Filmen doe ik al enige tijd, maar gisteren heb ik voor het eerst ook een interview afgelegd voor onze website. Ik had er echter niet bij nagedacht dat de kwaliteit van een microfoon zo kon verschillen en nam gewoon het eerste het beste exemplaar dat ik in de kast had liggen. Voor alle duidelijkheid; dat ding heeft geen 15 euro gekost. Resultaat is natuurlijk een schrale stem en een geluid dat ik echt niet kan gebruiken, het geluid van de camera was zelfs nog beter.
Mijn vraag is dus wel duidelijk . Ik ben op zoek naar een microfoon die me een betere geluidskwaliteit kan geven bij interviews. Aangezien ik hem niet zo heel vaak zal gebruiken wil ik er echter niet bijzonder veel geld aan uitgeven, zo rond de 50 euro vind ik wel het maximum.
Mijn vraag is dus wel duidelijk . Ik ben op zoek naar een microfoon die me een betere geluidskwaliteit kan geven bij interviews. Aangezien ik hem niet zo heel vaak zal gebruiken wil ik er echter niet bijzonder veel geld aan uitgeven, zo rond de 50 euro vind ik wel het maximum.
Comment