Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Piano met twee camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Piano met twee camera's

De MRS4 is nu wel voorbijgestreefd, maar het is makkelijk te gebruiken, zonder veel poespas.
    Op de H4n kun je twee externe mics (ook condensators, Phantom is aanwezig) of lines aansluiten, en het interne XY paar tegelijk gebruiken. Soms doe ik het volgende: twee externe mics om bv gitaar en zang te pakken, en de XY's voor omgeving/publiek, of zelfs om een ander instrument te pakken.
    Zoals ik in mijn vorige post illustreerde kost kwaliteit vandaag niet zo veel; het verschil met duurder spul is voor ons amateurs de moeite niet, hoewel dit natuurlijk een personnlijke appreciatie is. Ik heb een cartoontje zien passeren (op de fb pagina van Behringer) waarop de "moderne" opnametechniek wordt geïllustreerd (met tekeningen, maar zonder gaat ook): Duitse vintage micro (duidelijk een Neumann U87), 5.000 USD, vintage preamp, 3.000 USD, super compressor, gate, effecten, 20.000 USD, British console (dus een Solid State Logic, mijn neef verkoopt die nu in Brazilië), 50.000 USD. En dat wordt beluisterd op een mp3-speler van 50 USD met oortjes van 10 USD. Klopt wel, of niet?
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
      ......................
      Op de H4n kun je twee externe mics (ook condensators, Phantom is aanwezig) of lines aansluiten, en het interne XY paar tegelijk gebruiken. ...............................
      Inderdaad. Misschien was de H4n toch een betere keuze geweest dan de LS-5.
      Al doende leert men hé.
      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Ik moet nu een goede set mics vinden voor de vleugel. De PA is uitstekend, ik wil niet besparen op de microfoons. Iemand een idee? Ik wil wel met een dwarslat werken in de vleugel, niet met statieven, het podium is klein en het oogt ook fraaier/discreter.
        Ik gebruik ook de zoom H4n, build in microfoon iets zeer goed en die gebruik ik bijna constant. Enkel als het buiten te doen is of als ik mijn tele gebruik werk ik met de Rode NTG-2, goede microfoon voor zijn prijs, maar is niet stereo . Om echt duidelijk beter geluid te hebben dan dat van de Zoom H4n moet je al gaan naar iets van meer dan 800€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Ik gebruik ook de zoom H4n, build in microfoon iets zeer goed en die gebruik ik bijna constant. Enkel als het buiten te doen is of als ik mijn tele gebruik werk ik met de Rode NTG-2, goede microfoon voor zijn prijs, maar is niet stereo . Om echt duidelijk beter geluid te hebben dan dat van de Zoom H4n moet je al gaan naar iets van meer dan 800€.
          Je zal (op een paar exotische exemplaren na) geen professionele stereo microfoons vinden. Dit heeft z'n redenen... Mono wordt behoorlijk onderschat.
          BD2583BE

Comment

Ik moet nu een goede set mics vinden voor de vleugel. De PA is uitstekend, ik wil niet besparen op de microfoons. Iemand een idee? Ik wil wel met een dwarslat werken in de vleugel, niet met statieven, het podium is klein en het oogt ook fraaier/discreter.
            Ik vind de Röde microfoons een mooi compromis tussen kwaliteit en prijs.

Je zegt dat de PA in orde is. Bedoel je dan de installatie of de geluidstechnieker?

Ik heb al wel eens een vleugel versterkt met 2xSM58 (omdat er niets anders voorhanden was) met een meer dan behoorlijk resultaat. En heb anderen het geluid van een mooie vleugel horen verkrachten met 2 Duitse groot membraan condensators van € 2000/stuk...
            BD2583BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
              Ik vind de Röde microfoons een mooi compromis tussen kwaliteit en prijs.

Je zegt dat de PA in orde is. Bedoel je dan de installatie of de geluidstechnieker?

Ik heb al wel eens een vleugel versterkt met 2xSM58 (omdat er niets anders voorhanden was) met een meer dan behoorlijk resultaat. En heb anderen het geluid van een mooie vleugel horen verkrachten met 2 Duitse groot membraan condensators van € 2000/stuk...
              Op dit ogenblik gebruiken we inderdaad SM58's, bij gebrek aan beter. Zelf dacht ik aan klein membraan condensators, maar ik weet nog niet welke.

De PA is een sublieme Fohnn Linea, bestaat uit een actieve sub, een passieve, en daarop (op tussenpaaltjes) vertikale kolommetjes met kleine speakertjes in. De versterker is klasse D met DSP. Totaal vermogen is 1.000W RMS, wat voor onze kapel (70 zitplaatsen) ruim te veel is, maar we kunnen er zonder moeite grotere zalen mee aan, wat wel eens nuttig is. De klank is erg zuiver en neutraal, geen ruis, en ik heb het ding nog niet kunnen oversturen.
              De geluidsman is OK, dat ben ik. Het enige waar ik mee worstel is de klank van de piano, die heb ik niet in mijn oren, omdat ik al erg lang dagelijks op een digitale speel. Het wordt hoog tijd om weer wat klassiek te beleven. Ook staat de mixer nu front stage, vlakbij één van de speakercombinaties. De mixer moet naar het oksaal, de multikabel hebben we al, en de gootjes ook. Alleen wat tijd vinden....

Comment

misschien deze:

http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/R...REC0002041-000

Ik heb zelf 2 Röde grootmembraan micro's. Zelf nog niet met de NT-5's gewerkt.
                Zelf gebruik ik voor live situaties ofwel de Neumann KM184's ofwel, als we video opnames doen, de DPA4061's. Dit zijn allebij ongelooflijk universsel inzebare micro's maar niet voor ieders budget.
                BD2583BE

Comment

Ik zal ze eens bekijken. Alvast bedankt.
                  En als je van jazz houdt, de jazzzolder heet je steeds welkom

Comment

Working...
                  X