Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60, D40x of 400D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D60, D40x of 400D?

    Na al een tijdje zowel analoog (oude Canon AE-1) als digitaal (Fujifilm S6500d, paar maand geleden gestolen) getrokken te hebben, wordt het stilletjesaan wel eens tijd dat ik overstap op een digitale reflex. Nu, ik ben al een tijdje hier en daar wat aan het lezen, voornamelijk op dpreview, en geraak er eigenlijk niet echt uit. Canon 400D, Nikon D60 of D40x? Volgens dpreview is er eigenlijk niet veel verschil tussen beide Nikons, maar anderzijds ligt het prijsverschil ook niet zover uitéén. Ik heb nog maar enkel met de D50 van een vriendin, en de 350D van een vriend gewerkt. Ik herinner me dat ik meer tevreden was van de 350D, maar het zijn natuurlijk wel andere versies.

    Ik neem eigenlijk foto's van de meest uiteenlopende dingen, gaande van vakanties, uitstapjes tot mensenfotografie in steden. Het is tamelijk belangrijk dat de manuele focus deftig is, en de camera snel genoeg is. Toch geraak ik er niet uit, wat zouden jullie doen, of zijn er nog andere fototoestellen uit dezelfde prijsklasse die jullie eventueel in gedachten hebben?
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

  • #2
    Re: D60, D40x of 400D?

    Op dit ogenblik is het niet gemakkelijk om te kiezen tussen de verschillende "instap-modellen". Ze geven allemaal prima resultaten, op voorwaarde dat je weet waarmee je bezig bent.

    De 450D is nu weer het nieuwste model, maar die is dan ook nog duurder dan de 400D (die ook heel goed is, net zoals Nikon, Sony,....).

    Ik had het gemakkelijker toen ik mijn eerste digitale reflex kocht, alleen de Canon EOS 300D lag toen binnen mijn vooropgestelde budget. Maar ondertussen hebben alle merken wel een betaalbare DSLR.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: D60, D40x of 400D?

      Hallo,

      stond onlangs een beetje voor dezelfde (moeilijke) keuze.
      Ook ontzettend veel gelezen/gezocht op internet
      en eindconclusie (die ik trok) is dat er eigenlijk geen
      slechte toestellen zijn.

      Heb uiteindelijk voor de D60 gekozen en ben best
      tevreden van het gebruiksgemak (kan natuurlijk ook niet
      vergelijken met andere toestellen)

      Toch is het even wennen (vooral de auto focus) tov
      een gewone compact (of bridge) maar met veel
      te lezen en uitproberen lukt het steeds beter

      Veel succes met je zoektocht en keuze

      Comment


      • #4
        Re: D60, D40x of 400D?

        Ik heb een D60 en ben er heel tevreden over.
        Het is de laatste nieuwe van de drie die jij voorsteld,Basti.
        Anti stof ,VR en zeker de D lightning vind ik heel goed werken op de D60.
        D lightning verbeterd donkere patijen in de foto,verminderd zware contrasten.
        Dit systeem zit niet in de D40x of de canon.
        Groetjes.
        Henk
        Nikon-Sony-olympus-Leica

        Comment


        • #5
          Re: D60, D40x of 400D?

          Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
          Ik heb een D60 en ben er heel tevreden over.
          Het is de laatste nieuwe van de drie die jij voorsteld,Basti.
          Anti stof ,VR en zeker de D lightning vind ik heel goed werken op de D60.
          VR zit ook niet in de D60 maar in de lens, die je erbij hebt.
          Nikon heeft, evenals Canon, geen stabilisatie de body.(Toch wat DSLR's betreft)

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: D60, D40x of 400D?

            Ook ik heb sinds een tijdje de knoop doorgehakt, na lang en veel lezen op internet ed.

            Ik heb mijzelf de Nikon D60 aangeschaft, en vind het een prima camera, waarbij ik wil vermelden dat ikzelf een beginner ben, die veel heeft aan alle informatie die de camera mij geeft.

            Ik kan mijzelf echter voorstellen dat een meer ervaren fotograaf deze info overbodig vind, maar ik vind het prettig
            Groeten uit Dongen
            Nikon D60 met 28-55 en 70-300 VR
            http://www.joske.tk

            Comment


            • #7
              Re: D60, D40x of 400D?

              Oorspronkelijk geplaatst door joske13 Bekijk bericht

              Ik kan mijzelf echter voorstellen dat een meer ervaren fotograaf deze info overbodig vind, maar ik vind het prettig
              Zelfs ervaren fotografen vinden informatie nuttig.
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

              Comment


              • #8
                Re: D60, D40x of 400D?

                Je hebt ze allebei al eens vastgehad, dus je weet ook hoe ze voelen. Ik denk dat je vooral moet gaan voor de camera die voor jou het natuurlijkst werkt. Een slechte koop kan je sowieso niet doen: Canon en Nikon zijn topmerken en die bodies zijn dik in orde.
                Manuele focus hangt af van je lens. Misschien moet je, als gebruiksgemak je niet tot een beslissing brengt, gewoon naar de prijs kijken: hoeveel kost die body met een all-round lens, hoeveel kosten andere lenzen die je nog wil, ...

                L'embarras du choix, zoals de Fransen het zeggen.
                http://peliculiar.lalunerouge.net

                Comment


                • #9
                  Re: D60, D40x of 400D?

                  Heeft er iemand enig idee of er Pentax lenzen passen op een Nikon D40 of
                  D60?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D60, D40x of 400D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door palmke21 Bekijk bericht
                    Heeft er iemand enig idee of er Pentax lenzen passen op een Nikon D40 of
                    D60?
                    Dat zal niet gaan vrees ik, Nikon heeft zijn eigen vatting zoals de meeste merken er zelf een hebben.
                    Zelfs alle Nikon lenzen werken niet eens op een D40 D60 aleen de AF-S of AF-I series werken 100%.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment

                    Working...
                    X