Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen Flitspaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen Flitspaal.

    Waar gaat het eigenlijk naar toe, nu heeft er hier iemand uit West-Vlaanderen een flitspaal gemaakt als speelgoed voor zijn kinderen.

    En blijkt dat ding nog succes te hebben ook, straks plaatsen we onze eigen parkeermeter, onze eigen verkeersborden en noem maar op, ronduit schandalig.

    KLIK VOOR MEER REACTIES

  • #2
    Re: Eigen Flitspaal.

    ik wil geen namaak, ik wil een echte
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

    Comment


    • #3
      Re: Eigen Flitspaal.

      ik wil paar bestellen als het kan.

      Comment


      • #4
        Re: Eigen Flitspaal.

        Ik besef natuurlijk dat ik mezelf hier weer fantastisch populair ga mee maken , het onderwerp is al eens ter sprake geweest ,maar ik vind het alvast een reuze idee!


        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Eigen Flitspaal.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          En blijkt dat ding nog succes te hebben ook, straks plaatsen we onze eigen parkeermeter, onze eigen verkeersborden en noem maar op, ronduit schandalig.
          Ik had altijd graag mijn eigen geldautomaat in de living gehad.
          Kunnen ze dat niet regelen?

          Comment


          • #6
            Re: Eigen Flitspaal.

            Vorige week te zien in "De laatste show".
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Eigen Flitspaal.

              Zo doe ik dat, geen gezever

              KLIK

              Paul

              Comment


              • #8
                Re: Eigen Flitspaal.

                Volgens mij is zo een nep flitspaal zo illegaal als iets. Ik herinner me dat er enkele jaren geleden jongeren opgepakt zijn die in de berm aan het 'flitsen' waren naar voorbijrijdende auto's.
                Als het wel mag, ga ik komend weekend een verkeersdrempel aanleggen voor de deur.

                Comment


                • #9
                  Re: Eigen Flitspaal.

                  Ze mogen gerust een ECHTE flitspaal in mijn voortuin zetten. Er wordt hier veel te snel gereden
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eigen Flitspaal.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                    Volgens mij is zo een nep flitspaal zo illegaal als iets. Ik herinner me dat er enkele jaren geleden jongeren opgepakt zijn die in de berm aan het 'flitsen' waren naar voorbijrijdende auto's.
                    Als het wel mag, ga ik komend weekend een verkeersdrempel aanleggen voor de deur.


                    Mja, een verkeersdrempel wijzigt de toestand van de weg. Een neppe flitspaal doet dat niet he.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eigen Flitspaal.

                      Ik woon in een zijstraat van de steenweg, max snelheid is hier 40km uur (er staat zelfs een bord op de hoek ... maar zo goed als niemand houdt zich hier aan, mijn dochtertje is al eens met haar fietsje aangereden door zo'n gek die vind dat hij gerust harder kan ... en dan wou zijn verzekering het nog zo spelen dat zij in fout was en niet de bestuurder omdat je natuurlijk niet kan bewijzen dat hij zo snel reed, althans dat dachten ze, mijn foto's van de remsporen achter zijn auto waar duidelijk de nummerplaat op te lezen was waren goud waard op dat moment

                      Ik zou best zo'n ding langs de baan willen zetten hier, de opbrengst doen we wel fifty/fifty

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eigen Flitspaal.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Ik woon in een zijstraat van de steenweg, max snelheid is hier 40km uur (er staat zelfs een bord op de hoek ... maar zo goed als niemand houdt zich hier aan, mijn dochtertje is al eens met haar fietsje aangereden door zo'n gek die vind dat hij gerust harder kan ... en dan wou zijn verzekering het nog zo spelen dat zij in fout was en niet de bestuurder omdat je natuurlijk niet kan bewijzen dat hij zo snel reed, althans dat dachten ze, mijn foto's van de remsporen achter zijn auto waar duidelijk de nummerplaat op te lezen was waren goud waard op dat moment
                        Wie slachtoffer is klaagt altijd dat een ander een fout maakte, zo kan iemand dat iets te snel rijdt ook zeggen dat er niets zou gebeuren als niemand zonder kijken de straat over steekt ... verwijten geldt altijd in beide richtingen.
                        En straf verhaal van die foto's want als er slachtoffers vallen komt er voor het minste politie bij die officiëel vaststelt hoeveel remspoor er is.

                        Nu zo'n flitspaal ... er zijn mensen dat zo'n echte paal voor hun deur staan hebben en als die redelijk wat zijn werk moet doen is dat door den duur ook echt irriterend om altijd bij duister een flits in huis te zien.
                        Buiten dit zit iedereen voor uw deur te remmen en iets verder voor een ander zijn deur op te trekken ... dit zorgt nog voor extra geluidsoverlast, om nog maar van een drempel te zwijgen!

                        Flitspalen zijn gewoon kassa kassa want ze geven enkel een boete als het te laat is, een echte aanpak is de baan zo inrichten dat er niet te hard kan gereden worden en een deftige plaats voor fietsers en voetgangers. Maar dit is net het probleem, het ene brengt op en het andere kost.
                        Last edited by VerSeg; 23 september 2009, 21:04.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eigen Flitspaal.

                          Flitspalen zijn gewoon een vorm van extra belasting. Hoe verklaar je anders flitspalen op een recht stuk autosnelweg, met 4 vakken?

                          Heb al dikwijls (aan 120!) hard moeten remmen omdat één of andere idioot de flitspaal op E40 in Bertem te laat zag en dan alles dichtgooide, terwijl hij/zij zelf ook maar 120 reed...

                          Een betere rijopleiding zou al veel verhelpen. Rijbewijs met punten ook, net zoals in Duitsland of Nederland. En controle op rijgedrag ipv van op cijfertjes.

                          De nepflitsplaal bestaat in een andere vorm overigens al erg lang: de meeste "echte" flitspalen bevatten niet altijd een camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eigen Flitspaal.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Wie slachtoffer is klaagt altijd dat een ander een fout maakte, zo kan iemand dat iets te snel rijdt ook zeggen dat er niets zou gebeuren als niemand zonder kijken de straat over steekt ... verwijten geldt altijd in beide richtingen.
                            Die iemand is en blijft iemand die te snel rijdt.
                            In het gunstigste geval had die tijdig kunnen remmen.
                            Ik heb geen pardon voor snel-rijders.

                            Nu zo'n flitspaal ... er zijn mensen dat zo'n echte paal voor hun deur staan hebben en als die redelijk wat zijn werk moet doen is dat door den duur ook echt irriterend om altijd bij duister een flits in huis te zien.
                            Buiten dit zit iedereen voor uw deur te remmen en iets verder voor een ander zijn deur op te trekken ... dit zorgt nog voor extra geluidsoverlast, om nog maar van een drempel te zwijgen!

                            Flitspalen zijn gewoon kassa kassa want ze geven enkel een boete als het te laat is, een echte aanpak is de baan zo inrichten dat er niet te hard kan gereden worden en een deftige plaats voor fietsers en voetgangers. Maar dit is net het probleem, het ene brengt op en het andere kost.
                            De echte aanpak wordt overgelaten aan de chauffeurs.
                            En de meeste doen gewoon hun zin, vloeken op flitspalen, vloeken op verkeersdrempels,
                            vloeken op die bloembakken in sommige straten en als ze thuis komen vloeken ze nog.
                            (niet die bloembakken he )

                            Chauffeurs zijn dus dom VerSeg, jij bewijst het door te insinueren dat die flitspalen
                            kassa kassa zijn.
                            Als die chauffeurs zich aan de opgelegde snelheden houden dan sparen ze geld.
                            Je kan dus hier de Staat het beste klxxxn door zich te houden aan de opgelegde
                            snelheden.
                            De grote winnaars zullen de autoverzekeraars worden.

                            Een verantwoordelijke chauffeur heeft toch geen flitspalen nodig zeker.

                            Het is wel idioot als men aan scholen bijv. 's nachts ook "slechts" 30/uur moet rijden.

                            En als dan teveel verkeersborden staan op sommige plaatsen dan wordt dàt aangeklaagd.

                            Ik heb het niet tegen u VerSeg maar ik vraag me af waar al die chauffeurs de pretentie
                            halen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eigen Flitspaal.

                              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                              Flitspalen zijn gewoon een vorm van extra belasting. Hoe verklaar je anders flitspalen op een recht stuk autosnelweg, met 4 vakken?

                              Heb al dikwijls (aan 120!) hard moeten remmen omdat één of andere idioot de flitspaal op E40 in Bertem te laat zag en dan alles dichtgooide, terwijl hij/zij zelf ook maar 120 reed...

                              Een betere rijopleiding zou al veel verhelpen. Rijbewijs met punten ook, net zoals in Duitsland of Nederland. En controle op rijgedrag ipv van op cijfertjes.

                              De nepflitsplaal bestaat in een andere vorm overigens al erg lang: de meeste "echte" flitspalen bevatten niet altijd een camera
                              Goed voorstel.
                              En dan begint de discussie: voor wie?
                              Dan kunnen ze nog wat "kappen" op onze senioren
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X