Naast mijn Canon videocamcorder heb ik een Sony RX100M3 fototoestel, een compact waarmee je ook kan filmen.
De kwaliteit, vooral in zwak licht, van de HD filmopnamen zijn verbazend goed. En het is een klein toestelletje dat in je vestzak past.
De Sony rx100M3 biedt de mogelijkheid om te filmen in XAVC S, in AVCHD, en in MP4.
In Edius wil ik de montage in MP4 op USB zetten om 1920x1080 weer te geven op TV. En de filmbeelden in MP4 op TV zijn heel mooi en scherp.
Mijn vraag is: heeft het zin om in iets anders dan MP4 te filmen?
Is er kwaliteitsverlies bij filmen in MP4 en monteren in MP4?
Wat zou het voordeel zijn om bvb in AVCHD te filmen en te monteren om nadien toch met MP4 te eindigen?
Welk is het voordeel en nadeel van al die formaten?
De kwaliteit, vooral in zwak licht, van de HD filmopnamen zijn verbazend goed. En het is een klein toestelletje dat in je vestzak past.
De Sony rx100M3 biedt de mogelijkheid om te filmen in XAVC S, in AVCHD, en in MP4.
In Edius wil ik de montage in MP4 op USB zetten om 1920x1080 weer te geven op TV. En de filmbeelden in MP4 op TV zijn heel mooi en scherp.
Mijn vraag is: heeft het zin om in iets anders dan MP4 te filmen?
Is er kwaliteitsverlies bij filmen in MP4 en monteren in MP4?
Wat zou het voordeel zijn om bvb in AVCHD te filmen en te monteren om nadien toch met MP4 te eindigen?
Welk is het voordeel en nadeel van al die formaten?
Comment