Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

condensatieketel maakt lawaai

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • condensatieketel maakt lawaai

    Wij hebben hier een nieuwe mazoutketel/brander geplaatst (Weishaupt) met een condensatieketel.
    Nu heb ik een probleem
    De uitlaat van de condensatieketel is van een speciaal soort PVC gemaakt en dit maakt dat telkens de brander in werking treedt het geluid wordt versterkt door de buis en het effekt geeft van een digeridoo.
    Het geluid is zowel binnen als buiten ver te horen en stoort geweldig.
    De PVC buis is in een nieuw gemetste schoorsteen geplaatst en is ongeveer 4 meter lang.
    Bovenop de buis zit een orgineel meegeleverde schoorsteenkap ook in PVC.
    Nu heb ik de ruimte tussen de buis en gemetste schoorsteen al eens opgevuld met wit zand,maar dat is te vast van materie en stopt dus het overbrengen van het lawaai niet.
    Nu dacht ik tussen de gemetste schoorsteen en de PVC buis van die witte isomobolletjes aan te brengen in de hoop dat die het geluid wel zullen dempen.
    De buis wordt ongeveer 70 graden warm.

    Nu is mijn vraag:

    Heeft iemand van U ervaring met dit probleem en hoe heeft U dat opgelost?
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: condensatieketel maakt lawaai

    Vergeet zeker die ISIMO.
    Dat is zeer brandbaar, en mag zeker nooit in een schouw gebruik worden.
    Zelfs al wordt die buis maar 70°, wat extra veiligheid is zeker aan te raden.

    Heb je al met rotswol of glaswol geprobeerd?
    Kan je tussen de ketel en de schouw geen flexibel stuk steken, dat zou trillingen kunnen tegenhouden.

    Comment


    • #3
      Re: condensatieketel maakt lawaai

      En wat zegt de installateur ervan? Heeft die geen oplossing?
      Of heb je het zelf geplaatst?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: condensatieketel maakt lawaai

        Zelf geplaatst met mijn stiefzoon die onderhoudstechnieker is bij GTI.
        Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar Weishaupt.
        Ben benieuwd wat die gaan zeggen.
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: condensatieketel maakt lawaai

          Geen.
          Technisch.
          Inzicht.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: condensatieketel maakt lawaai

            Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
            Zelf geplaatst met mijn stiefzoon die onderhoudstechnieker is bij GTI.
            Een van de redenen dat ik zoiets laat installeren, dan is het probleem voor de installateur.
            Met de 15% BTW dat je uitspaart kunt ge al bijna uw installateur zijn uren betalen.
            Maar enfin soit, bij u is het anders natuurlijk ... hopelijk zal de fabricant een antwoord formuleren waar je iets mee bent en niet afkomen met de vraag wie de erkende installateur is.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: condensatieketel maakt lawaai

              Misschien een beetje voor de hand liggend: trekt je afvoerbuis geen "valse lucht", zijn alle aansluiting mooi dicht ? Gelijmd of gewoon in elkaar geschoven? Moest er geen afdicht pasta ofzo tussen?
              Als het trillingen zijn kan je misschien je buis "vastzetten" met wat PU-schuim, hoewel ik denk dat ze voldoende moet kunnen bewegen omwille van het uitzetten o.i.v. temperatuursverschillen.
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

              Comment


              • #8
                Re: condensatieketel maakt lawaai

                Waar trekt de condensatieketel zijn verse lucht,dat lawaai is te horen als de ketel vuile lucht trekt.
                Binnen de halve meter van uw uitlaat mogen geen muren of obstakels staan,
                Hebt u geen zak gemaakt in de uitlaat,dat uw condenswater blijft staan.
                Zijn uw rubberen dichtingen niet verschoven bij het monteren,normaal word dat opeengeschoven met
                siliconespray.
                Last edited by paps; 13 oktober 2009, 14:06.

                Comment


                • #9
                  Re: condensatieketel maakt lawaai

                  Met zo'n reaktie ben ik echt goed geholpen

                  Goe bezig

                  grts.

                  Ronald
                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Geen.
                  Technisch.
                  Inzicht.
                  grt,bouk.
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                  https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                  Comment


                  • #10
                    Re: condensatieketel maakt lawaai

                    Tja, dat argument heb ik ook aangehaald bij mijn vrouw toen ze er voor koos om het door haar zoon te laten doen
                    Daar komt bovendien nog bij dat ik nu ook de instalatie door iemand anders moet laten kuisen ieder jaar,want daar heeft hij ook geen vergunning voor
                    Een mens moet al wat doen om de rust in de familie te bewaren,niet
                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Een van de redenen dat ik zoiets laat installeren, dan is het probleem voor de installateur.
                    Met de 15% BTW dat je uitspaart kunt ge al bijna uw installateur zijn uren betalen.
                    Maar enfin soit, bij u is het anders natuurlijk ... hopelijk zal de fabricant een antwoord formuleren waar je iets mee bent en niet afkomen met de vraag wie de erkende installateur is.
                    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: condensatieketel maakt lawaai

                      -De afvoerleidingen zijn weliswaar gewoon in elkaar geschoven maar er zitten hittebestendige dichtingen tussen.

                      -Mischien zit de kemel die ik geschoten heb hier verborgen:
                      Ik heb daar waar de buis de muur in gaat ,ze aangespoten met PU schuim en daar kan ze nu niet eigenlijk meer bewegen

                      Dat ga ik al eens uitzoeken.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                      Misschien een beetje voor de hand liggend: trekt je afvoerbuis geen "valse lucht", zijn alle aansluiting mooi dicht ? Gelijmd of gewoon in elkaar geschoven? Moest er geen afdicht pasta ofzo tussen?
                      Als het trillingen zijn kan je misschien je buis "vastzetten" met wat PU-schuim, hoewel ik denk dat ze voldoende moet kunnen bewegen omwille van het uitzetten o.i.v. temperatuursverschillen.
                      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: condensatieketel maakt lawaai

                        -De ketel krijgt zijn verse lucht via een verluchtingsrooster in het dak maar daar is fijn gaas/filter in voorzien tegen het eventueel vuil dat langs daar zou kunnen komen.

                        -Er zijn geen obstakels buiten de schoorsteenkap die er orgineel bijzat.

                        -Condenswater wordt direkt na de ketel afgevoerd en kan dus niet in de buis blijven staan.

                        -Hittebestendige dichtingen zijn inderdaad met silliconenspray geplaatst.

                        Toch bedankt voor Uw hulp

                        Oorspronkelijk geplaatst door paps Bekijk bericht
                        Waar trekt de condensatieketel zijn verse lucht,dat lawaai is te horen als de ketel vuile lucht trekt.
                        Binnen de halve meter van uw uitlaat mogen geen muren of obstakels staan,
                        Hebt u geen zak gemaakt in de uitlaat,dat uw condenswater blijft staan.
                        Zijn uw rubberen dichtingen niet verschoven bij het monteren,normaal word dat opeengeschoven met
                        siliconespray.
                        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                        Comment


                        • #13
                          Re: condensatieketel maakt lawaai

                          Koppel eens de luchtaanzuig af en laat hem lucht nemen in het lokaal, luister wat hij dan doet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: condensatieketel maakt lawaai

                            Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                            -De afvoerleidingen zijn weliswaar gewoon in elkaar geschoven maar er zitten hittebestendige dichtingen tussen.

                            -Mischien zit de kemel die ik geschoten heb hier verborgen:
                            Ik heb daar waar de buis de muur in gaat ,ze aangespoten met PU schuim en daar kan ze nu niet eigenlijk meer bewegen

                            Dat ga ik al eens uitzoeken.
                            Dit is geen antwoord op je vraag, maar ik zou je toch willen waarschuwen voor het gebruik van PU-schuim in de buurt van hete materialen. Ook na uitharding blijft dit een brandbaar goedje. Enkele jaren geleden is bij mij de badkamer ontploft door het toepassen van dat schuimpje.

                            Groeten,
                            Geert

                            Comment


                            • #15
                              Re: condensatieketel maakt lawaai

                              laat dit aan een prof over dat pu-schuim is gevaarlijk

                              Comment

                              Working...
                              X