Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
geen amateur voor deze close up ? Ik weet wel de pootjes zijn niet scherp, maar ik ben nu aan het experimenteren met scherpte op kleine oppervlakten, zodat de kleuren zachter overkomen. Ik werk ook veel met de hooglichten. Maar het blijf een close up al is het diertje niet in zijn geheel oerscherp, toch scherp genoeg om hem te herkennen.
Zo kom je in tegenstelling met de oerscherpe beelden (wetenschappelijkere benadering) tot een zachter gevoelsmatig beeld.
de oogjes trekken mij enorm aan en dan die reflectie , dat is tof. het hoeft voor mij ook niet altijd "wetenschappelijk"
maar dan vind ik ook dat er veel verloren ruimte is in je foto, vooral dat grijzere deel
en als het diertje het onderwerp is dan mag die bladpunt misschien niet zo scherp zijn want dan trekt die ook aandacht (mijn mening en daarom niet de juiste hoor !)
precies jouw weerspiegeling op de rug van het beestje
Ik heb me dat ook afgevraagd, maar als het een weerspiegeling is dan eerder de lens of een of ander stukje tak boven het beestje, denk ik.
Maar het dat stukje glom al het ware toen ik dat beestje zag.
ja, ik vind de update veel beter; je beestje wordt nu veel meer onderwerp
ik vind die reflectie mooi ; net een vrouw met een dotje in haar haar die omhoog kijkt naar de ogen van het beestje (fotografie is toch ook wat dromen )
Comment