Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cardoen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cardoen

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Ik heb 2 nieuwe auto's ingevoerd (Polen en Tsjechië) met slechts enkele kilometers op de teller. Deze werden beide gekeurd (met gerageplaten) vlak na het importeren. Volgende keuring was op de eerste auto 4 jaar na de eerste inschrijving.

De tweede auto had een inklapbare trekhaak voor 1750kg en moest normaal elk jaar naar de keuring. Daarom de 1750kg bij de keuring laten veranderen naar 750kg. Deze auto moest ook pas 4 jaar na de eerste inschrijving terug gekeurd worden.

Tweedehandsauto van 2 jaar oud met 30.000km ingevoerd vanuit Duitsland. Gekeurd bij import. Volgende keuring 2 jaar later (4 jaar na eerste inschrijving).

Indien de auto bij de 4-jaar-keuring geen gebreken heeft en minder dan 100.000 km, moet hij pas op 6 jarige leeftijd terug naar de keuring.

Als je het niet gelooft : https://www.vlaanderen.be/technische...nische-keuring
    Daar wordt nergens gezegd dat tweedehandsauto's vanaf nieuw elk jaar naar de keuring moeten.
    Zal nog eens een poging wagen :
    - IN PRINCIPE moet een tweedehandsvoertuig elk jaar naar de keuring (uitzonderingen waarnaar u verwijst is bvb. de bonusregeling waar de wagen om de twee jaar naar de keuring moet onder bepaalde voorwaarden) : u maakt dus van de uitzondering de regel ;
    - Een wagen wordt tweedehands vanaf de "tweede" inschrijving in België ; concreet betekent dit dat indien u een reeds ingeschreven wagen koopt in België bij bvb een concessiehouder of tweedehandsverkoper deze wagen voor een tweede keer wordt ingeschreven en dus ook IN PRINCIPE elk jaar naar de keuring moet
    - Een wagen waarnaar u verwijst die wordt ingevoerd vanuit het buitenland en pas voor een EERSTE KEER wordt ingeschreven in België moet inderdaad slechts na 4 jaar voor een eerste keer naar de keuring... hier ook weer van de regel geen uitzondering maken ....
    - Andere uitzonderingen voor alle duidelijkheid zijn bvb. taxis, ambulances, enz...die ELK JAAR naar de technische keuring moeten.

Tot slot de link waarnaar u verwijst naar de uitzondering en niet naar de regel...u bewijst dit ten andere zelf door te verwijzen naar de trekhaak...voor meer dan of minder dan 750 kg.
    mvg
    nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      - IN PRINCIPE moet een tweedehandsvoertuig elk jaar naar de keuring (uitzonderingen waarnaar u verwijst is bvb. de bonusregeling waar de wagen om de twee jaar naar de keuring moet onder bepaalde voorwaarden) : u maakt dus van de uitzondering de regel ;
      - Een wagen wordt tweedehands vanaf de "tweede" inschrijving in België ; concreet betekent dit dat indien u een reeds ingeschreven wagen koopt in België bij bvb een concessiehouder of tweedehandsverkoper deze wagen voor een tweede keer wordt ingeschreven en dus ook IN PRINCIPE elk jaar naar de keuring moet
      - Een wagen waarnaar u verwijst die wordt ingevoerd vanuit het buitenland en pas voor een EERSTE KEER wordt ingeschreven in België moet inderdaad slechts na 4 jaar voor een eerste keer naar de keuring... hier ook weer van de regel geen uitzondering maken ....
      - Andere uitzonderingen voor alle duidelijkheid zijn bvb. taxis, ambulances, enz...die ELK JAAR naar de technische keuring moeten.

Tot slot de link waarnaar u verwijst naar de uitzondering en niet naar de regel...u bewijst dit ten andere zelf door te verwijzen naar de trekhaak...voor meer dan of minder dan 750 kg.
      mvg
      In de praktijk is een uitzondering op een regel ook een regel, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
        Zo was het gewoon bij mij, wagen had 12km verschillende delen waren nog overtrokken met zelfklevende folie dus duidelijk was ik de eerste eigenaar, of eigenlijk liever was Cardoen dat, maar ik moest wel het jaar erna terug naar de keuring. Dus ja zo kan ik het weten. Niet dat ik dat een probleem vond, want dat weegde niet op tegen het profijt dat ik had gedaan bij de aankoop. En nu nog heel tevreden van mijn aankoop.
        O ja sorry voor de late reactie [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
        In principe moet men met een tweedehansvoertuig elk jaar naar de autokeuring, dat heeft niets te maken met het ogenblik dat de wagen "tweedehands" werd.

Wij kochten in 2018 een jonge tweedehands met +/- 7500 op de teller. (demo wagen)
        Hij is toen gekeurd bij de verkoop.
        Volgende keuring is 2022, dus 4 jaar na 1e ingebruikstelling.
        Last edited by nabi; 6 december 2020, 08:56. Reden: keuring 2022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          In de praktijk is een uitzondering op een regel ook een regel, niet?
          de nederlandse taal herschreven
          nikon coolpix s9100

Comment

Cardoen

Het is anders heel simpel om weten ...
            Men moet naar de keuring voordat het voertuig vier jaar is ingeschreven in België, daarna voor de geldigheid van het keuringsverslag vervalt.
            Bij tweedehands en import moet men ook naar de keuring, daar krijgt men ook een keuringsverslag met een geldigheidsduur op ... men moet gewoon terug voor de einddatum bereikt is.
            Uiteraard zijn er de uitzonderingen voor trekhaken en specifiek gebruik zoals Taxi en dergelijke.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

mvg
              Ik begrijp je niet goed. Als een auto van 8 jaar oud en 90.000km wordt geïmporteerd in België, zou die pas 4 jaar later na de eerste inschrijving in België gekeurd moeten worden (dus op 12-jarige leeftijd ).

In mijn geval : auto was voor het eerst ingeschreven in Duitsland in mei 2015.
              Ingevoerd naar Belgie in juni 2017 en meteen naar de keuring.
              Volgende oproep voor keuring in mei 2019, dus 4 jaar na de eerste ingebruikstelling in Duitsland.
              Op keuringsbewijs van 2019 : Volgende keuring ten laatste 5 mei 2021.

Ik heb 3 keer een importauto gekocht en telkens dezelfde procedure meegemaakt. Ik zal dan een uitzondering zijn.
              2 splinternieuwe auto's met 10km op de teller en een tweedehands van 2 jaar oud : steeds naar de keuring bij inschrijving in België en volgende keer 4 jaar na de eerste ingebruikstelling (in het buitenland).

Edit : Ik ben dan toch geen uitzondering. Lees maar eens #33 van Nabi
              Last edited by notex; 7 december 2020, 10:55.

Comment

In principe moet men met een tweedehansvoertuig elk jaar naar de autokeuring, dat heeft niets te maken met het ogenblik dat de wagen "tweedehands" werd.
                Klopt niet, ik heb een tweedehandswagen en moet pas in 2023 na de keuring (4 jaar na de eerste keuring en in verkeer gebracht). Hij is in 2020 gekeurd voor tweedehandsverkoop.

Peter

Comment

blijkbaar wordt de uitdrukking "in principe" niet goed begrepen... dit betekent dat dat de regel is en zoals met alles in België zijn er uitzonderingen ; zo kan een keuring na twee jaar enz.... maar eerlijk gezegd ik ga het hierbij laten want oorspronkelijk ging het toch over Cardoen (en de prijzen van "nieuwe" en "tweedehandsvoertuigen"). Ik zou nog een boekje kunnen opendoen over geïmporteerde wagens met zogezegd 10 km.... maar in werkelijkheid er veel meer hebben....de car pass is niet overal in Europa van toepassing. Een en ander verklaart alleszins de sterke stijging van import de laatste jaren van tweedehandsvoertuigen uit het buitenland. (naast de prijsverschillen op de markten natuurlijk).
                  nikon coolpix s9100

Comment

... maar eerlijk gezegd ik ga het hierbij laten want oorspronkelijk ging het toch over Cardoen (en de prijzen van "nieuwe" en "tweedehandsvoertuigen").....
                    Ondertussen bij Cardoen geweest en daar hebben we in verschillende modellen kunnen plaatsnemen. Geen enkele kon ons bekoren, daarom bij de dealer een auto gekocht naar onze wensen. Over ongeveer 3 maanden komt hij aan met de boot vanuit Spanje (heeft niets te maken met 6 december ).
                    Dank aan allen voor jullie bijdrage, ik ben weer een beetje wijzer geworden.
                    Mvg,
                    Paul
                    http://www.paulvanrooy.be

Comment

blijkbaar wordt de uitdrukking "in principe" niet goed begrepen... dit betekent dat dat de regel is en zoals met alles in België zijn er uitzonderingen ; zo kan een keuring na twee jaar enz.... maar eerlijk gezegd ik ga het hierbij laten want oorspronkelijk ging het toch over Cardoen (en de prijzen van "nieuwe" en "tweedehandsvoertuigen"). Ik zou nog een boekje kunnen opendoen over geïmporteerde wagens met zogezegd 10 km.... maar in werkelijkheid er veel meer hebben....de car pass is niet overal in Europa van toepassing. Een en ander verklaart alleszins de sterke stijging van import de laatste jaren van tweedehandsvoertuigen uit het buitenland. (naast de prijsverschillen op de markten natuurlijk).
                      Tenzij je een blind kieken bent, zie je toch wel duidelijk of het een splinternieuwe auto is of een opgekuiste met teruggedraaide teller.

Comment

Tenzij je een blind kieken bent, zie je toch wel duidelijk of het een splinternieuwe auto is of een opgekuiste met teruggedraaide teller.
                        het is duidelijk dat je echt niets afweet van de autobranche...en waarom probeer je in uw onmacht op de man te spelen ....mooi hoor
                        nikon coolpix s9100

Comment

het is duidelijk dat je echt niets afweet van de autobranche...en waarom probeer je in uw onmacht op de man te spelen ....mooi hoor
                          Waar staat ge nu met uw principes ?
                          Buiten mijzelf zijn er al 4 die geschreven hebben dat ze met hun tweedehandsauto pas 4 jaar na de eerste inschrijving terug naar de keuring moesten.
                          Bij mij was dat 3 keer het geval.
                          Ik weet dat een auto IN PRINCIPE 6 maand moet ingeschreven zijn en minimum 6000 km op de teller moet hebben om als tweedehands geïmporteerd te kunnen worden. Dan toch heel toevallig dat er op de controle 2 keer niets over werd gezegd dat er maar 10km op stond. Enkel bij de douane zei men : "Proficiat,uw auto is 1 dag in Warshau geweest".

Comment

Cardoen

Ik weet dat een auto IN PRINCIPE 6 maand moet ingeschreven zijn en minimum 6000 km op de teller moet hebben om als tweedehands geïmporteerd te kunnen worden. Dan toch heel toevallig dat er op de controle 2 keer niets over werd gezegd dat er maar 10km op stond. Enkel bij de douane zei men : "Proficiat,uw auto is 1 dag in Warshau geweest".
                            Die 6 maand en/of 6000km is voor de douane en eventuele BTW verrekening van toepassing, dit staat apart van de technische controle.
                            Technische controle zal inderdaad wel een correct document afleveren met juiste datum op. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Die 6 maand en/of 6000km is voor de douane en eventuele BTW verrekening van toepassing, dit staat apart van de technische controle.
                              Technische controle zal inderdaad wel een correct document afleveren met juiste datum op. [emoji6]
                              Ik ben persoonlijk naar de douane geweest (Cantersteen Brussel). Daar is geen kilometerstand gevraagd en op de papieren stond klaar en duidelijk de datum waarop de auto de week voordien was ingeschreven in Polen. Op keuringsbewijs stond 17km. Zo te zien geen communicatie tussen douane en technische controle

Comment

Cardoen

Ik ben persoonlijk naar de douane geweest (Cantersteen Brussel). Daar is geen kilometerstand gevraagd en op de papieren stond klaar en duidelijk de datum waarop de auto de week voordien was ingeschreven in Polen. Op keuringsbewijs stond 17km. Zo te zien geen communicatie tussen douane en technische controle
                                Uiteraard heeft het een niks met het andere te maken.
                                Maar de douane houdt er toch rekening mee voor de berekening van BTW ... in dit geval primeert de ouderdom (minder dan 6 maand) en maakt aantal km niets uit.

Last edited by VerSeg; 8 december 2020, 13:03.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X