Dag allemaal
Ik zit met een probleem wat filmen betreft. Ik heb namelijk de canon 50D, die op zichzelf niet filmt, maar met magic lantern kan ik hier toch mee filmen. De kwaliteit is zéker niet slecht, maar het probleem is dat ik geen audio kan opnemen. Dus gebruik ik een zoom H2N, en dit geeft een hele goede geluidskwaliteit, maar geluid en beeld achteraf samenvoegen is wel zeer omslachtig. Dus ben ik gaan kijken voor een andere oplossing, en ik geraak er totaal niet uit. Je moet weten dat ik voor school enzo wel wat zal filmen en ook in mijn vrije tijd. Mijn moeder zou er ook graag mijn concerten mee filmen, dus is audiokwaliteit wel vrij belangrijk en de prestaties in mindere lichtomstandigheden zijn ook belangrijk. De dingen waar ik mee in mijn hoofd zit:
Ik weet echt totaal niet wat ik moet doen...
Alvast bedankt voor de hulp en een heel gelukkig nieuwjaar voor iedereen!
Ik zit met een probleem wat filmen betreft. Ik heb namelijk de canon 50D, die op zichzelf niet filmt, maar met magic lantern kan ik hier toch mee filmen. De kwaliteit is zéker niet slecht, maar het probleem is dat ik geen audio kan opnemen. Dus gebruik ik een zoom H2N, en dit geeft een hele goede geluidskwaliteit, maar geluid en beeld achteraf samenvoegen is wel zeer omslachtig. Dus ben ik gaan kijken voor een andere oplossing, en ik geraak er totaal niet uit. Je moet weten dat ik voor school enzo wel wat zal filmen en ook in mijn vrije tijd. Mijn moeder zou er ook graag mijn concerten mee filmen, dus is audiokwaliteit wel vrij belangrijk en de prestaties in mindere lichtomstandigheden zijn ook belangrijk. De dingen waar ik mee in mijn hoofd zit:
- Sony nex-5: de beeldkwaliteit is zéér goed, maar de geluidskwaliteit is niet echt geweldig. Er is ook maar één externe microfoon beschikbaar, en die geeft nog niet echt goed geluid. De prestaties in mindere lichtomstandigheden zijn ook zeer goed, en dat kan niet van alle camcorders gezegd worden.
- Een camcorder: De beeldkwaliteit van de camcorders is over het algemeen teleurstellend ten opzichte van die van de nex-5. De kwaliteit van het geluid is dan weer veel beter, en de meeste camcorders hebben een hotshoe, waar dan weer een externe microfoon op aangesloten kan worden.
Ik weet echt totaal niet wat ik moet doen...
Alvast bedankt voor de hulp en een heel gelukkig nieuwjaar voor iedereen!
Comment