Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

novoflex noflexar 600mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • novoflex noflexar 600mm

    Hallo,

    gisteren op mijn vaders zolder op schattenjacht gegaan en daar vond ik dit beest terug:









    Zou iemand hier mij kunnen bevestigen dat dit op een Canon 7D zou passen mits de juiste adapter. Momenteel zit er een ring op voor Minolta. Ik denk dat deze lens bijna 30 jaar oud is maar dat is oerdegelijk gebouwd (made in Germany) en kostte toen heel veel geld!
    Last edited by Eyes@work; 13 november 2010, 13:49.
    Canon EOS 7D * Tamron 17-50mm f/2,8 * Canon EF70-200mm f/4 L IS USM * Novoflex Noflexar 400mm f/5,6 + 600mm f/8 fastfocus grip

  • #2
    Re: novoflex noflexar 600mm

    Ik vermoed dat dat ding een T-aansluiting heeft en dan moet je nog een T< M42 en M42> EOS adapters opsnorren...

    Comment


    • #3
      Re: novoflex noflexar 600mm

      Twee adapters zijn denk ik niet nodig, T-draad naar eos bestaat ook.

      Ben wel benieuwd naar enkele foto's die ermee getrokken gaan worden.

      EDIT: anders eens nameten. Als het T-draad is dan moeten de groeven 0.75mm apart zitten, bij M42 gaat dat 1mm worden.
      Last edited by Geys1987; 13 november 2010, 21:25. Reden: adapter ipv converter.
      De Flickr-pagina.
      Nikon D90 met een hele reeks lenzen

      Comment


      • #4
        Re: novoflex noflexar 600mm

        ik zal het meenemen naar de konijnenberg in Turnhout volgende week, ik ga daar de 7D halen. Misschien hebben ze zoiets liggen. Ben ook heel benieuwd of daar iets goeds van zal komen ;-)
        Canon EOS 7D * Tamron 17-50mm f/2,8 * Canon EF70-200mm f/4 L IS USM * Novoflex Noflexar 400mm f/5,6 + 600mm f/8 fastfocus grip

        Comment


        • #5
          Re: novoflex noflexar 600mm

          Toen ik jong was :-) was dit het absolute hebbeding voor de natuurfotograaf en maakte best mooie beelden. Het is wel iets anders dan de AF objectieven van tegenwoordig je moet er leren mee werken.

          Comment


          • #6
            Re: novoflex noflexar 600mm

            ik zou kijken om daar nen analoge camera aan te hangen hoor.
            lekker old skool
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: novoflex noflexar 600mm

              Oorspronkelijk geplaatst door groen Bekijk bericht
              Toen ik jong was :-) was dit het absolute hebbeding voor de natuurfotograaf en maakte best mooie beelden. Het is wel iets anders dan de AF objectieven van tegenwoordig je moet er leren mee werken.


              met die fast focus grip lijkt het mij toch niet zo moeilijk werken
              Canon EOS 7D * Tamron 17-50mm f/2,8 * Canon EF70-200mm f/4 L IS USM * Novoflex Noflexar 400mm f/5,6 + 600mm f/8 fastfocus grip

              Comment


              • #8
                Re: novoflex noflexar 600mm

                Oorspronkelijk geplaatst door Eyes@work Bekijk bericht
                met die fast focus grip lijkt het mij toch niet zo moeilijk werken
                Niet het focusmechaniek is de bottleneck , maar de zoeker van de camera....

                Comment


                • #9
                  Re: novoflex noflexar 600mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Niet het focusmechaniek is de bottleneck , maar de zoeker van de camera....
                  kun je daar wat meer uitleg bij geven aub?
                  Canon EOS 7D * Tamron 17-50mm f/2,8 * Canon EF70-200mm f/4 L IS USM * Novoflex Noflexar 400mm f/5,6 + 600mm f/8 fastfocus grip

                  Comment


                  • #10
                    Re: novoflex noflexar 600mm

                    Ongepaste reply's verwijderd.

                    Red Falcon
                    Moderator
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: novoflex noflexar 600mm

                      Ik heb zelf een Novoflex 400mm van zo'n 20 jaar geleden. Toendertijd erg veel plezier aan beleefd, nu gebruik ik ze sporadisch op m'n EOS 550D.
                      Het probleem is inderdaad de zoeker, het is bij een crop camera nogal lastig uit te maken wanneer je scherp hebt gesteld. Enerzijds omwille van het kleinere zoekerbeeld dat bij f5.6 toch al niet zo helder is en anderzijds omdat je, in tegenstelling tot vroeger, geen visuele hulpmiddelen zoals een zgn. "deelbeeld-instelwig" ter beschikking meer hebt.
                      Een adapter voor canon kun je onder andere hier vinden: http://www.novoflex.com/en/products/...cusing-lenses/
                      Canon EOS 550D - Canon EF 28mm F2.8 - Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC Macro - Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Canon G5
                      http://www.flickr.com/photos/guyj/ - http://lichtgeschreven.wordpress.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: novoflex noflexar 600mm

                        inderdaad, in de zoeker is het met kleine diafragma's moeilijk werken (zeer donker). Maar met de liveview op mijn 7D lukt het al aardig.

                        Zal wel eens een voorbeeldje posten!
                        Canon EOS 7D * Tamron 17-50mm f/2,8 * Canon EF70-200mm f/4 L IS USM * Novoflex Noflexar 400mm f/5,6 + 600mm f/8 fastfocus grip

                        Comment


                        • #13
                          Re: novoflex noflexar 600mm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eyes@work Bekijk bericht
                          kun je daar wat meer uitleg bij geven aub?
                          Ik was even " verhinderd"maar je hebt zelf al uitgevonden wat het probleem bij dergelijke lenzen is.....

                          Comment

                          Working...
                          X