Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cardoen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Cardoen

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Ik ben persoonlijk naar de douane geweest (Cantersteen Brussel). Daar is geen kilometerstand gevraagd en op de papieren stond klaar en duidelijk de datum waarop de auto de week voordien was ingeschreven in Polen. Op keuringsbewijs stond 17km. Zo te zien geen communicatie tussen douane en technische controle
    De technische controle handelt naar mijn ervaring volgens eigen inzicht en waarschijnlijk dus ook zo voor de datum van volgende keuring, dat hoeft niet in elk station hetzelfde te zijn en er kan desnoods nog over onderhandeld worden...
    Voor wie de invoer van een tweedehands wagen uit het buitenland al moeilijk vindt, dat is niets tov een tweedehands aanhangwagen > 750 kg uit een land waar geen inschrijvingsbewijs verplicht is (zoals het UK).
    Eerst de juiste weg vragen, en dan braaf doen wat ze zeggen in de hoop je stempel te krijgen. En elke keer betalen natuurlijk.
    Last edited by palombian; 8 december 2020, 14:15. Reden: zinswending

    Comment


    • #47
      Re: Cardoen

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Tenzij je een blind kieken bent, zie je toch wel duidelijk of het een splinternieuwe auto is of een opgekuiste met teruggedraaide teller.
      Dat is er net iets over. Maar vele jaren geleden was er op radio 2 (ik heb een zeer goed geheugen) een debat over tweedehands, dat was lang voor de carpass. Een verkoper vertelde dat ze hun tweedehands grondig lieten nakijken door hun mechaniciens en dat ze vervolgens de km-teller terug draaiden tot wat volgens hun was : het echte niveau van slijtage. Er zat ook een VAB-technieker bij, die man kreeg net geen crise toen hij het hoorde. De verkoper was iemand van Cardoen. Gewoon even zeggen.

      Comment


      • #48
        Re: Cardoen

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Ik ben persoonlijk naar de douane geweest (Cantersteen Brussel). Daar is geen kilometerstand gevraagd en op de papieren stond klaar en duidelijk de datum waarop de auto de week voordien was ingeschreven in Polen. Op keuringsbewijs stond 17km. Zo te zien geen communicatie tussen douane en technische controle
        Kantersteen? Daar zat/zit de douane toch niet? Dat was vroeger wat nu de DIV is. Voor de nummerplaten en zo.

        En communicatie tussen overheidsdiensten... dat is toch nooit geweest? Die 2 hebben hun eigen regels.

        Comment


        • #49
          Re: Cardoen

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Kantersteen? Daar zat/zit de douane toch niet? Dat was vroeger wat nu de DIV is. Voor de nummerplaten en zo.

          En communicatie tussen overheidsdiensten... dat is toch nooit geweest? Die 2 hebben hun eigen regels.
          Toch wél. Daar was vroeger een douanekantoor en vlak ernaast de DIV.

          Comment

          Working...
          X