Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessepeiling SD Roofvogelshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessepeiling SD Roofvogelshoot

    Onder voorbehoud van voldoende deelnemers, organiseren we een workshop roofvogels forograferen.

    De roofvogelshoots starten om 10 uur 's ochtends tot omstreeks 16:30 uur in de middag.
    De kosten van de roofvogelshoot bedragen normaal € 97,50 inclusief ontvangst met koffie en appeltaart, lunch, cursus materiaal & leuke herrinering .
    De lunch bestaat uit soep, broodjes met beleg of koudbuffet met koffie/thee/fris.

    Speciaal Belgiumdigital tarief = € 75,00

    Het programma: (altijd onder voorbehoud en afhankelijk van de weersomstandigheden)

    10:00 t/m 10:30 – Kennismaking met een kopje koffie en wat lekkers & workshop presentatie
    10:30 t/m 12:30 - Exclusieve vlucht / actie shoot
    12:30 t/m 13:30 – Lunch - natuurfotopresentatie
    13:30 t/m 16:00 – Exclusieve Portret / studio shoot
    16:00 t/m 16:30 – Afsluiting roofvogelshoot

    Datum:
    zaterdag 28 november 2009

    Locatie:
    "Heerlijkheid De Boschkreek"
    Oude Zeedijk 31
    4571 PP Axel (gemeente Terneuzen)
    Nederland

    Praktische info
    37
    Ja
    0%
    16
    Neen
    0%
    21

    The poll is expired.


  • #2
    Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

    Geïnteresseerd, zeker. Maar euhm, wat voor materiaal (lees: lenzen) heb je ideaal nodig voor zulk een shoot ?

    Comment


    • #3
      Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

      Off-topic verwijderd
      Last edited by Wim.Vanmaele; 13 september 2009, 22:02.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
        Geïnteresseerd, zeker. Maar euhm, wat voor materiaal (lees: lenzen) heb je ideaal nodig voor zulk een shoot ?
        Link toegevoegd in openingspost
        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Indien het gaat om vogels in vrijheid kom ik, indien het om gevangen vogels gaat kom ik niet. (ook de reden waarom in niet naar Life wil gaan)
        Roofvogels horen thuis in de natuur.
        PS. vogelnest-fotografie hoort immers ook niet thuis op BD (zelfs 'officieel') en dat is ook terecht.
        Is is samenwerking met een Valkenier, opnames in openlucht (afh. van weer mogelijk ook in een grote schuur)

        Comment


        • #5
          Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

          Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          Geïnteresseerd, zeker. Maar euhm, wat voor materiaal (lees: lenzen) heb je ideaal nodig voor zulk een shoot ?

          Alle lenzen zijn bruikbaar.

          Ik maak er gebruik van Canon 100-400 mm, maar deze is soms te groot.
          Heb de eerste keer gebruikt mijn 75-300mm en dat is een ideale lens.

          Zelfs een 100mm of 200mm is geschikt.

          Men kan dicht genoeg komen om de dieren te fotograferen.

          In de namiddag is er een standing shoot, dan is zelfs een kleine breedhoek goed.
          Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
          Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

          BD0460BE

          Comment


          • #6
            Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

            jammer dat het een eindje rijden is... anders kwam ik direct...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

              @James en Bachus, Bedankt voor de extra info!

              Heb mijn kitlensje en een 55 - 250 teleke zou dus moeten lukken. 't Zal eerder van de kunde van de fotograaf afhangen dan

              Comment


              • #8
                Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

                Ik heb de workshop reeds mogen volgen, en wat ik vooral heb onthouden is dat je vooral "snel" materiaal nodig hebt : Een snelle camera, snelle lenzen (die snel focussen),
                en niet te vergeten snelle reflexen, want sommige van die beesten leggen het traject af in no-time , en voor je't weet is't beest al geland en ben je nog aan't focussen.
                BD0910BE

                Comment


                • #9
                  Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

                  Oeisje... Dat belooft

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Oeisje... Dat belooft
                    Wees gerust... je krijgt een aantal tips op je toestel en lenzen "sneller" te maken.
                    En het valt allemaal wel mee... ik had toch zeker 2 scherpe vlucht-foto's...
                    BD0910BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

                      als deze SD doorgaat ben ik er graag bij !
                      Dat zal dan de eerste zijn waar ik aan deelneem.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

                        Oorspronkelijk geplaatst door kpr
                        wat ik vooral heb onthouden is dat je vooral "snel" materiaal nodig hebt
                        Dit is niet echt bemoedigend als eindconclusie van een cursus.
                        Oorspronkelijk geplaatst door kpr
                        Wees gerust... je krijgt een aantal tips op je toestel en lenzen "sneller" te maken.
                        Redelijk herpakt, maar ongeloofwaardig na je vorige post.
                        Oorspronkelijk geplaatst door kpr
                        En het valt allemaal wel mee... ik had toch zeker 2 scherpe vlucht-foto's...
                        Ook dit is niet erg bemoedigend...

                        M.a.w. een workshop roofvogelfotografie bestaat uit mensen die €75 betalen om roofvogels te schieten en dan naar huis gaan en tot de conclusie komen dat ze zullen moeten sparen voor ander materiaal om roofvogels te schieten. Sorry... maar hier geloof ik dus niet in.

                        Mvg

                        Chris
                        Last edited by FestinaLente; 17 september 2009, 11:29. Reden: blauwe tekst van mod verwijderd gezien hij deze niet bij iedereen plaatst die betrokken was

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

                          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          M.a.w. een workshop roofvogelfotografie bestaat uit mensen die €75 betalen om roofvogels te schieten en dan naar huis gaan en tot de conclusie komen dat ze zullen moeten sparen voor ander materiaal om roofvogels te schieten. Sorry... maar hier geloof ik dus niet in.

                          Mvg

                          Chris
                          [MOD OFF]
                          Beste Chris,
                          Ieder moet voor zich uitmaken of men deze workshop wenst te volgen.
                          Dankzij de inspanningen van de SD-Werkgroep kunnen de forumleden deze workshop volgen met ongeveer 25% korting. Het is een behoorlijk bedrag, maar in vergelijking met andere workshops valt dit best mee.

                          [MOD]
                          Heb de "off topic" commentaren verwijderd
                          Als je wenst te komen, of niet, geef je dat aan in de poll.
                          De voorgaande discussies hebben geen toegevoegde waarde.

                          UPDATE:
                          De gewraakte commentaren werden verwijderd omdat anderen deze discussie gebruikten om de boel te escaleren en niet omdat een collega mod in de discussie betrokken was, dit even ter verduidelijking.
                          Last edited by James71; 13 september 2009, 14:43. Reden: update

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

                            james71
                            daar kan ik mee leven si .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interessepeiling SD Roofvogelshoot

                              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                              Beste Chris,
                              Ieder moet voor zich uitmaken of men deze workshop wenst te volgen.
                              Juist... ik heb dan ook enkel en alleen een samenvatting gegeven van wat iemand die reeds een workshop volgde aan ervaringen had, ter verduidelijking voor hen die hem willen volgen.

                              Mvg

                              Chris

                              Comment

                              Working...
                              X