Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duitse militaire begraafplaats in Lommel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duitse militaire begraafplaats in Lommel

    Vermits het hier niet te ver vanaf is even een video gemaakt op deze locatie waar 39111 Duitse soldaten begraven liggen(ter vergelijking:Normandy(Colleville-sur-Mer) telt "slechts" 9388 graven)
    digitaal impressionist

  • #2
    Beste, ik hoop je met deze bedenking niet te kwetsen. Technisch is dit fijn afgewerkt met mooie overgangen en spectaculaire, zeer afwisselende overvluchten. Maar -naar mijn persoonlijke en dus subjectieve mening- geeft dit niet de sfeer rond dit kerkhof weer, het verdriet, de waanzin. Ik voel dit werk aan als een toeristische rondrit (it's sunday, this must be Belgium) , niet als een gevoelsvolle documentaire.
    Maar zoals gezegd in het begin: het drone-werk : chapeau.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      Beste, ik hoop je met deze bedenking niet te kwetsen. Technisch is dit fijn afgewerkt met mooie overgangen en spectaculaire, zeer afwisselende overvluchten. Maar -naar mijn persoonlijke en dus subjectieve mening- geeft dit niet de sfeer rond dit kerkhof weer, het verdriet, de waanzin. Ik voel dit werk aan als een toeristische rondrit (it's sunday, this must be Belgium) , niet als een gevoelsvolle documentaire.
      Maar zoals gezegd in het begin: het drone-werk : chapeau.
      Thanks voor de pluim voor het drone werk.
      De mening over de sfeer is eenvoudig te verklaren. Ik heb een aantal jaren gewerkt als vrijwilliger-fotograaf voor Duitse jeugdprojecten rond begraafplaatsen en het was hun idee dat deze niet als sombere gedenkplaatsen moesten worden bekeken maar eerder als sites waar, ondanks de pijn, het leven moet gevierd worden(mijn eerste werk vonden ze namelijk te sober).
      Last edited by yves wouters; 25 februari 2024, 14:57.
      digitaal impressionist

      Comment

      Working...
      X