet met honger en zonder.
          Volgens mij is het ook het beste dat je uw foto's laat beoordelen op een ontwikkelde versie, want op een scherm van een computer zie je zelden wat het eindresultaat is, of je moet over gecallibreerde hardware hebben en dan nog.

          Je zou deze foto nu eens moeten beoordelen alsof het uw foto niet is en u dan afvragen ,als je deze foto in een boekje of op een menu zou zien staan, dat deze zou uitnodigen om een tomaat garnaal te bestellen.

          Als je dit soort foto's wil maken dan moet je er uw tijd voor nemen, veel tijd en vooral in de voorbereiding want voedsel vooral opgewarmt voedsel verliest snel zijn smakkelijkheid

          ik werk zelf af en toe in de horeca en het is altijd interresant om dit soort foto's voorgeschoteld te krijgen

          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: Tomaat garnaal

            en toch vind ik die zeker niet slecht
            (ik weet hoe moeilijk het is om foto's te maken tijdens de service)

            Rechts heb ik toch een serieus stuk eraf gecropt; die voegt nl nix toe aan je bord.
            Kleuren vind ik wel mooi, vooral de basilicum (euh... op tomaat garnaal?)
            Mocht inderdaad iets scherper, maar dat was allemaal gemakkelijk te verhelpen met photoshop elements.

            De tomaat die niet blinkt... hmmm, normaal gezien kan die niet blinken, want die zou ge-emondeerd (gepeld) moeten zijn.

            Ikzelf zou ipv enkel preischeuten (eigenlijk ook niet klassiek ) een mengeling van scheutjes doen, zodat er een beetje groen en rood in zit.

            scherptediepte vind ik hier zeker meer dan OK

            Ik heb in mijn ganse carrière (34 jaar) duizenden foto's van gerechten genomen, heel veel slechte foto's! Jammer genoeg altijd met een compactje of een bridge. Maar het ergst: altijd op het groene rechthoekje, op automatisch.
            Ik ben pas sedert januari 2011 foto's beginnen nemen 'niet op automatisch',
            maar toen was ik al in ziekteverlof, en heb ik dus eigenlijk nooit specialere gerechten kunnen 'deftig' fotograferen
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Tomaat garnaal

              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              en toch vind ik die zeker niet slecht
              (ik weet hoe moeilijk het is om foto's te maken tijdens de service)

              Rechts heb ik toch een serieus stuk eraf gecropt; die voegt nl nix toe aan je bord.
              Kleuren vind ik wel mooi, vooral de basilicum (euh... op tomaat garnaal?)
              Mocht inderdaad iets scherper, maar dat was allemaal gemakkelijk te verhelpen met photoshop elements.

              De tomaat die niet blinkt... hmmm, normaal gezien kan die niet blinken, want die zou ge-emondeerd (gepeld) moeten zijn.

              Ikzelf zou ipv enkel preischeuten (eigenlijk ook niet klassiek ) een mengeling van scheutjes doen, zodat er een beetje groen en rood in zit.

              scherptediepte vind ik hier zeker meer dan OK

              Ik heb in mijn ganse carrière (34 jaar) duizenden foto's van gerechten genomen, heel veel slechte foto's! Jammer genoeg altijd met een compactje of een bridge. Maar het ergst: altijd op het groene rechthoekje, op automatisch.
              Ik ben pas sedert januari 2011 foto's beginnen nemen 'niet op automatisch',
              maar toen was ik al in ziekteverlof, en heb ik dus eigenlijk nooit specialere gerechten kunnen 'deftig' fotograferen
              Haha, bedankt voor de reaktie, niet enkel foto, maar ook gerecht.

              De tomaat is niet gepeld, het zijn schijfjes queur de boeuf.. Basilicum gebruik ik uiteraard meest in warme tomatensausen- gerechten, hier heb ik het eropgeplaatst om wat kleur te geven tegenover het rood.

              Food is i.d.d. geen van de gemakkelijkste. Toch wil ik mij erin verdiepen, boven hebben wij een ongebruikte zaal die ik kan gebruiken als "studiotje". Daar ken ik mij in vrije tijd bezighouden (zie foto's pasta en wijn).
              Soms wil ik ook een foto à la minute nemen tijdens de service. Dan moet ik rekening houden met rap-rap, en boze blikken van moeder de vrouw....

              Wordt vervolgd.
              Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

              Comment


              • #8
                Re: Tomaat garnaal

                Hou er rekening mee dat bij product foto's er veel wordt gemanipuleerd
                Ooit heb ik een foto gezien van een publciteitsfoto van een zeeer smakelijk pintje bier. Later bleek dat ze hier een glas gevuld met olie hadden gebruikt en voor het schuim hadden ze zeep gebruikt.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: Tomaat garnaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Hou er rekening mee dat bij product foto's er veel wordt gemanipuleerd
                  Ooit heb ik een foto gezien van een publciteitsfoto van een zeeer smakelijk pintje bier. Later bleek dat ze hier een glas gevuld met olie hadden gebruikt en voor het schuim hadden ze zeep gebruikt.
                  Robby BB
                  normaal gebruiken ze voor het schuim opgeklopt eiwit lecitine (zodat de bubbeltjes blijven)
                  voor de druppels langs het glas wordt gelatine gebruikt.
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment

                  Working...
                  X