Dit jaar voor het eerst echt serieus video aan het maken geweest met mijn spiegelreflex (of althans, zonder dat ik de omstandigheden zoals licht) goed onder controle had.
In mei is er altijd kermis in Purmerend en dit keer besloot ik slow-motion beelden te maken (in 50p opnemen en in de montage in een 25p project 50% vertragen) van een aantal attracties.
Het stomme/idiote is dat het opnemen van video met een spiegelreflex voor mij nog zo'n totaal andere "instelling" van me vereist dat ik sneller geneigd ben bepaalde beginnersfouten (wide-op-wide shots bijvoorbeeld) te maken in zowel de montage als tijdens het draaien zelf, zoals ook in deze video is gebeurd.
Gebruikte apparatuur:
EOS 60D
16-35 mm f2.8L @ 16mm (meestal)
50mm f1.4
100mm f2
4 stops ND filter voor de twee shots overdag
Manfrotto statief (ik weet het typenummer niet meer)
Montagesoftware: Lightworks 12.0.2 op Linux
In mei is er altijd kermis in Purmerend en dit keer besloot ik slow-motion beelden te maken (in 50p opnemen en in de montage in een 25p project 50% vertragen) van een aantal attracties.
Het stomme/idiote is dat het opnemen van video met een spiegelreflex voor mij nog zo'n totaal andere "instelling" van me vereist dat ik sneller geneigd ben bepaalde beginnersfouten (wide-op-wide shots bijvoorbeeld) te maken in zowel de montage als tijdens het draaien zelf, zoals ook in deze video is gebeurd.
Gebruikte apparatuur:
EOS 60D
16-35 mm f2.8L @ 16mm (meestal)
50mm f1.4
100mm f2
4 stops ND filter voor de twee shots overdag
Manfrotto statief (ik weet het typenummer niet meer)
Montagesoftware: Lightworks 12.0.2 op Linux
Comment