Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

    Ben aan het omzetten van AVCHD H264 naar MPEG2.
    MP4 wat is dat eigenlijk en is dit niet kleiner van grootte? Voor mp3 mp 4 spelers? Of smartphones?
    groetjes
    jempi25

    Comment


    • #17
      Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

      Ik begrijp je niet goed. Je beelden zijn in AVCHD H.264 , vanwaar komt dan die .avi? Anders gevraagd : welke camera heb je?
      MP4 is sterker, en anders, gecomprimeerd dan MPEG2.
      YouTube filmpjes in HD kan je downloaden in MP4.
      De naam van de mp3 spelers komen van de soort bestanden waarme ze werken en niet omgekeerd.
      Ik converteer mijn films met Freemake Video Converter
      Edit: veel geluk met het converteren. Hopelijk is het een oplossing.
      Last edited by Skitch; 31 juli 2013, 18:02.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #18
        Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

        Hier het bewijs van de geheugenkaart bestanden van mijn camera!
        En in de convertor lees ik X264
        Zie de afbeeldingen in mijn link!
        Dat ik je niets wijsmaak!
        https://plus.google.com/photos/10802...OPX9bKKje-dugE

        Comment


        • #19
          Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

          Als ik dat zie heb je inderdaad H.264
          Als je die converteert naar 1920x1080 in .mp4 zou je toch een goed resultaat kunnen bekomen denk ik. Hoop ik voor jou.

          'k Weet nog dat ik het begin dacht dat ik niet met 1920x1080 kon werken. Het eerste jaar waren al mijn filmpjes dus in 1440x1080.
          Totdat ik ontdekte dat VLC Mediaplayer en GOM player dat formaat toen nog niet aan konden. Met Windows Media Player ging dat wel.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

            Beste, heb convert gedaan naar DVD PAL MOvie MPEG 2 en het werkt goed.
            Nu is mijn vraag omdat U zegt dat MP4 1920 X 1080 ook goed is zie ik dat dit maar de helft van bestandsgrootte is van DVD PAL Movie en denkt u dat dit evengoed resultaat is?
            Ik zie eigenlijk weinig verschil van 1 fragment dat ik in beide geconverteerd heb???
            greetz
            jempi25

            Comment


            • #21
              Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

              Mp4 is eigenlijk een verdere ontwikkeling van Mpeg2.
              De bestanden in Mp4 zijn inderdaad (meestal) heel wat kleiner dan Mpeg2 voor een "betere" kwaliteit. Het algoritme van de Codec is helemaal anders.
              Test het eens uit, dan weet je het zeker. Voordat je al die .avi 's omzet. Want dat kost tijd.
              Wel opletten :
              1) hetgeen je op het PC scherm ziet is NIET de kwaliteit die je op een breedbeeld TV scherm ziet. De "viewers" die bij videosoftware gebruikt worden dienen om te editeren, niet om het uiteindelijke resultaat te zien.
              2) De DVD beeldkwaliteit is veel lager dan de H.264 beeldkwaliteit. Deze laatste, betere kwaliteit, krijg je wel met BlueRay, niet met DVD.

              Als je met AVCHD werkt zou de eindkwaliteit een BlueRay moeten zijn. Geen DVD.
              Ikzelf gebruik geen BlueRay maar zet alles op een harde schijf van een mediaspeler. Die speelt de film dan op TV met een HDMI kabel.

              Verder durf ik ook niet te veel te schrijven want ook voor mij is het een steeds veranderende nieuwe wereld. Waarbij het opstaan begeleid wordt door af en toe eens goed te vallen.
              Maar al doende leert men.
              Last edited by Skitch; 1 augustus 2013, 21:03.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment

              Working...
              X