Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verantwoord nuttig gebruik van Generative Fill In Photoshop (volgens mij)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verantwoord nuttig gebruik van Generative Fill In Photoshop (volgens mij)

    Er kan en wordt veel geschreven over AI.
    Iedereen mag daar zijn eigen opinie over hebben, maar het in elkaar knutselen van hele "foto's" vind in niet zo leuk.
    Fotografie is sterk geëvolueerd sinds het vervangen van een filmrolletje door een digitaal kaartje, maar foto's creëren uit het niets gaat voor mij toch te ver.
    De basis en start van mijn hobby is nog altijd mijn camera en ik wil dat zo houden.
    In het filmpje verwijder ik met Generative Fill enkele verslenste hibiscusrozen. De invulling gebeurt me artificiële intelligentie beter dan op andere manieren die ik toch (uit gewoonte ) eerst geprobeerd heb.


  • #2
    [QUOTE=LucFT;n8063360]Er kan en wordt veel geschreven over AI.
    Iedereen mag daar zijn eigen opinie over hebben, maar het in elkaar knutselen van hele "foto's" vind in niet zo leuk.
    Fotografie is sterk geëvolueerd sinds het vervangen van een filmrolletje door een digitaal kaartje, maar foto's creëren uit het niets gaat voor mij toch te ver.
    De basis en start van mijn hobby is nog altijd mijn camera en ik wil dat zo houden.
    In het filmpje verwijder ik met Generative Fill enkele verslenste hibiscusrozen. De invulling gebeurt me artificiële intelligentie beter dan op andere manieren die ik toch (uit gewoonte ) eerst geprobeerd heb.

    Overschot van gelijk Luc !!!
    AI is in grote mate de dood van de creativiteit met de camera.
    Ik heb al spijt gehad dat ik mijn doka een andere bestemming gaf en dat ik haast al wat met analoge fotografie weggedaan heb.
    Helemaal herbeginnen daarmee vind ik op mijn leeftijd ook geen optie meer.
    Voor mij is fotografie nog altijd goed kunnen omgaan met lichtgevoeligheid, sluitertijden, objectieven en hun mogelijkheden die het diafragma daar biedt, en om dat in goede banen te leiden wat gezond verstand en een betrouwbare camera ...
    Voor mij is en blijft dat ook de basis !

    Eigenlijk had dit beter bij "fotobewerking en software" gestaan.
    Hier gaat het eerder om een ander soort verhalen die niet persé iets met fotografie op zich te maken hebben.

    groeten,
    frans

    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment

    Working...
    X